Gå til innhold

I've gotta wear shades - antiluksusfellen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får lage en TV-serie som lærer folk om økonomi, og som folk vil se på du da :)

 

Det har ikke slått deg at å vise andres feil kan vise andre hvordan det ikke skal gjøres? Eg har mange ganger kost meg med å se på luksusfellen, og har jaggu meg plukket opp et par tips også. Og det tipper eg mange har.

Lenke til kommentar

Du får lage en TV-serie som lærer folk om økonomi, og som folk vil se på du da :)

 

Det har ikke slått deg at å vise andres feil kan vise andre hvordan det ikke skal gjøres? Eg har mange ganger kost meg med å se på luksusfellen, og har jaggu meg plukket opp et par tips også. Og det tipper eg mange har.

 

godt poeng!

jeg antar at det som sitter igjen etter at man har sett Luksusfellen er at det er håp for sselv dde mest tankeløse tulllingene...

Lenke til kommentar

Hovedformålet med Luksusfellen er å lære folk hvordan de bør styre økonomien sin. De formidler hva man bør gjøre og advarer mot hva man ikke bør gjøre gjennom eksempler på folk som ikke har styring.

 

Jeg har litt medfølelse for de som står frem etter å ha kjørt sin personlige økonomi i grøfta, men det er vel det som er god TV?

 

Det er jo så enkelt som at man ikke skal bruke mer enn man har råd til, men det er det tydeligvis mange som ikke forstår. Hvis programmet bidrar til at noen unngår å havne i samme fella har de oppnådd målet etter min mening.

Lenke til kommentar

Hovedformålet med Luksusfellen er å lære folk hvordan de bør styre økonomien sin. De formidler hva man bør gjøre og advarer mot hva man ikke bør gjøre gjennom eksempler på folk som ikke har styring.

 

Jeg har litt medfølelse for de som står frem etter å ha kjørt sin personlige økonomi i grøfta, men det er vel det som er god TV?

 

Det er jo så enkelt som at man ikke skal bruke mer enn man har råd til, men det er det tydeligvis mange som ikke forstår. Hvis programmet bidrar til at noen unngår å havne i samme fella har de oppnådd målet etter min mening.

I beg to differ med avsnitt 1 i alle fall.

poengett med lukfellen er ¨å underhholdee.

jeg vet ikke om noen bhar bblitt droppet pga utseendde, men jevg hadde ikke b,liitt overraaskket.

Men dette handler jo også om å synes synd på...

litt som ekstrem rengjøring.

kanskje 'ekstremt utseende' er et pluss?

Lenke til kommentar

Primærfokus til TV-underholdning er nettopp det, underholdning. Luksusfellen skal ikke være en allment tilgjengelig gjeldsrådgiver for hele Norges befolkning. På samme måte som Paradise Hotell skal underholde, så skal også Luksusfellen det. Hvem ville vel sett på helt normal ungdom som blir satt sammen til å bo sammen i noen uker? Ingen, og derfor er det de mest blonde, frigjorte og korttenkte som blir plukket ut, for da blir det drama. På samme måte er det med Luksusfellen. Ingen vil se på tobarnsfamilien som ikke hadde nok penger til å betale lisensavgiften, og dermed fikk purregebyr. Her må TV3(eller hvem det nå er som produserer programmet) velge ut de personene som de mener viser de mest ekstreme tilfellene av gjeldsproblemer for personer vi alle kan kjenne oss litt igjen i, eller naboen. Og så skiller Luksusfellen seg fra Paradise Hotell med at Luksusfellen faktisk kommer med redaksjonelt innhold som er laget for å gi seerene litt kunnskap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er problemet, surfacetension? Bare den vanlige rablinga om ting du ikke liker? Det er da vitterlig bedre med et program som Luksusfellen på tv, enn ikke noe slikt program? Det er ikke private aktørers oppgave å drive voksenopplæring. De skal tjene penger, og på TV må man da underholde.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Hva er problemet, surfacetension? Bare den vanlige rablinga om ting du ikke liker? Det er da vitterlig bedre med et program som Luksusfellen på tv, enn ikke noe slikt program? Det er ikke private aktørers oppgave å drive voksenopplæring. De skal tjene penger, og på TV må man da underholde.

'kanskje den vanlige bablinga fra meg,

i alle de valige mishagsytringene fra deg...< :)

I get it: you don't like me.

greit: tv3 er ikke kjent for å tenke folkeopplysning...

er det rullestolen, eller fundamentalt forskjellige tanker om økonomi?

Lenke til kommentar

Luksusfellen er helt sjef.

En gang så jeg en kar jeg kjenner fra IRC, nick: "Goldstar", på der.

Han var helt nedsylta i gjeld. Så dreiv han og gjemte bort alle tingene sine i stedet for å selge de. Ene dagen var de liksom der og sa sånn, "dette kan du selge, den kan du selge, etc", når de kom tilbake dagen etter og skulle selge de så var alt forsvunnet, lol.

 

Er vel en grunn til at disse folkene ender opp der.

Lenke til kommentar

@surfacetenision

Hva tenker du et program som skal vise oss hvordan man burde styre økonomien skulle inneholde?

@surfacetenision

Hva tenker du et program som skal vise oss hvordan man burde styre økonomien skulle inneholde?

 

jeg mmener at det er mer matnyttig å see hvordan deet BØR gjøres, ennn hvordan det IKKE bør gj..øres.

men deet er nok menneskelig å helller ville sole seg enn forbredre seg.

Lenke til kommentar

Føler man får begge deler i luksusfellen jeg. Først en innledning med underholdning hvor du ser for fantastisk tilbakestående det går ann å bli økonomisk, hva det skyldes er et eget kapittel og en annen diskusjon.

 

Så får man masse eksempler på hvordan det ikke skal gjøres når de studerer hvordan disse menneskene har kommet opp i denne grøten de er i.

 

Så til slutt kommer det eksempler og forslag til hvordan det bør gjøres.

 

Noe for enhver.

Lenke til kommentar

@surfacetenision

Hva tenker du et program som skal vise oss hvordan man burde styre økonomien skulle inneholde?

 

jeg mmener at det er mer matnyttig å see hvordan deet BØR gjøres, ennn hvordan det IKKE bør gj..øres.

men deet er nok menneskelig å helller ville sole seg enn forbredre seg.

 

Jeg mente mer konkret, hvilke tips til hvordan det bør gjøres ville du hatt med i programmet?

Lenke til kommentar

Jeg er redd for at de som aldri betaler regningene sine heller ikke ser på luksusfellen. Derfor blir det kanskje bare et program hvor vi som gjør opp for oss kan riste oppgitt på hodet over de som utleverer seg på programmet.

 

Men som sagt så tror jeg kanskje programmet kan få opp øynene på enkelte og få dem til å unngå å havne i luksusfellen.

 

Det er merkelig nok veldig mange som ikke skjønner at man ikke kan bruke mer enn man tjener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...