Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ekstrem høy temperatur i temp målings program


Anbefalte innlegg

Sitter og hjelper en kompis med en Lenovo G550 laptop.

 

Tenkte jeg bare skulle sjekke hva som var i den og installerte speccy.

 

Syntes bus / hovedkort temp på 144 grader var mye?

 

Er det en måler som måler feil eller er dette normalt?

 

Lastet ned et annet program også, som viser det samme..

 

Legger med et screen shot.

 

Den funker helt fint, ville bare sjekke om dette er eller kan bli et problem i fremtiden :p

post-82945-0-82004000-1337197775_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søkte på Lenovo G550 og ser ut til at det er flere som sliter med varme på den, eksempel. Flere av de beskriver at laptopen skrur seg av når det blir for varmt (~100 grader) så at du leser av ~140 grader høres rart ut.

 

Oppdatere BIOS, drivere samt å sjekke/rense kjøleribber (står beskrevet samt

) ser ut til å være anbefalingen i første omgang. Hvis maskinen har garanti enå kan kompisen din levere den inn (husk backup!)
Lenke til kommentar

Om en ser på bildet er det bare bus som står 144 grader på, ikke cpu , det jeg reagerte litt på.. Hadde cpu vert 144 grader hadde jeg vert litt skeptisk?

 

Det jeg lurer på er om det er realitet eller ikke..

 

Har nettopp lagt inn windows på nytt igjen på den, og har brukt den og kjørt windows update osv, i hele dag, har ikke skrudd seg av pga av varme.. Men merker den er litt varm på fanget, men det er da stort sett alle laptoper.

 

Har forsøkt og oppdatere bios nå, men samme temp.

 

Skal prøve å ha den av en stund nå, for så starte den i morgen tidlig og se om det er samme temp på bus da.. Er det det , med en gang jeg skrur den på, må det være noe merkelig med sensoren.. Kan ikke fly opp i 144, grader, og ikke røre seg opp eller ned? Virker da litt snodig?

 

Kan jo kanskje ta en tlf til lenovo og høre, men fant liksom ikke noe support nr skikkelig på sidene deres.

Lenke til kommentar

du har 5 år reklamasjon på PC så du trenger ikke sende den inn før den skrur seg av pga varme. jeg tror tempmålingene her er feilmålinger.

 

Det kan virke som om det er en feilmåling ja. Siden jeg også har prøvd 2 ulike program som gir samme resultat. De andre tempene er ok da. I det innlegget som linker til heat problem , ser jeg at det er en annen som også har greie temparaturer men akuratt 144 grader på bus. Ser litt snodig ut at de akuratt skal ha samme temp. Må være en sensor feil eller noe?

Lenke til kommentar

du har 5 år reklamasjon på PC så du trenger ikke sende den inn før den skrur seg av pga varme. jeg tror tempmålingene her er feilmålinger.

 

Det kan virke som om det er en feilmåling ja. Siden jeg også har prøvd 2 ulike program som gir samme resultat. De andre tempene er ok da. I det innlegget som linker til heat problem , ser jeg at det er en annen som også har greie temparaturer men akuratt 144 grader på bus. Ser litt snodig ut at de akuratt skal ha samme temp. Må være en sensor feil eller noe?

 

aner ikke hva som er feil, men jeg stoler ikke på tempmålinger. Har opplevd masse rare temps opp igjennom. Spesielt på laptops. Min Dell har hovedkort på sånn 200 grader i speccy, "Yeah right". Dersom PC ikke skrur seg av pga varme, så drit i det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...