Gå til innhold

Kjøp av keyboard til pcbruk


Chiraen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg et lite og veldig billig keyboard som jeg kan koble til pcn, det trenger ikke noen funksjoner med tanke på at det er pcn som skal gjøre arbeidet, og det er der lyden skal komme fra, jeg trenger bare noe så jeg slipper å bruke tastaturet eller musa til å spille inn noter. Så jeg lurer på om det er noen som vet hva jeg kan kjøpe eller hvem som selger det? Så lurer jeg også på hva forskjellen er på keyboard og synthesizer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg et lite og veldig billig keyboard som jeg kan koble til pcn, det trenger ikke noen funksjoner med tanke på at det er pcn som skal gjøre arbeidet, og det er der lyden skal komme fra, jeg trenger bare noe så jeg slipper å bruke tastaturet eller musa til å spille inn noter. Så jeg lurer på om det er noen som vet hva jeg kan kjøpe eller hvem som selger det? Så lurer jeg også på hva forskjellen er på keyboard og synthesizer.

 

Det viktigste er at tangentene er gode å spille med. Disse bør ikke være av plastikk. Lurt å lagge i noen ekstra hundrelapper for å få et litt bedre keyboard.

 

Et keyboard og en synth er mye av det samme. Som regel er en skikkelig synth mye dyrere en et vanlig keyboard, du har som oftest flere valg av effekter, somtidig som de ofte har innebygd EQ.

 

På key board har du som oftest enklere settinger, med mer vanlige pianolyder. Men en synth genererer effekter som ofte er brukt i både techno, dance, trance men og mye til back tracking i hard rock og heavy metal! ;)

 

Vil anbefale:

 

www.sound1.no

 

eller

 

www.gitarhuset.no

 

Dette er to gode nettbutikker for musikkutstyr.

Lenke til kommentar

Keyboard er vanligvis benyttet om disse billige leke-workstations med innebygde lyder, rytmer og høytalere. Synth er bare en lydgenerator som baserer seg på å endre lydbølger via et eller annet grensesnitt, de har ofte ikke tangenter i det hele tatt.

 

Tror det du er ute etter er en midicontroller / midi keyboard. Tangenter er alltid av plast, men med forskjellig vekt. Vektede (tunge) tangenter er gøy å spille pianolyder på, men skrekkelig om du skal spille inn trommer, strykere, orgel eller synthlyder. Om du kan spille klaver er vel 61 tangenter minimum

om du bare skal lage dubstep bassganger holder det med 25

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...