Gå til innhold

Diablo 3 under hacker-angrep

Anbefalte innlegg

Diablo 3 kontoer blir hacket og tømt for gull, loot og items nå. Selv om det angivelig er flere med authenticator som også er hacket så mener jeg det er på tide at Blizzard krever en authenticator for bruk av B.Net og legger ved en authenticator i spillene og expansion-packsene de selger.

Hey guys,

We are very aware of these reports and are taking them very seriously. Please keep an eye on the General Discussion forums as Community members will be posting something soon.

If you have been hacked, please contact Customer Service as soon as you can. In addition, using an Authenticator can help secure your account even more.

https://us.battle.ne...ic/5149539239#4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke overrasket. Har sett alt for mange goldsellers spamme General chat i det siste, og gullet deres må jo komme fra et sted. Jeg skjønner bare ikke vitsen med å selge gull i et spill der vi kan bruke ekte penger uansett? Skal vi kjøpe gull fra tvilsomme selgere eller betale i det sikre auksjonshuset? Lett valg.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Dette vil utsette RMAH en stund..

Hva hvis hackerne logger seg inn på din konto og kjøper en item de selv har lagt ut for salg?

Dette er krise for Blizzard uansett om betalingsløsningen deres er 100% trygg eller ikke.

Hvis de blir hacket MÅ de innrømme dette for kundene i henhold til lovgivning, og informere om hvor alvorlig kompromitteringen har vært. Dette vil føre til redusert tillit til at Blizzard holder kredittkortinformasjonen deres trygg og mange vil avstå fra å gi Blizzard kredittkortinfoen sin av denne grunnen.

Er omtrent det verste som kunne skje nå i oppstarten av RMAH.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

ALLTID bruk paypal der det er mulig. ALDRI si "Ja takk" når nettsiden spør om den skal lagre kort info til neste kjøp.

Men ja, interessant om det stemmer at det er innbrudd, eller bare vanlig "hacking" (som egentlig ikke er hacking). Det vil tiden vise :)

Lenke til kommentar

Er det snakk om et script eller en injection til serveren som henter informasjonen om brukerene eller en slags API som henter informasjon som ikke burde vært der?

Jeg har selv ikke en authenticator til accounten min foreløpig, og kortinformasjonen min er lagret på kontoen min.... Må kanskje installere en authenticator igjen på mobilen.

Edit:

Etter litt såkalt research har jeg funnet ut at de skimmer Session ID og bruker informasjon der til å etterligne brukeren slik at de ikke trenger verken e-mail eller passord, og passerer authenticator serverene. Det samme skjedde mye i MapleStory, tydeligvis, for de av dere som er kjente med det, noe jeg ikke er.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Slik eg har skjønt det er det berre rykte om at det er måten det blir gjort på. Setter fortsatt heller penger på at det er folk sin eigen dumskap som står bak. Sjølv om dersom det er sant at folk med Authenticator også har blitt "hacket", så er det mindre sannsynlig igjen. Iallefall om ein har satt opp at ein skal skrive inn kode kvar gang.

Lenke til kommentar

Da er det "nesten" bekreftet at det kunn er dumheten til folk som står bak.

Blizzard har gjort forskjellige undersøkelser hvor de ikke har funnet noe bevis på ryktene.

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5149619846

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5149619846?page=29#571

We've been taking the situation extremely seriously from the start, and have done everything possible to verify how and in what circumstances these compromises are occurring. Despite the claims and theories being made, we have yet to find any situations in which a person's account was not compromised through traditional means of someone else logging into their account through the use of their password. While the authenticator isn't a 100% guarantee of account security, we have yet to investigate a compromise report in which an authenticator was attached beforehand.

Lenke til kommentar

Alle kan ble hacket, exploits, svindlet osv, det finnes ingen systemer som er helt vanntett, så det blir feil å kalle offerene for dumme.

Selv har jeg mistet alle utstyrene og karakterene er sporløs borte, men det som er rart er at jeg har samme passord og brukernavn til Starcraft2 og WOW kontoen, disse kontoene ble ikke berørt av hackerangrepene men kun Diablo3 ingame items og karakterene som er borte.

Så jeg misstenker det er et smutthull/bugs i Diablo3 serveren som lar andre stjele items fra spillere.

Lenke til kommentar

Jeg tror "hackerne" har ikke passordet og brukernavnet mitt i det heletatt. Fordi jeg har som sagt samme brukernavn/ passord på battle.net kontoen, så om de var ute etter å tjene mest mulig penger så synes jeg det er rart de ikke hacket Wow kontoen min for der har jeg gull som er verdt hundrevis og kanskje tusenvis av kroner, eller hvorfor ikke hijacke battle.net kontoen min også selge det til andre.

Items som jeg mistet i Diablo3 var ikke verdt så mye, de var gule lvl 40+ og ingen legendary, mens gullet jeg hadde var rundt 150k.

Jeg er ikke imponert eller irritert over hackerne for å si det på den måten. Men mer irritert på at jeg ikke kan finne ut fremgangsmetoden hackerne brukte.

Endret av Grandmaster Gamer
Lenke til kommentar

Går andre "rykter" om at de såkalte "hackerene" har hatt passord i lang tid, så har de ventet med og missbruke det til en liten tid etter Diablo 3 lanseringen.

Om noen her har blitt hacket, hadde dere B.net konto fra før av? Med feks Stacraft 2, eller WoW?

Lenke til kommentar

Hadde jeg hadt tilgang til brukernavn/ passordet deres så hadde jeg logget meg inn på battlenet kontoen deres og deretter byttet passordet, emailen osv til kontoen slik at dere ikke lenger har tilgang til deres egne konto, og deretter stjele diverse informasjon som visa kortnummer etc.

Men dette har hackerne ikke gjort, derfor misstenker jeg hackerne ikke har passord eller brukernavnene til offrene.

Lenke til kommentar

Hadde jeg hadt tilgang til brukernavn/ passordet deres så hadde jeg logget meg inn på battlenet kontoen deres og deretter byttet passordet, emailen osv til kontoen slik at dere ikke lenger har tilgang til deres egne konto, og deretter stjele diverse informasjon som visa kortnummer etc.

Sier jo bare litt om deg det da :p

Uansett, VISA Nummeret står ikke i klartekst hos Battle.net, så tror ikke du kan hente den infoen når du logger inn.. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar
Items som jeg mistet i Diablo3 var ikke verdt så mye, de var gule lvl 40+ og ingen legendary, mens gullet jeg hadde var rundt 150k.

For det første er det du hadde lite verdt i seg selv, men om de hacket ti tusen kontoer blir det en pen sum til sammen. Og for det andre kan de riktignok selge ting fra WoW og SC2 også, men da må de gjøre det via uoffisielle tredjeparter. I D3 kan de ganske enkelt legge ting for salg på AHet som bruker ekte penger. Det er mye raskere og sikrere for begge parter.

Men dette har hackerne ikke gjort, derfor misstenker jeg hackerne ikke har passord eller brukernavnene til offrene.

Standard nybegynnerfeil. Det beste er å logge seg inn en gang i blandt og bare ta en liten ting. Et våpen her, litt gull der. Da er det lettere å slippe unna med det, fordi mange tror de bare hadde glemt at de solgte det våpnet, eller at de hadde litt mer gull enn det de egentlig hadde. Det er også mye vanskeligere å bevise at noen faktisk har hacket kontoen din, da det meste du har der (inkludert det mest verdifulle du har) fortsatt er der. Å stjele er lett. Å komme seg unna med det er det som skiller amatører fra proffer. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...