Gå til innhold

Drinker som smaker godt?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurte på om dere har noen "oppskrifter" på drinker elns som faktisk smaker godt med alkohol. Jeg har bare smakt ting som smaker styggt, å vill finne ut om det finnes alkohol holdige drinker jeg liker.

 

Så slipp deg løs å skriv ned alle oppskriftene du har..

 

(jeg er en ung jente så vet du det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

De fleste drikker smaker vondt uansett om de er blandet feil, ikke er rett temperatur osv.

 

Uansett, du er en ung jente, da er nok Strawberry Daiquiri noe for deg:

http://www.oppskrift...y-daiquiri.html

 

Skal godt gjøres å få den til å smake vondt, vist du lurer på hvilken hvit rom du skal bruke, så kan jeg anbefale Bacardi Superior.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Du må nesten prøve deg litt frem for hva som passer dine smaksløker. Liker du søtt eller surt?

 

En god søt drink er Red Hope. Sett limesaft på kanten av glasset og dypp det i sukker så får du en god sukkerkant som du nyter sammen med drikken.

Alternativt er sur grønn en velkjent slager. På denne har jeg god erfaring med å variere smaken ved å tilsette eple eller pærelikør.

 

Ut over dette anbefaler jeg at du prøver deg litt frem. Webtender er veldig god hjelp til dette fordi du kan si hva du har i skapet så kommer det opp mange forslag til hva du kan lage med det du har.

Lenke til kommentar

Å blande drinker er enkelt, du treng ikkje oppskrift.

 

Men det er eit par viktige grunnregler som du må tenke på.

 

1) Ikkje bland for sterkt.

Mange gjer den feilen at dei blander sprit og blandevatn 50/50 når dei skal lage ein drink, dette blir aldri veldig bra. Du bør sattse på 4 cl brennevin som utgangspunt, då vil drinken din tilsvare eit glas vin eller ei flaske øl (dette gjer det lettare å berekne kor mykje du drikk). Dersom glaset er lite så bør du vurdere å bruke mindre brennevin slik at det ikkje blir for sterkt. Blandevatn er så billig så det er ingen grunn til å spare på blandevatnet.

 

2) Ein god drink krever 3 ingredienser.

Brus og brennevin er ikkje det heilt store, men dersom du legger til ein ingrediens til for å balansere drinken så blir den mykje betre. Her har du mange alternativer men typisk så vil du ha ein liten mengde med noke som smaker mykje. Limesaft er eit populært valg, ein liten dash med fersk limejuice i drinken du blanda med brus og brennevin gjer den mykje betre. Du kan også bruke likører, på polet har dei mange likører med gode friske smaker, enkelte av dei er også svake nok til å ha 18 års aldersgrense.

Eit anna alternativ er å kjøpe inn drinkmiks på dagligvarebutikken, ein liten dash med f.eks San Fransisco eller Tom Collins vil også kunne gjere underverker.

 

3) Bruk is, mykje is.

Ein kald drink er alltid betre enn ein varm drink. Bruk rikelig med isbiter, fyll gjerne glaset heilt opp med is før du begynder å blande til drinken. Du kan også med fordel oppbevare glasa i fryseren dersom du har nok glas. For å gjere drinken endå kaldare så kan du knuse isbitane.

 

 

Det finnes sjølvsagt også ein del andre typer drinker, men dersom du følger desse råda så kan du få til gode drinker av nesten alt mulig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurte på om dere har noen "oppskrifter" på drinker elns som faktisk smaker godt med alkohol. Jeg har bare smakt ting som smaker styggt, å vill finne ut om det finnes alkohol holdige drinker jeg liker.

 

Så slipp deg løs å skriv ned alle oppskriftene du har..

 

(jeg er en ung jente så vet du det)

 

Isbjørn:

4cl vodka

4cl blue curaso

isbiter

lime/sitron

Sugerør et must;)

Sitronbrus...vær oppmerksom på att blue curaso vil gi deg en meget blå tunge :)

Om denne synes sterk,halver bare alkohol innholdet..altså 2cl av hver.

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar

Sure Sivert er fantastisk god!

 

Ingredienser:

2 cl vodka

2 cl Pisang Ambon

2 cl Sour Mix

1 cl kremfløte

Sprite

 

Fremgangsmåte:

Ha alle ingrediensene unntatt brus i en shaker med is. Shake godt, sil opp i et highball glass med is og topp med Sprite. Det skal ligge et tynt lag med skum på toppen. Pyntes med en skive kiwi eller appelsin.

 

 

Ser at denne omtrent er helt lik Sur grønn, men jeg syntes denne er knallgod ihvertfall!

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...