Gå til innhold

Den store NES/SNES tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En fin nettside å få tak i Nes/Snes kontrollere og Spill er http://www.sortiment.no/. De har også 64, GameCube og Game Boy, men de tar godt betalt for ting de selger....

 

Personlig så er nok det beste Nes spillet Super Mario Bros 3, eller A Link to the Past

 

Vært på sortiment.no før - men noen av prisen deres er helt horible. Privatsalg, ebay og pantelånere er nok det beste, med mindre det finnes noen fysiske butikker som har "normale" priser.

 

Var på tur i statene ifjor, og stakk innom noen thriftstores, goodwill, value village og en pantelåner...FANTASTISK sier jeg bare. Fikk med meg vell over 25 titler, 8-9 bokser, noen manualer jeg ikke hadde samt noen utgaver av "nintendo power"! Kostet meg vell kanskje snaue 50-60$ for alt sammen. Synes nå vi burde hatt noe slikt i norge!

Lenke til kommentar

Har muligheten nå til å Kjøpe en fungerende NES for 550 kr uten kontroller og spill. Er det for mye? Eller en helt grei pris?

 

Samanlikna med prisen som enkelte andre har så er dette ein grei pris, men du bør likevell prøve å prute litt. Eg ser fleire stadar på nettet der dei selger konsoll pluss ein eller to kontrollere for ca 1000-lappen. Ein kontroller koster vanligvis mellom 100-300 kroner.

Lenke til kommentar

Har muligheten nå til å Kjøpe en fungerende NES for 550 kr uten kontroller og spill. Er det for mye? Eller en helt grei pris?

 

Samanlikna med prisen som enkelte andre har så er dette ein grei pris, men du bør likevell prøve å prute litt. Eg ser fleire stadar på nettet der dei selger konsoll pluss ein eller to kontrollere for ca 1000-lappen. Ein kontroller koster vanligvis mellom 100-300 kroner.

 

Det svir i mitt hjerte når dere snakker norske priser :( Men sånn er nå enn vår side av verden!

550kr for NES uten kontroller syns jeg er dårlig. Du finner fint på ebay PAL eller NTSC versioner til 200kr - 500kr med både kontroll/er og kanskje et spill!

 

Sjekk litt rundt - bet på noen auksjoner, og kanskje er du heldig!

Lenke til kommentar

Har muligheten nå til å Kjøpe en fungerende NES for 550 kr uten kontroller og spill. Er det for mye? Eller en helt grei pris?

 

Samanlikna med prisen som enkelte andre har så er dette ein grei pris, men du bør likevell prøve å prute litt. Eg ser fleire stadar på nettet der dei selger konsoll pluss ein eller to kontrollere for ca 1000-lappen. Ein kontroller koster vanligvis mellom 100-300 kroner.

 

Det svir i mitt hjerte når dere snakker norske priser :( Men sånn er nå enn vår side av verden!

550kr for NES uten kontroller syns jeg er dårlig. Du finner fint på ebay PAL eller NTSC versioner til 200kr - 500kr med både kontroll/er og kanskje et spill!

 

Sjekk litt rundt - bet på noen auksjoner, og kanskje er du heldig!

 

Takker for svar! Sitter og ser på eBay nå! Når du skriver PAL eller NTSC versjoner, det vil da si Regions kode eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Takker for svar! Sitter og ser på eBay nå! Når du skriver PAL eller NTSC versjoner, det vil da si Regions kode eller noe sånt?

 

Nesten, PAL og NTSC er to forskjellige måter å vise biletet på. I Norge bruker vi PAL medan mesteparten av det amerikanske kontinentet (samt Japan) bruker NTSC.

 

Eg er ikkje sikker på korleis ein eventuellt kan få komponenter med NTSC til å fungere i Norge.

Lenke til kommentar

NTSC kjører bare med en egen adapter såvidt jeg husker. Hadde en til snes i gamle dager, den ser ut som et spill som du plugger in snes maskina, så plugger du NTSC spillet i adaptoren. Går ikke uten, trur ikke spilla fysisk passer i nintendoen dersom det er feil region engang

Lenke til kommentar

PAL-spill på PAL maskin

NTSC-spill på NTSC-maskin

 

Man kan også spille PAL på en NTSC-maskin, men da må du ha en adapter. Samme gjelder andre veien :)

 

Håper du finner det du leter etter, men keep in mind at på ebay så er det meste NTSC med mindre det står noe annet :)

Lenke til kommentar

Megaman 1 og 2

Contra

Street fighter 1 og 2 (1ern bedre i mine øyne!)

Super Mario All-stars (da for du mange mariospill på 1 kasett :) )

Legend of Zelda

TNMT (et av favorittene her i huset!)

 

Det er det jeg kan komme på from the top of my head, som er rimelige spill som er lett og få tak i :)

Lenke til kommentar

Jeg har en snes liggende en plass :) Mange gode barneminner fra den ja.

Men mener å huske at strømforsyningen til den sluttet å virke så har ikke spilt på mange år.

 

Det er så kjipt når slikt skjer!

Sortiment.no har faktisk strømforsyninger inne!

ebay.com er alltid et fint sted å sjekke først!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...