Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skriftlig eksamen i Økonomistyring 23.mai 2012


Anbefalte innlegg

Jeg la bare til posteringene, men fikk dere lik egenkapital og gjeld og eiendeler? Jeg fikk et veldig stort avvik.

 

Litt morsomt at jeg fikk 2 ekstra timer pga. pollenallergi og problemer med nettverket :p

 

jeg sjekket ikke om jeg fikk lik ek, gjeld og eiendeler:p men vi skulle jo ikke avslutte regnskapet heller. Men tror jeg rotet det litt til i spørsmålet om hvordan avskrivningen på inventar og endring i skyldig renter påvirket resultatet og ek:p prøvde bare å ro meg litt i land der. Noen av dere som husker dette kjapt så jeg kan sjekke om jeg har dummet meg skikkelig ut? :)

 

Selv om dere ikke skulle avslutte regnskapet skal alltid balanselikningen (E=EK+G) gå opp ;). http://no.wikipedia....belt_bokholderi . Forøvrig er ny egenkapital = Gammel EK +Overskudd/-Underskudd, + evt. innskutt kapital/ - evt. utbytte

Endret av knipsolini
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...
Gjest medlem-304642

Jeg spurte her for noen måneder siden, men ingen svarte, så jeg spør igjen:

 

Hva fikk dere?

 

Jeg fikk 6.

 

Heidu! :-)

Jeg har tentamen i mårrå og vi bruker det eksamenssettet dere hadde i 2012. Det finnes ingenting på nettet. Kan du fortelle litt om oppgavene som var? Værsåsnill. Hvordan var oppgavene på produktkalkyle? Var det mange posteringer og måtte vi avslutte budsjettet? På forhånd tusentakk

Lenke til kommentar

Heidu! :-)

Jeg har tentamen i mårrå og vi bruker det eksamenssettet dere hadde i 2012. Det finnes ingenting på nettet. Kan du fortelle litt om oppgavene som var? Værsåsnill. Hvordan var oppgavene på produktkalkyle? Var det mange posteringer og måtte vi avslutte budsjettet? På forhånd tusentakk :)

Dessverre så husker jeg ingenting spesifikt fra eksamen, enn at det var et par småspørsmål som jeg var veldig usikker på.

 

Ja, den andre oppgaven skulle man i hvert fall avslutte budsjettet. Det var to oppgaver der den ene skulle man bare skrive posteringer, mens den andre skulle man avslutte. Har du fått forberedelsesdel? Hvis ikke så kan jeg poste en printscreen av forberedelsesdelen som jeg fikk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-304642

Dessverre så husker jeg ingenting spesifikt fra eksamen, enn at det var et par småspørsmål som jeg var veldig usikker på.

 

Ja, den andre oppgaven skulle man i hvert fall avslutte budsjettet. Det var to oppgaver der den ene skulle man bare skrive posteringer, mens den andre skulle man avslutte. Har du fått forberedelsesdel? Hvis ikke så kan jeg poste en printscreen av forberedelsesdelen som jeg fikk.

 

Takk for svar! :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...