Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Venn som ikke holder seg unna dama, hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det har seg slik at jeg ble ilag med min nåværende fantastiske kjæreste i oktober i fjor. Vi har et perfekt forhold og alt går på skinner, rett og slett Ikke noe å utsette på det. Problemet er at en kamerat av meg er forelsket i kjæresten min, noe han tydeligvis har vært siden august i fjor, altså ca 2 måneder før vi ble ilag. Greit det, tenker jeg, iallefall så lenge han holder seg unna hun .. Jeg kan jo tross alt ikke styre hva han føler ovenfor henne. Nå har det hele utviklet seg til det punktet der han ikke vil gi slipp på henne, og dette er veldig problematisk. Ikke for meg, siden jeg stoler 100% på dama. Han er ikke hennes type, og hun syntes det hele er litt "ekkelt". Skal også sies at hun fikk nettopp vite om disse følelsene hans ovenfor henne nå nylig. Det som skaper trøbbel er at han prøver å få oss fra hverandre. Det er som regel bare tomme og dumme utsagn, f.eks sier han til kjæresten min at jeg har vært med en annen jente osv. I tillegg har han truet med å nekte å i det hele tatt snakke til oss helt til det blir slutt. Gutten er 18 år, snart 19 og det hele blir for barnslig. Vil bare få slutt på det hele, uten å ødelegge et evt vennskap med karen. Hva må gjøres her?

 

EDIT: Sorry for rotete innlegg!

Endret av clarke133
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du ber han dra til helvete ser ut som ikke fungerer på den igla der. La dama di ta et alvorsord med den gutten. Fortelle at hun har null følelser for han, og at hun i det hele tatt ikke vil ha noe kontakt med fyren. Hvis det ikke hjelper, så for å få en endelse på dette, siden dere er et par, så kan dere begge prøve å gjøre livet hans surt, med å ta igjen for det han gjør.La dere ikke bli tråkket på sånn i livet deres. Rettferdigheten bør tre frem, mener nå jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal også sies at han ikke er klar over at jeg vet alt, dette har for det meste forwgått bak min rygg. Var hun sim informerte straks hun skjønte det hele. Han er vennlig mot meg når vi møtes, damtidig som han kanskje driver dette evt dobbeltspillet. Dama og han er venner, men ikke gode. De er bare relaterte siden de gikk i klasse i 2 år. Han lar det for det meste gå ut over henne med å si at han nekter å snakke med henne osv. Det hele kom som et sjokk når vi skjønte det hele. Det er surrealistisk. Ingen av oss forventet oss at han følte dette ovefor hun. Det kom som lyn fra blå himmel.

Endret av clarke133
Lenke til kommentar

Så du har ikke konfrontert ham med det enda? Det er det som må til, vær direkte. Enten du alene først evt. dama senere om han fortsetter. Eller kanskje du og dama kan ta en prat med ham sammen; tipper det vil oppleves rimelig kleint for ham, kanskje han tar poenget da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så du har ikke konfrontert ham med det enda? Det er det som må til, vær direkte. Enten du alene først evt. dama senere om han fortsetter. Eller kanskje du og dama kan ta en prat med ham sammen; tipper det vil oppleves rimelig kleint for ham, kanskje han tar poenget da.

Så du har ikke konfrontert ham med det enda? Det er det som må til, vær direkte. Enten du alene først evt. dama senere om han fortsetter. Eller kanskje du og dama kan ta en prat med ham sammen; tipper det vil oppleves rimelig kleint for ham, kanskje han tar poenget da.

Enig med thelomen, snakk begge to til han ;)

Lenke til kommentar

Det første jeg tenkte var at du bør gi han en runde på kroken. Allikevel er kjærlighet en unøyaktig vitenskap med så mange forskjellige følelser involvert at det blir vanskelig å si at sånn og sånn er det riktige, og dermed basta.

 

Se her, det jeg synes at TS bør gjøre er å be dama gi ett klart svar. Be henne si det som det er; at det er ekkelt og at hun gjerne vil at han skal slutte med det øyeblikkelig. Hvis det kommer fra henne så vil det gi ett langt sterkere budskap iom. at hun er kjærlighetsobjektet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Bros before hoes" som de sier, men i dette tilfellet er det han som skal følge den regelen, ikke du. En ekte venn ville aldri gjort noe i den gata der. Så i mine øyne er dette ikke en venn det er verdt å samle på.

Han har vist for meg om det du skriver stemmer at han ikke har de verdiene i alle fall jeg ser etter i en venn. Lykke til hvordan det enn blir håndtert :)

Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig at du ikke vil at dama skal snakke med han face to face? Det kan bli risikabelt.. siden han allerede virker som noe ustabil ved å oppføre seg slik i utgangspunktet. Få henne til å gjøre det over nettet, eller så kan du ta en samtale med han face to face, og si at du vet ALT, og at han må slutte med det øyeblikkelig!

 

Dette vennskapet er ikke verdt å redde hvis han ikke kan respektere deg og kvinnen i ditt liv, så hvis han fortsetter med å true med å ikke prate med dere før det blir slutt og sånt så si rett og slett ingenting til han noensinne igjen! Makan til respektløshet ovenfor dere og deres vennskap!

Lenke til kommentar

Hun vil ikke ha total isfront nei? Virker som om hun liker oppmerksomheten. viss hun fortsetter slik så får du bare dumpe dem begge, slike giftige kvinnemensker må du holde deg unna. Hun burde skrike inn i øret hans at hun ikke vil ha ham og du burde konfrontere det med han også. Mann deg opp, våre forfedre drepte hverandre over chicks og du klarer ikke engang konfrontere ham med ord? Weak

Lenke til kommentar

De fleste liker vell å høre at noen liker en. Det er en boost på selvtilliten, og man kan ikke dømme noen for å like det. Jeg er forsåvidt enig med at hun burde gi beskjed om at det ikke nytter.

 

Hun har bedt deg om å ikke gjøre noe enda - det tyder nok på at hun liker oppmerksomheten mer enn hun burde. Dette kan du si ifra om uansett hva kjæresten din mener, og det tror jeg du burde gjøre også.. snarest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men samtidig vet jwg at hun ikke liker ham, det har seg slik at samtlige jenter syntes han er ekkel og ingen ser boe kjærestematetiale i ham. Snakka med hun idag og hun har sagt til han at det ikke kommer til å bli noe mellom dem, uansett. At de kan være venner, men ikke noe mer. Han har også sluttet med mye av tullet sitt, bortsett fra at han legger ut teite emosjonelle quotes i desperasjons om hun, noe som bare er morsomt.

Endret av clarke133
Lenke til kommentar

Sorry kompis men det er ingen grunn til å ha en sånn person i livet ditt. Dropp han som "venn".

 

Jeg skriver "venn" siden en ordentlig venn hadde ALDRI, og jeg mener ALDRI, prøvd å fjerne din lykke til fordel for seg selv.

 

Det er NULL poeng å omgås en slik person.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...