Gå til innhold

Diablo 3: Monk - diskusjon, tips hjelp osv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjapt spørsmål: Jeg bruker Seven-Sided Strike, men er usikker på hvilken mod jeg bør bruke. Den første øker skaden til 1007% av weapon damage over syv treff. Men den neste gir oss ni treff i stedet. Hva er poenget med den? Får vi fortsatt bare 777% skade, eller er det noe jeg ikke ser? Tenkte den kunne øke skaden til 999%, men den første modden vil jo fortsatt være bedre siden den gir 1007% skade?

1007*7 = 7049% Damage

777*9 = 6993% Damage

Vil anbefale å bruke den med flere strikes om det dreier seg om flere enn 9 stykk som angriper deg.

 

Edit: Vet ikke helt hvordan det er med Critical Hits med Seven-Sided Strike, men kan faktisk hende det vil lønne seg med den med flere strikes i alle situasjoner. I en større grad dersom du har "stor" critical hit chance

 

Hvor får du det regnestykket fra? Ifølge tooltips gjør den opprinnelig 777% skade fordelt over 7 treff, dvs 111% skade pr hit. Den gjør ikke 777% på hvert eneste hit? 777% høres kanskje ikke så mye ut, men de fleste skillene gjør jo 100% - 200% skade, så 777% er mye i forhold.

 

Vil ikke den med ni treff gjøre deg "Invurnable" i omtrent 0.3-0.6 sekund lenger?

Har ikke testet det ut selv, men regner med at duration blir lenger

 

Ja, det varer ørlite lengre. Men jeg ser ikke det som noen god grunn til å velge bort en god del skade. Vi snakker monk her. Selv om jeg bare har gått gjennom Normal har jeg ennå til gode å møte fiender jeg ikke klarer å ta. Fyren er jo (nesten) udødelig. :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

 

Noen som har testet med full dexterity build/stacke attack speed med to 1 handers, med passive 15% dodge. og dodge mantra, som du spammer for å få ekstra dodge. så first of thunder med quickening rune, gir veldig mye spirit hvis du stacker attack speed.

 

Sammen med cyclone strike, og 20% dodge rune. Bare lurer på hvor mye dodge du kan teoretisk klare å ha da.

 

Holder på med det nå. I act 3 nm har jeg 69% når jeg bruker cyclone strike og fist of thunder. Blir truffet veldig sjelden, og sammen med transendance healer jeg det lille som jeg tar i skade.

http://us.battle.net/d3/en/calculator/monk#afXegh!dXY!ZYbZZa er buildet mittenn så lenge

Lenke til kommentar

Jeg tanker greit gjennom hele act 1 inferno, og vanlige mobs - også store grupper, i akt 2 inferno, men elite i act 2 inferno dreper meg momentant som monk.

 

Har 562 vs all, 5100 armor, 24k hp, 9k dps.

 

Er så sykt stor forskjell ... hell, kan jeg løpe gjennom og tanke og drepe alt solo mens 1-2 personer bare henger på for å bli ferdig med content og unlocke inferno. Inferno act 1 kan jeg drepe alt, med en del kiting, og +dmg stuff (brukte evasion fram til jeg fikk bra nok gear).

 

Act 2 klarer jeg ikke overleve mot elite mobs.

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal få mye bedre gear uten å bruke mange millioner på auksjonshuset heller.

Lenke til kommentar

Angående 7 sided strike, mener jeg den som teleporterer deg til target og gjør mest skade, er suverent best.

 

Men nå bruker jeg normalt 100 fists fordi den gjør mer skade mot grupper av mobs, så trenger ikke bruke den som forsvar mot mange - jeg bruker den for å fokusere ned en mob, eller få en pause til healing eller invulnerability skills timerne resetter seg.

 

Angående utstyr ...

 

Slik jeg ser det er masse hit point feil taktikk som monk.

 

Du har heals og invulnerability og potions, som alle tar en fast sum med hit point og healer.

 

Det å ha for mye hitpoint, gjør det umulig å holde seg healet.

 

Bedre å ha masse resist, en god del armor, dodge, og mindre hit point, slik jeg ser det.

Jeg tror at klarer jeg å få 2000 mer armor, og 300 mer resists, kanskje jeg klarer akt 2 inferno. Dvs, rundt 7000 - 7500 armor, og 900 vs all.

 

Men alternativt kan du gå 100% for damage. Det vil si kun ha +attack speed på våpen, ringer, gloves, amulet, så høyt som mulig. Tror du kan få 30 000 dps på den måten. Og så bare bruke kiting abilities, dvs, de som gjør damage fra avstand på 3. angrep. Og så kun kite.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

http://us.battle.net...XYgQ!XUY!acbaYc

 

Her er builden min for øyeblikket. Mer damage fra breath of heaven og deadly reach øker damage fra 13 til 17k. Act 2 ble litt greier med mer damage, men kjenner jeg har alt for lite res enda. Jeg lurer også på den way of the hundred fists med runen som gir 10 hits på slag 2, hvis man har gem som gir 300 life pr hit, får man da over 3000 life for hver rekke med slag man leverer?

 

Edit: Angående seven sided strike - 30 sec cooldown, lite damage, mye spirit. Ser ikke noen grunn til å bruke skillen.

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Mantra of Healing synes jeg er crap, var ok i normal nightmare og hell (og evt group), men i inferno mode? meh... den healer drit og regen hjelper ingenting da mobs faktisk 2-4 shotter deg, heller defence enn ren heal over time.

Vil heller ha dodge og armor for å ta minst mulig skade. Health globes dropper jo som damn, utnytter dem maks for å overleve, + du har jo Serenity og Breath of Heaven.

 

Nokså rart at du løper uten Trencedence passive skill, er jo must når du får head, weapon med life gain per spirit spent.

 

Noe å tenke på? nja tror nok det.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Jeg tanker greit gjennom hele act 1 inferno, og vanlige mobs - også store grupper, i akt 2 inferno, men elite i act 2 inferno dreper meg momentant som monk.

 

Har 562 vs all, 5100 armor, 24k hp, 9k dps.

 

Er så sykt stor forskjell ... hell, kan jeg løpe gjennom og tanke og drepe alt solo mens 1-2 personer bare henger på for å bli ferdig med content og unlocke inferno. Inferno act 1 kan jeg drepe alt, med en del kiting, og +dmg stuff (brukte evasion fram til jeg fikk bra nok gear).

 

Act 2 klarer jeg ikke overleve mot elite mobs.

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal få mye bedre gear uten å bruke mange millioner på auksjonshuset heller.

 

Lyst til å dele speccen? =)

Lenke til kommentar

http://us.battle.net/d3/en/calculator/monk#aWXgjk!YXU!aabYca

 

Dette er min build som Monk. Jeg er nå 57, gleder meg som få til 60 og Inferno.

 

Skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg uten Fists of Thunder med Thunderclap. Teleporten er jo helt sinnsyk for å bevege seg så fort du trenger for å overleve! Holder MOC og Breath of Heaven oppe heletiden mens jeg fighter for damage boost (hvilket hjelper ekstremt bra).

 

Har 4.4k dps, 210 resistance, og 51% damage reduce fra armor (Husker ikke nøyaktig armorstat, og orker ikke logge inn nå!

 

Skal starte A3 snart, første questet, Hell!

Lenke til kommentar

Mantra of Healing synes jeg er crap, var ok i normal nightmare og hell (og evt group), men i inferno mode? meh... den healer drit og regen hjelper ingenting da mobs faktisk 2-4 shotter deg, heller defence enn ren heal over time.

Vil heller ha dodge og armor for å ta minst mulig skade. Health globes dropper jo som damn, utnytter dem maks for å overleve, + du har jo Serenity og Breath of Heaven.

 

Nokså rart at du løper uten Trencedence passive skill, er jo must når du får head, weapon med life gain per spirit spent.

 

Noe å tenke på? nja tror nok det.

 

Mantra of healing kun pga 20% resist boost da jeg har crap gear så i denne omgang her det ingenting med heals å gjøre.

Begynner forøvrig å få litt bedre nå da jeg har sneket meg gnaske langt på act 1 så den står for bytting når gearet tar igjen "kravene" på resist.

 

Vurderer forøvrig å bytte ut hovedangrepet med den greia du kan ha rune som gir deg +50% armor, men er redd det tar bort mye av hovedskaden min da jeg mener å huske den er kun singeltarget(sitter på jobb så får ikke sjekket)

 

"Er et must når jeg får head"

Muligheter for at jeg er dum, men hva mener du med det?

Lenke til kommentar

Ah, som i hjelm ja.

Burde vel kanskje tenkt meg dit.

 

Nå har jeg ingen av overnevnte så da får det ligge på is inntil videre.

 

Fokuserte på (cold)resist/ des / vit / att speed / crit hit dmg,chance når jeg velger utstyr.

Monk spesifikke abilities kommer nederst til jeg får god nok råd til å kjøpe gode utgaver av denne type utstyr, eller er heldig og finner noe.

 

Kjører forøvrig med 1hånds våpen + skjold og ligger på 15k dmg.

Har rundt 18k dmg etter at par/tre slag med hovedangrepet og rundt 20k etter breath of heaven og 30k i et par sekunder etter blind.

Lenke til kommentar

Jeg har nå spilt Monk opp til level 46, og har akkurat banket han der Lord of Gluttony solo på Nightmare. Builden jeg kjører er denne:

 

http://us.battle.net...XcfQ!bXe!ZZZYZa

 

For å ta en rask forklaring først:

 

Aktive:

 

- Way of The Hundred Firsts / Blazing Fists. Jeg bruker utelukkende kniver eller hansker som har 1.4 eller 1.5 slag pr sekund, og kombinert med Blazing Fists går det svært kjapt. Faktisk så kjapt at jeg kan slå en champion litt opp i luften, og så fortsette å slå igjen før han får gjort noe som helst. Med andre ord en sammenhengende kombo til han dør. Det gjør ikke all verden skade, men hva gjør det når han ikke kan gjøre noe til gjengjeld?

 

- Lashing Tail Kick / Sweeping Armada & Cyclone Strike / Implosion. I starten brukte jeg LTK for å komme ut av en knipe, men bruker den ikke til det lengre. I stedet kombinerer jeg dem med CS. CS med Implosion drar alle fiendene fra et godt stykke unna helt inntil meg, og LTS med Armada sparker de langt avgårde igjen. Det er utrolig morsomt, og ganske nyttig. Spesielt i store, åpne områder. Er det mange små, svake fiender kan man ta en hel haug av dem på en gang. Det meste jeg har klart å få i Massacre er 40 fiender. Før jeg brukte denne taktikken var det sjelden mer enn 20, og da bare med tilfeldigheter.

 

- Breath of Heaven / Circle of life: Brukes til rask Healing. Bruker den som 'ren' healing, så CoL øker bare kraften på healingen uten å blande inn alt mulig annet tull.

 

- Tempest Rush / Slipstream. Bruker denne til å komme ut av en knipe (og for å knuse dører...) :p TR gjør at man kan løpe tvers gjennom en stor mengde fiender uten å senke farten, og Slipstream gjør at man tar 25% mindre skade når man løper. Kjekt når man er i en knipe.

 

- Mantra of Healing / Sustenance. Ganske logisk. Enda en healing greie, men denne fungerer over tid. Sustenance gjør at den blir kraftigere, men igjen uten å blande inn alt mulig annet rot.

 

Passive:

 

- Exalted Soul. Fordi jeg stadig slipper opp for Spirit, så tenkte det var kjekt med litt ekstra.

 

- Seize the initiative. Jeg vet mange vil si Vitality er viktigere enn armor, og det støtter jeg til en viss grad. Men å få litt gratis armor basert på DEX er kjekt.

 

- Pacifism. Man tar 75% mindre skade når man er stunna, sliter med Fear eller under Charm. I de tilstandene er man forsvarsløs, så det er kjekt å nesten ikke ta skade da. Når effekten går over er det jo bare å heale uansett.

 

Jeg må først og fremst si at jeg ikke aner helt hvordan dette vil funke i solo. Har prøvd det litt nå og da, og tok Gluttony-bossen på Nightmare uten problem solo. Det tok en del tid, men jeg brukte bare tre potions til sammen og hadde aldri under 50% health. Men i hovedsak spiller jeg i grupper, og bruker da å veksle mellom å sloss og å heale. Tempest Rush gjør at jeg lett kan løpe gjennom store grupper av fiender til en kamerat som trenger healing, og LTK har reddet både meg og andre mange ganger. Bare løp opp til en fyr i trøbbel, spark vekk alle fiendene og heal fyren. Er man rask kan man faktisk rekke å vekke folk til live igjen før fiendene kommer tilbake, takket være Sweeping Armada som sender fiendene langt unna.

 

Det morsomme er at jeg har bestemt meg for at Monk ikke er en dedikert kriger som de andre, så han trenger ikke å gjøre like mye skade som dem. Selvsagt kan han det om man går inn for det, men jeg går inn for å spille på en helt annen måte. Jeg klarer fint å banke det meste jeg møter, men først og fremst jobber jeg med å holde de andre i live. Enten med vanlig healing eller pre-emptive healing. Dvs kverk fienden før de får skadet noen. :p Begge deler funker helt fint. :)

Lenke til kommentar

Jeg har brukt:

http://us.battle.net/d3/en/calculator/monk#UTdXgh!XbU!caZbaa

 

Poenget er:

Dashing strike kommer seg vekk.

Invulnerability gjør meg usårbar.

7 sided strike gjør meg usårbar.

All spirit jeg bruker healer meg.

 

Jeg har:

16 700 hp.

16 770 dps.

5500 armor (unbuffed), 6691 med mantra oppe. Noe som gir meg 69% damage reduction, og med 750 vs all har jeg 71% damage reduction på det som er igjen deretter (dvs, jeg tar 0,31 x 0,29 = 0,9% damage av totalen).

 

Jeg trenger bare ett nytt skjold, for det jeg har suger.

 

Men i tillegg har jeg fokusert litt for mye på 'end game' gear, og ikke nok på å bare komme meg videre ... solo har jeg nå 190% magic find med companion, unbuffed (dvs før valor), og det gjør jo at jeg finner sinnsykt mye items, men jeg kunne nok ha klart meg bedre hvis jeg ikke hadde fokusert på det. Er det noen som vet om det er en cap på magic find der det ikke lenger er brukbart?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...