Gå til innhold

Simpelt tastatur med høy kvalitet


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er ute etter å bytte ut mitt tastatur til noe med de enkle kriteriene i tittelen. Utseende skal være basic, og trenger ikke mange funksjonstaster (et par medietaster er fordel).

 

Jeg ønsker mekaniske knapper, og har sett på et par valg:

- Corsair K60 (ser lekker ut, men får litt klager på at tastene fort blir slitt)

- Das Keyboard (ser også deilig ut, men er dobbelt så dyrt når man skal ha det inn i landet)

- Qpad MK-50/80/85 (syns kvaliteten ser litt billig ut)

- Razer blackwidow (liker ikke designet, men får mye gode kritikker :) )

 

Takker for tilbakemeldinger. Jeg vet det ligger tråder her om mekaniske tastatur før, har lest igjennom men var litt lite tilbakemeldinger der syns jeg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg Qpad mk-50 her for ett par uker siden, og har på den tid blitt veldig glad i det. Har ingen av de andre på listen, så får ikke sammenlignet, men kan nevne ett par ting om dette hvertfall.

Designet er veldig enkelt, det er et tastatur. Det kan være grunnen til at du syns det er dårlig kvalitet. Det er i grunn veldig godt å skrive på, trengs ingen kraft for å trykke ned en tast, noe som er greit om du skal ha det til å reagere fort.

Tastaturet i seg selv er passe tungt, det ligger godt på pulten. Leste en review av det like før jeg kjøpte det selv, og da var jeg solgt.

om du vil vite noe mer om det så får du bare spørre. :)

Lenke til kommentar

Må si dette er en helt annen opplevelse å skrive på ja. Tastaturet er deilig og tungt, mye tyngre enn forventet. Knappene er lette å trykke på, kanskje litt for lette. Det vil tiden vise. Foreløpig er det i alle fall litt tilvenning.

 

Tror håndleddsstøtten blir lite brukt, det er litt hassle å ta den av/på, og det er ikke noe behagelig med asymetrisk stilling for hendene når man skal skrive.

 

Av negative ting vil jeg trekke frem at kabelen er utrolig tykk. Mye tykkere enn de fleste strømkabler, det blir litt voldsomt for en kabel med 2xUSB-signal på 1A.

Lenke til kommentar

En ting som ikke hadde slått meg er at knappene går helt jevnt. På en "rubber dome" tast så øker kraften som kreves rett før tilslaget, det er ikke noe man merker i det hele tatt på mekanisk.

 

Sliter fortsatt litt med at jeg får flere bokstaver enn først tenkt, men det kommer seg, tror dette kan bli et kjært leketøy :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Righto, jeg kjøpte det, likevel :D

 

Får se det som det kommer.

 

Er vandt med at folk klager på mitt logitech førstegenerasjons G15-tastatur, det skal bli spennende å se hva slags ondskap jeg kan bedrive mot verden med et mekanisk tastatur :evil:

Endret av enema
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...