Gå til innhold

Galaxy S III selger som hakka møkk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, trodde ikke en så stygg mobil skulle selge så bra... :p

 

iPhone 4S selger jo i bøtter og span da. Så ser ikke problemet liksom.

 

rart at så mange sier iPhone 4S er så stygg.... Selv om jeg personlig foretrekker Samsung GS II så må jeg si at apple har vært dyktige når de lagde designet på sine telefoner...

 

Seriøst folkens... ?!

Lenke til kommentar

Dette er da forhåndsbestillinger gjort av operatører TIL operatørenes egne nettbutikker, og ikke forhåndssolgte varer til kunder. Lost in translation...

 

Jeg spurte om nettopp dette, og tolket svaret jeg fikk som at Amobil mener det er forhåndssolgte varer. Hvis dette er feil, blir det nesten litt for dumt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Huff, trodde ikke en så stygg mobil skulle selge så bra... :p

 

iPhone 4S selger jo i bøtter og span da. Så ser ikke problemet liksom.

 

rart at så mange sier iPhone 4S er så stygg.... Selv om jeg personlig foretrekker Samsung GS II så må jeg si at apple har vært dyktige når de lagde designet på sine telefoner...

 

Seriøst folkens... ?!

Jeg skjønner ikke at du synets at det er noe fint med designet på en iPhone, den ser da ut som en Sandwich is.

I tillegg til at Sandwich is er stygg å se på så smaker den heller ikke spesielt godt. :yucky:

Endret av Leseren
Lenke til kommentar

Når det gjelder antall forhåndsbestillte enheter så tror også jeg at det ikke er antall bestillinger fra mannen/kvinnen i gata, men fra grossister/teleselskaper. Men jeg får da håpe at de samme selskapene har et realistisk grunnlag for antall enheter de vil ta inn, og at det derfor på mange måter gjenspeiler responsen fra potensielle kunder.

 

Når det gjelder pene/stygge enheter så er det helt og holdent en subjektiv mening om dette som umulig kan bli objektiv. Jeg liker ikke Iphone (apple), jeg har mine grunner som jeg ikke skal utbrodere her, men designet vil jeg på ingen måte kalle stygt.

S3 er ikke like "pen" som S2, men designet funker for meg og derfor har jeg en bestilling liggende inne.

Lenke til kommentar

Et annet ord for det er "channel stuffing", altså å fylle salgskanalene.

Den første Galaxy Tab solgte jo et par millioner (?) i løpet av kort tid, men det var i hovedsak bare til butikker.

Det begynner å bli lenge siden, men var ikke de reelle salgstallene for den nærmere 200k?

 

Vi får heller vente på mer riktige salgstall til faktiske kunder, men siden Samsung ikke oppgir det, blir det litt vanskelig.

Lenke til kommentar

Det skal bli interessant å se testen av denne telefonen, selv om det høyst sannsynligvis er fundamentale egenskaper av negativ karakter ved denne telefonen som vil være en deal-breaker for meg;

 

1) Det er f.eks lite som tyder på at kamerafunksjonen er endret i denne fra Galaxy S2. Der husker vi f.eks særlig at Galaxy S2 ble slått grundig nedi støvlene av kamerafunskjonen til iPhone 4S ved videoopptak, særlig mht kamerarystelse (gjennom hele følgende video) og i motlyssituasjoner (sola rett imot, spol til 1:10 i følgende video):

 

2) P.g.a naturlover/kjemien til især de blå lysdiodene i AMOLED-skjermer, så ser man generelt innbrenning etter ett eller to års bruk med kontinuerlig skjermvisning i lange perioder av gangen, eksempelvis ved navigering og visse typer spill, hvor man har statiske elementer i fargen blå på skjermen. Dette er tydelig (hvis man spoler til hhv 0:45 og 2:17) i følgende to videoer.

http://www.youtube.com/watch?v=gdbTuMamqSA

Slik innbrenning er kun et fenomen på skjermer som benytter OLED-teknologi, og er uhørt på f.eks TFT IPS LCD-panel.

 

Dessverre forventer jeg ikke å se slike grundige tester av Galaxy S3 her i amobil.no. F.eks kreves det litt fantasi å montere to telefoner opp på en og samme planke i en tydelig, objektiv komparativ test, slik vi så det ble gjort i den øverste videoen jeg lenket til. Det kreves også at man tester telefonen over lang tid for å se hvordan skjermen endres, slik vi så hvordan det ble gjort i de to siste videoene jeg lenket til. Og når det gjelder nettopp tester som foregår over lang tid så har amobil vist seg å være særlig dårlig på å produsere gode grundige tester; da tenker jeg f.eks på amobils test av iPhone 4 som foregikk over 4 måneders tid UTEN at man testet en av de mest attraktive og nyeste funskjonene som gjorde iPhone 4 unik og som ingen konkurrenter hadde noe tilsvarende til, nemlig funksjonen "FaceTime", gratis videotelefoni over WiFi som var helt nytt på det tidspunktet da amobil gjorde sin test. Innlegg i debattfeltet som kritiserte dette skjeve forhold ble sensurert bort av amobil.no.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dessverre forventer jeg ikke å se slike grundige tester av Galaxy S3 her i amobil.no. F.eks kreves det litt fantasi å montere to telefoner opp på en og samme planke i en tydelig, objektiv komparativ test, slik vi så det ble gjort i den øverste videoen jeg lenket til. Det kreves også at man tester telefonen over lang tid for å se hvordan skjermen endres, slik vi så hvordan det ble gjort i de to siste videoene jeg lenket til. Og når det gjelder nettopp tester som foregår over lang tid så har amobil vist seg å være særlig dårlig på å produsere gode grundige tester; da tenker jeg f.eks på amobils test av iPhone 4 som foregikk over 4 måneders tid UTEN at man testet en av de mest attraktive og nyeste funskjonene som gjorde iPhone 4 unik og som ingen konkurrenter hadde noe tilsvarende til, nemlig funksjonen "FaceTime", gratis videotelefoni over WiFi som var helt nytt på det tidspunktet da amobil gjorde sin test. Innlegg i debattfeltet som kritiserte dette skjeve forhold ble sensurert bort av amobil.no.

 

Da er det vel bedre å hoppe til de andre testene som ikke våger å nevne noe som helst negativt ved Apple-produktene? Kanskje du også elegant velger å glemme hvor enormt mange rykteartikler Apple til enhver tid får (blant annet i Amobil)?

 

Vel, over til saken: du nevner den fabelaktige funksjonen Facetime. Altså funksjonen hvor man tvinges til å ha to iDevices som snakker sammen. Med andre ord; lock-in til Apple. Og de var først med videosamtaler? Neida. Først med videosamtale over wifi? Kanskje. Er det gratis? Nei, ikke nødvendigvis. Du er avhengig av at du befinner deg der hvor det er gratis wifi (ellers må du jo betale for wifi...). Dermed ender du opp med at du for det meste bruker "gratis" wifi hjemme. Og hjemme har man jo de langt mer hendige computere gjerne med webcam.

 

Nok om det. Er alt fryd og gammen med iphone? Du nevner innbrenning på skjermen til Samsung'en. Hva med glassknusingen på iphone? Hva med manglende filbehandling? Hva med dårlig mailklient? Manglende støtte for overføring av bilder og andre filer via bluetooth? Dårlig formatstøtte? Begrenset kalenderfunksjon? Forhåndsinstallerte unødvendige og tåpelige apps som man ikke får lov til å fjerne? Mangel på hjemmeskjerm? Et hav av trykk og tid før man få sjekket hvilke avtaler man har den dagen? Etc etc. Siden du er så interessert i at testene skal ta for seg mangler, kan du kanskje starte med å se hvilke tester som nevner de mangler jeg har listet opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og når det gjelder nettopp tester som foregår over lang tid så har amobil vist seg å være særlig dårlig på å produsere gode grundige tester; da tenker jeg f.eks på amobils test av iPhone 4 som foregikk over 4 måneders tid UTEN at man testet en av de mest attraktive og nyeste funskjonene som gjorde iPhone 4 unik og som ingen konkurrenter hadde noe tilsvarende til, nemlig funksjonen "FaceTime", gratis videotelefoni over WiFi som var helt nytt på det tidspunktet da amobil gjorde sin test. Innlegg i debattfeltet som kritiserte dette skjeve forhold ble sensurert bort av amobil.no.

 

Jeg må bare spørre deg, men du har vel ikke fått med deg at vi hadde videotelefoni (kalt Facetime av Apple) allerede i 2005-2006?

 

Og at Facetime kun fungerer via Wi-Fi og mot andre iOS enheter så er jo omtrent hele poenget med videotelefoni (Facetime) borte.

 

For sitter jeg på en skikkelig fin strand nede i Syden og vil sende direkte video over til ho mamma sin telefon på hvordan det ser ut på stranden. Hva gjør du da?

 

Går du opp på nærmeste cafe og spør om å få låne Wi-Fi nettverket demmes og ber moren din kjøpe seg en iPhone eller en iPod Touch / iPad bare for å kunne se hvor fint dere har det da eller?

 

For meg ser det ut som at enkelte på forumet her lever i en Apple boble (eller i sin egen verden) med en slik kommentar om at 'Facetime' var så nytt og revolusjonerende som Apple fikk dere til å tro.

 

De fleste biter rett på hva Apple sier uten at dem faktisk sjekker ut hva Facetime faktisk er og uten å faktisk sjekke hvor utrolig begrenset Facetime er.

Endret av Vindicator
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For meg ser det ut som at enkelte på forumet her lever i en Apple boble (eller i sin egen verden) med en slik kommentar om at 'Facetime' var så nytt og revolusjonerende som Apple fikk dere til å tro.

 

Det kan så være, men trådens emne er at «Galaxy S III selger som hakka møkk», ikke hvorvidt Apples kunder er hjernevasket. Diskuter førstnevnte, ikke Apple.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding eller poster i Klager på moderatoravgjørelser.

Lenke til kommentar

Det kan nok være tungt for ihuga applefans å se at en annen telefon er mer hypet enn deres kjære i produkt. Men nå er det vel avslørt at disse tallene er akkurat like ille som apple-tall, hver gang de lanserer noe nytt. Det dreier seg om bestillinger ut til butikker og ikke salg til sluttbruker. Det forteller oss en ting, bransjen tror denne vil selge som hakka møkk. Om den gjør det, gjenstår å se... Skal jeg spå, så tror jeg den gjør det, for samsung har klart å kopiere apple på hyping. Og er det noe vi forbrukere liker, så er det at noen skryter produktet vårt opp i skyene :)

Lenke til kommentar

Artikkelen bør vel oppdateres. Samsung har jo varslet at de ikke vil kunne levere mer en 1/4 av det opprinnelig som skulle være tilgjengelig til landering i norge. Blir for dumt å ha en artikkel som påstår 9 millioner solgt når det lest sannsynlig vil ta flere uker før at samsung klarer å levere antallet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...