Gå til innhold

Ble jeg tatt i fotoboks? Så grønt blink..


Anbefalte innlegg

Hei!

Var ute å kjørte nå nettopp, og lurer på om jeg ble tatt i fotoboks. Så ingen sterk blitz, men så et lite grønt lys, og det så ut som om lukkeren bevegde seg.. Noen som vet?

Utrolig irriterende hvis det dukker opp bot i posten nå..

 

Forresten, hvis jeg får bot, hvordan går jeg frem hvis jeg vil se bildet av at det var jeg som kjørte bilen?

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Biletet får du ikkje sjå med mindre du bestrider at det var du som kjøyrte. I så tilfelle så blir det oppretta sak på forholdet og politiet blir nødt til å fremlegge biletet som bevis.

 

Her er det da to utfall, enten så får du strengere straff fordi du ikkje godtok forelegget med ein gong, eller så går du fri dersom det viser seg at politiet ikkje kan bevise at det var du som kjøyrte.

 

Det er ikkje vanlig å sende ut biletet samman med bota.

Lenke til kommentar

Biletet får du ikkje sjå med mindre du bestrider at det var du som kjøyrte. I så tilfelle så blir det oppretta sak på forholdet og politiet blir nødt til å fremlegge biletet som bevis.

 

Her er det da to utfall, enten så får du strengere straff fordi du ikkje godtok forelegget med ein gong, eller så går du fri dersom det viser seg at politiet ikkje kan bevise at det var du som kjøyrte.

 

Det er ikkje vanlig å sende ut biletet samman med bota.

 

Ahh, såpass, ja.. Så det er ikke å anbefale å kreve bilde...

Lenke til kommentar

Hvis hastigheten var under 10 km over fartsgrensen, så tviler jeg på at du får noe i posten.

Kan hende at det blinket grønt for registrering av trafikken og.

 

Hvorfor det? Det er jo ganske ulovlig å kjøre i 79 i 80-sona... 79 i 70-sona...

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Når ble det u

Hvis hastigheten var under 10 km over fartsgrensen, så tviler jeg på at du får noe i posten.

Kan hende at det blinket grønt for registrering av trafikken og.

 

Hvorfor det? Det er jo ganske ulovlig å kjøre i 79 i 80-sona...

 

Når ble det ulovlig å kjøre under fartsgrensen? :p

Endret av Eulogy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde fotobokser blinket rødt? Aldri hørt om at de blinker grønt, bortsett fra de kameraene som registrer bompenger. Uansett så tar det flere mnd før du får regning i posten, hvis du i det hele tatt får en. Har selv kjørt 2-3km for fort ved passering av en fotoboks og da blinket det ikke. Jeg ville ikke bekymret meg for mye.

Lenke til kommentar

Vel, har aldri blitt tatt før i fotoboks.

For alt jeg vet kan det være gjennomsnittsmåling. Dessuten, det som "skremte" meg var at jeg synes jeg så at lukkeren bevegde seg (i kameraet, altså). Da jeg i tillegg så det grønne lyset begynte det å dunke i hjertet.. Menmen... Hvor mange måneder da? Noen sier et par uker, noen sier et par måneder, nå sier du mange måneder? Står det en plass?

Lenke til kommentar

Hvor var dette? Vet om to steder de har gjennomsnittsmåling, og her ser man et lite blink når man passerer den første fotoboksen, så et når man passerer den andre. Hvis snittfarten din mellom boksene ikke var over fartsgrensa slipper du bot.

 

Den ene snittmålingen er på E18, tror det er i Bamble, og den andre er et sted i Ørsta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...