Gå til innhold

Fikk jobbtilbud, trukket tilbake


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg fikk en melding om et jobbtilbud som ferievikar, idag møtte jeg opp til avtalt tidspunkt og snakket med dem. Når jeg hilste ble damen veldig rar og hun spørte etter navnet mitt igjen. Når jeg sa navnet mitt igjen så sa hun "Uff da" og da skjønte jeg raskt at noe hadde skjedd. Hun trodde at en annen skulle komme og da vi snakket mer hadde hun funnet ut at hun hadde lagret mitt nummer med et annet navn. Det var totalt 6 ferievikarer som skulle ansettes og dermed hadde hun ikke jobb til meg. Det viste seg også at jeg hadde fått samme melding til samme tidspunkt som alle de andre så de har sendt ut tilbud til alle samtidig. Jeg syns det blir veldig feil å først gi meg tilbud så trekke det tilbake senere.

 

Noen som vet om jeg har krav på å få jobben? Jeg fikk meldingen fra dem 23. Mai og siden jeg ventet på svar fra en annen jobb svarte jeg 29. Mai men jeg skrev i en melding at jeg ikke kunne svare før i slutten av måneden og det holdt jeg.

 

Føler dette blir veldig rart egentilg, og når jeg ser tilbake på meldingene har hun også snakket om at jeg skulle allerede begynne nå på 100% jobb allerede før jeg er ferdig på skole, så her er det mye rot.

 

 

Har jeg krav på jobben? Har jeg krav på å få samme jobb som jeg har fått tilbud om eller kan de komme med en vaske jobb, etc?

 

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, det var det jeg fryktet

 

Vil vel egentlig ikke tvinge meg til jobb og skape dårlig harmoni der, men syns det er veldig synd at slike glipper skjer, jeg sa ifra meg et annet jobbtilbud før denne fordi da måtte jeg ta buss i 45min isteden for å gå til jobb på 5min og nå er jeg uten noe i det hele tatt så veldig tragisk

 

Det sureste er at det ikke er en eneste sommerjobb rundt om heller :(

Lenke til kommentar

I utgangspunktet kan du kreve erstatning. Dersom du har hatt utgifter og takka nei til andre tilbud pga jobbtilbudet så vil du kunne ha ei sak. Du har ikkje rett på jobb, men du kan ha rett på erstatning.

Han har nok ikke bare krav på erstatning for utgifter - han skal i utgangspunktet stilles økonomisk som om avtalen var gjennomført - Og når arbeidsgiver har gitt et jobbtilbud og arbeidstaker har akseptert er bindende avtalt utvilsomt inngått, uavhengig av om det er signert kontrakt eller ikke.

 

Men å i praksis kreve sin rett i denne saken er ikke så lett.

Lenke til kommentar

Hei flott

 

Jeg pushet dem litt idag og har nå klart å få til at de skal prøve å finne en jobb til meg.

 

Skal vertfall kjempe for å få jobb siden jeg kan også jobbe senere for de når flere av de som har fått jobb ikke bor her og kan ikke jobb senere. Fryktlig rar tenking spør du meg

 

 

Han har nok ikke bare krav på erstatning for utgifter - han skal i utgangspunktet stilles økonomisk som om avtalen var gjennomført - Og når arbeidsgiver har gitt et jobbtilbud og arbeidstaker har akseptert er bindende avtalt utvilsomt inngått, uavhengig av om det er signert kontrakt eller ikke.

 

Hva vil det si at jeg kan stilles økonomisk som om var gjennomført?

Endret av vidarsd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...