Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Har problemer med at pcen fryser når jeg spiller battlefield 3, har testet det aller meste. Kjørt stress-test på gpu og cpu, memtest på RAM, reinnstallert drivere, reinnstallert windows, oppgradert SSDen. testet ett og ett skjermkort (kjører cf oppsett) jeg har også oppdatert til nyeste BIOS.

 

Har prøvd å kjøre i alle oppløsninger, men det ser ikke ut til å hjelpe. Pcen fryser etter bare et par minutter med spilling av bf3. (dette krever reboot) det kommer ikke opp blåskjerm.

 

I det jeg starter opp bf3 får jeg en varsel om at driveren ikke er av nyeste versjon (ikke 11.7 eller senere), jeg har prøvd å oppdatere til det nyeste, men uten å lykkes. catalyst sier at jeg har de nyeste driverne.

 

crysis warhead fungerer fint, kjører på ultra uten problemer

 

kan kortene være for gamle til å kjøre bf3? forslag til hva jeg kan gjøre?

 

specs:

cpu: AMD phenom II X6 1075T

gpu: 2x xfx radeon 6950 1gb

hovedkort: Asus m4a89gtd-pro/usb3

SSD: Samsung SSD 830 series 256 gb

HDD: western digital 1tb wdc wd10ears-00y5b1

RAM: corsair vengence 1600mhz 16gb

OS: win7 home prem 64 bit

 

Setter stor pris på all form for hjelp!

Endret av Vaangen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si ettersom du har prøvd det meste. Det første som slår meg er at enten skjermkortet eller CPU-en din blir for varm, men da burde det samme skje når du spiller andre spill.

 

Det kan også være en bug i den nyeste driveroppdateringen du bruker, så jeg ville prøvd med noen alternative skjermkortdrivere for å se om det hjelper, eventuelt vente på en nyere oppdatering av de du bruker.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også problem med random frys, stort sett bare da jeg var in-game.

 

Prøvde det meste, nye drivere, memtest etc. uten hell helt til jeg fikk et tips om å ta en check-disc på systemdisken, som forøvrig er samme disk du har.

 

Da med både "Automatically fix file system errors" og "Scan for and attempt recovery of bad sectors" på.

Dette kjørte jeg da over natten, og jeg har ikke hatt en eneste frys etter det.

 

Siden det da er på systemdisken vil det bli schedula til neste gang du restarter.

 

Edit: Ser nå at du har SSD, det er vel denne du har system på?

Check disc funker vel ikke på disse?

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Vanskelig å si ettersom du har prøvd det meste. Det første som slår meg er at enten skjermkortet eller CPU-en din blir for varm, men da burde det samme skje når du spiller andre spill.

 

Det kan også være en bug i den nyeste driveroppdateringen du bruker, så jeg ville prøvd med noen alternative skjermkortdrivere for å se om det hjelper, eventuelt vente på en nyere oppdatering av de du bruker.

takk for tips ^Th0mas^! skal prøve en eldre driver og se om det endrer noe!

Lenke til kommentar

Jeg hadde også problem med random frys, stort sett bare da jeg var in-game.

 

Prøvde det meste, nye drivere, memtest etc. uten hell helt til jeg fikk et tips om å ta en check-disc på systemdisken, som forøvrig er samme disk du har.

 

Da med både "Automatically fix file system errors" og "Scan for and attempt recovery of bad sectors" på.

Dette kjørte jeg da over natten, og jeg har ikke hatt en eneste frys etter det.

 

Siden det da er på systemdisken vil det bli schedula til neste gang du restarter.

 

Edit: Ser nå at du har SSD, det er vel denne du har system på?

Check disc funker vel ikke på disse?

Takk for forslag!

jeg mener å huske jeg har gjort noe lignende, men skader vel ikke å prøve det igjen. Hvordan får jeg satt i gang en slik skanning? windows 7 har denne funksjonen som en standard?

 

Ja, det er den jeg har operativsystemet lagret på, jeg tviler likevel litt på at det er SSDen som er problemet ettersom at jeg har re-installert win7 på den og nylig byttet den ut med en mindre (problemet var der også før jeg byttet disken)

Lenke til kommentar

My Computer - Høyreklikk på disken du skal sjekke - Properties - Tools - Error Checking: Check now - marker begge - start

 

Men igjen, tror dette gjelder mer for HDD-er og ikke SSD. SSD har vel ikke sectorer på samme måte?

 

Men dette må noen som kan det svare på.

Lenke til kommentar

prøvde det du sa snytefant, men battlefield fryser fortsatt... mistenker at det er problemer med driverne til disse skjermkortene og det har ikke kommet nye drivere siden begynnelsen av 2011. har imidlertid ikke problemet lenger ettersom at jeg har byttet dem ut med et radeon 7970 kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...