baalzam Skrevet 23. mai 2012 Skrevet 23. mai 2012 (endret) Jeg kommer hjem til Norge fra reising i juli og er kjempekeen på å spille Diablo III, men tror at min nåværende notebook (HP Pavilion dv5 1118eo) sannsynligvis ikke er god nok til å spille med. -(eller er den det?) Jeg har uansett gjort meg tanken om å kjøpe en stasjonær datamaskin, som bortsett fra D3 skal brukes til internett, video og skolearbeid. Jeg har ingen skjerm, tastatur, mus, headset eller noenting; så alt må kjøpes nytt. Jeg har foreløpig vurdert en av Kompletts gamer-pakker eller om jeg skal ta sjansen på å kjøpe en iMac; da hw.no's artikkelserie om å bruke Mac viste seg å være ganske spennende og pirrende på min nysjerrighet. Jeg har kun 3 krav: Budsjettet mitt er på maks 11.000 kr. Jeg vil gjerne ha en skjerm på minst 24". Den må ha gode nok specs til å kjøre Diablo III. Håper på mange gode råd og svar! P.S: Laptopens specs: Microprocessor 2 GHz AMD Athlon™ X2 Dual-Core Processor for Notebook PCs QL-62 Microprocessor Cache Level 2 cache 1 MB Memory 4096 MB (2 x 2048 MB) Video Graphics ATI Mobility Radeon HD 3450 Graphics Video Memory Up to 1533 MB Hard Drive 320 GB SATA (5400 rpm) Multimedia Drive Lightscribe Super Multi DVD Writer (+/-R +/-RW) with Double Layer support Display 15.4” WXGA High Definition BrightView Widescreen (1280 x 800) Network Card Integrated 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN Endret 23. mai 2012 av johwan
Robert Downey Jr. Skrevet 23. mai 2012 Skrevet 23. mai 2012 Hva med å bygge selv? Kabinett = valgfritt Skjermkort = 7850 Hovedkort = ASUS P8Z68/Z77 CPU / Prosessor = i5 2500k Minne = 8GB RAM CPU kjøler = Cooler Master Hyper 212 evo HDD = så mye du behøver, 7200 SDD = Intel 330 er bra en Strømforsyning = 650W Ocz ZT Series DVD greie Skjerm = Dell UM2312HM 1
Olestokk Skrevet 23. mai 2012 Skrevet 23. mai 2012 (endret) Gå for hva Siberia sier, veldig gode valg. Kabinett er helt klart valgfritt. men her er noen gode valg; Corsair carbide 400R Fractal Design Define R3 Corsair Obsidian 550D Hovedkort; P8Z68-V, hvis du trenger trådløst nett kan du gå for P8Z77-V, hvis du ikke trenger noe særlig ting på hovedkortet kan du velge P8Z68-V LX, da mister du for eksempel USB3 foran på kabinettet. Skjermkort; Sapphire sitt HD 7850 er veldig godt, ville vanligvis valgt Asus, men akkurat den kjøleren er ikke like god som Sapphire sin. Prosessor: som sagt er i5 2500K det beste valget her. prosessorkjøler er ikke nødvendig hvis du ikke får presset det inn i budsjettet. Minne; Corsair vengeance LP 8GB er ett veldig godt valg, spesielt for prisen (390kr) Harddisk; Seagate barracuda diskene er veldig mye for pengene, vanlige disker på 7200RPM koster fra 600kr for 500GB, litt over 700kr for 1TB. SSD; Intel 330 er billig, rask og sikker. 60GB holder hvis du ikke e en rotekopp når der gjelder lagring. Strømforsyning; OCZ ZT er gode for prisen og alle kabler er avtakbare, avtakbare kabler gjør kabelrydding mye lettere. Optisk drev; Bare søk "bulk" og du får opp en billig fra Samsung (150kr). Skjerm; Dell U2312HM. Den er 23", men uten tvil ett veldig godt kjøp. Veldig gode farger og lav inputlag (0.6ms). En veldig god butikk å kjøpe fra er Dustin.no Endret 23. mai 2012 av Olestokk 1
Ar`Kritz Skrevet 23. mai 2012 Skrevet 23. mai 2012 Kjøp Diablo 3 (hvis du ikke allerede har gjort det), og installer det på laptopen, så ser du om den holder. Jeg skjønner at det ikke er hele motivet ditt for å kjøpe ny PC, men da trenger du i alle fall ikke å forhaste deg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå