Gå til innhold

Diablo 3 under hacker-angrep


Anbefalte innlegg

Skjer med at det er så mange folk som stjeler her inne da? :hmm:

Er jeg den eneste som man faktisk kan stole på når man låner bort, feks acc info? :ph34r:

 

Jeg lånte en Diablo 3 Beta konto av en totalt random person på et nettsamfunn jeg er registrert på. Jeg spurte han om jeg kunne også låne kontoen til vennene mine slik at de fikk prøve kontoen. Kort historie: 5 personer bruke kontoen til spilling døgnet rundt i 3 uker, og ingen av oss var frekke nok til å surre med kontoen. Ingenting ble endret, og han fikk alle achievements på Betaen samt Feat of Strength for å være med i betaen. Er ikke alle som er idioter. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lånte en Diablo 3 Beta konto av en totalt random person på et nettsamfunn jeg er registrert på. Jeg spurte han om jeg kunne også låne kontoen til vennene mine slik at de fikk prøve kontoen.

 

Og her har vi hovedgrunnen til 'hackingen'. Greit nok at du og vennene dine er ærlige nok, men når det er så lett å få låne en konto sier det seg selv at det blir en del hacking ut av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var min konto tømt :/

 

Blizzard burde ta ned serveren helt til de fikk fikset dette.

 

Hackerne bruker gullet til å tømme AH for gode items også.

 

Når RMAH kommer får hackerne nærmest monopol på gode items, gull har de uendelig av så alle gode items som koster gull rasker de med seg og de eneste gode itemene vil dermed koste ekte penger istedenfor.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Da var min konto tømt :/

 

Blizzard burde ta ned serveren helt til de fikk fikset dette.

 

Hackerne bruker gullet til å tømme AH for gode items også.

 

Når RMAH kommer får hackerne nærmest monopol på gode items, gull har de uendelig av så alle gode items som koster gull rasker de med seg og de eneste gode itemene vil dermed koste ekte penger istedenfor.

Du trenger ikke bekymre deg for det. Om det skulle være noen hackere, så blir de garantert "busta", da blir også kontoen demmes tilbakestilt. De store selskapene har gode logger på hvor ting havner :) Det er faktisk det minste problemet.

Lenke til kommentar

Første regel er: Ikke lån bort kontoen din!!! Uansett hvor mye du stoler på noen, beste venn osv.. Gjør det ALDRI. Ganske sikker på at 90% av problemene folk opplever har med dette å gjøre.

 

Og selvfølgelig.. antivirus, pass på suspekte web-sider, ikke gå på scam-mails (Blizzard ber ALDRI om passord) osv... Hovedproblemet er ikke manglende sikkerhet eller reell hacking (selv om det nok kan forekomme), det er manglende fornuft hos brukere.

Lenke til kommentar

Til dere som er så overbevist om at dette skyldes dumme brukere, sjekk det offisielle Diablo 3 forumet. Det er masse folk som har mistet items og gold, antagelig pga. et exploit som gjør at hackerne kan logge inn på accounten din uten å vite passordet. Det inkluderer også folk som bruker authenticator, som ikke hjelper det grann i dette tilfellet.

 

Dette står mest sannsynlig på Blizzard, ikke brukerne.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sjekket mye på forumet, bare hørt litt "overordnet". Mine betraktninger er mer generelle, som regel er det bruker-feil (du deler konto-informasjon, lumske websider som har keyloggers osv).

 

Men så vidt jeg så hadde ikke Blizzard påvist noe tilfelle av noen som logget seg inn/fikk tilgang til en konto uten passord?.. Eller?

Lenke til kommentar

Da var min konto tømt :/

 

Blizzard burde ta ned serveren helt til de fikk fikset dette.

 

Hackerne bruker gullet til å tømme AH for gode items også.

 

Når RMAH kommer får hackerne nærmest monopol på gode items, gull har de uendelig av så alle gode items som koster gull rasker de med seg og de eneste gode itemene vil dermed koste ekte penger istedenfor.

Du trenger ikke bekymre deg for det. Om det skulle være noen hackere, så blir de garantert "busta", da blir også kontoen demmes tilbakestilt. De store selskapene har gode logger på hvor ting havner :) Det er faktisk det minste problemet.

Fikk lagt inn battle.net auth nå på mobilen, fikk kontoen min også tilbakestilt ca. 10 timer, kunne vært verre, hørt om folk som har mistet over 40 timer spilt, litt kjedelig å gå fra 12000 dps til 6000 da :/

De viser også til rettningslinjene når jeg snakket med de, og det virket ikke som de påtok seg skylden for det som hadde skjedd, ettersom det ikke var noe uforsiktighet fra min side som forårsaket det .

Lenke til kommentar

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4309703662

Blizzard sier at feilen ikke ligger hos dem, og at hackingen ikke skyldes en svakhet i deres systemer. De rapporterer også at ikke en eneste konto som har authenticator tilknyttet har blitt hacket. Det er derimot folk som har tilknyttet authenticator etter at de har blitt hacket, og påstatt at de har hatt den hele tiden, fordi de håper på en erstatning, men Blizzard kan se når den har blitt tilknyttet og når hackingen har funnet sted. Her er et relevant utdrag:

 

First and foremost, we want to make it clear that the Battle.net and Diablo III servers have not been compromised. In addition, the number of Diablo III players who’ve contacted customer service to report a potential compromise of their personal account has been extremely small. In all of the individual Diablo III-related compromise cases we’ve investigated, none have occurred after a physical Battle.net Authenticator or Battle.net Mobile Authenticator app was attached to the player’s account, and we have yet to find any situation where a Diablo III player's account was accessed outside of “traditional” compromise methods (i.e. someone logging using an account's login email and password).
  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://eu.battle.net...opic/4309703662

Blizzard sier at feilen ikke ligger hos dem, og at hackingen ikke skyldes en svakhet i deres systemer. De rapporterer også at ikke en eneste konto som har authenticator tilknyttet har blitt hacket. Det er derimot folk som har tilknyttet authenticator etter at de har blitt hacket, og påstatt at de har hatt den hele tiden, fordi de håper på en erstatning, men Blizzard kan se når den har blitt tilknyttet og når hackingen har funnet sted. Her er et relevant utdrag:

 

First and foremost, we want to make it clear that the Battle.net and Diablo III servers have not been compromised. In addition, the number of Diablo III players who’ve contacted customer service to report a potential compromise of their personal account has been extremely small. In all of the individual Diablo III-related compromise cases we’ve investigated, none have occurred after a physical Battle.net Authenticator or Battle.net Mobile Authenticator app was attached to the player’s account, and we have yet to find any situation where a Diablo III player's account was accessed outside of “traditional” compromise methods (i.e. someone logging using an account's login email and password).

Heh takk. Made my day.

 

Litt moro at de som ble "hacka" la til authenticator etterpå og sagt at de har hatt den på heletiden.. xD

Lenke til kommentar

Men om det finnes et sted i Blizzards systemer hvor en hacker kan brute force et passord så vil han jo få tilgang til kontoen din, og i følge Blizzard via konvensjonelle metoder tross i at det faktisk skyldes en svakhet hos Blizzard og ikke hos deg.

 

Blizzard ville aldri innrømmet det om de oppdaget noe slikt og kanskje finnes det, men at de ikke har oppdaget det også.

 

Battle.net loginen brukes så mange steder og det trengs bare ett sted hvor man kan prøve passord igjen og igjen så er det bare å kjøre på.

Lenke til kommentar

Men om det finnes et sted i Blizzards systemer hvor en hacker kan brute force et passord så vil han jo få tilgang til kontoen din, og i følge Blizzard via konvensjonelle metoder tross i at det faktisk skyldes en svakhet hos Blizzard og ikke hos deg.

 

Blizzard ville aldri innrømmet det om de oppdaget noe slikt og kanskje finnes det, men at de ikke har oppdaget det også.

 

Battle.net loginen brukes så mange steder og det trengs bare ett sted hvor man kan prøve passord igjen og igjen så er det bare å kjøre på.

Tja, om en ukent maskin logger inn på min Diablo 3, så må han uansett bruke en Authenticator. Samme gjelder Battle.net

Lenke til kommentar

Men om det finnes et sted i Blizzards systemer hvor en hacker kan brute force et passord så vil han jo få tilgang til kontoen din, og i følge Blizzard via konvensjonelle metoder tross i at det faktisk skyldes en svakhet hos Blizzard og ikke hos deg.

 

Blizzard ville aldri innrømmet det om de oppdaget noe slikt og kanskje finnes det, men at de ikke har oppdaget det også.

 

Battle.net loginen brukes så mange steder og det trengs bare ett sted hvor man kan prøve passord igjen og igjen så er det bare å kjøre på.

 

Har man nok datakraft, vil det alltid være mulig å brute force et passord. Det er nok heller hos brukere hackere i det hele tatt gidder å prøve brute forcing. At brute forcing er mulig, er da slettes ikke noe beivs på en svakhet i Blizzards systemer. Dessuten sier det jo sitt når kontoer med authenticators ikke blir hacket. Hadde feilien vært hos Blizzard, så ville mest sannsynligvis authenticators ha vært ubrukelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...