Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen R2 vår 2012


Anbefalte innlegg

Veldig bra!

 

Holder på å regne gjennom nå, men har litt vanskeligheter med å tolke 1f) og hva som står på g(x). Antok først at det sto 1/2, men da skjærer bare f og g hverandre én gang. Kan det være 7/2?

 

EDIT: Eller kanskje 3/2? Da blir det i alle fall fine tall. :)

 

Ja, det er 3/2! Beklager dårlig scann :s på del 2 har læreren gjort en feil.. I oppg 3b skal telleren vere 4 og ikkje 4x.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes den tentamen nesten var værre enn flere av eksamenssettene :huh:

 

Skulle gjerne sett løsningen på induksjonsbeviset. er det eneste jeg kan få skikkelige problemer med på eksamen såvidt jeg ser det...

Endret av Colb
Lenke til kommentar

Ja, skal scanne det inn i løpet av kvelden, men det blir min handwriting, så garantera ikkje at alt er leselig. Orka ikkje føre inn på nytt, ikkje det at eg har peiling på sånn fancy matematikk-skriveprogram heller.

 

Men Colb, du syns den virka værre altså? Eg følte den var grei i forhold vertfall en del eksamensoppgaver, men det er kanskje litt med kva slags oppgaver man har blitt vant med av læreren?

 

Btw, det eksempelsettet fra 2008, den siste diff-oppgava var visst en feil i, og egentlig umulig å løyse rett uten universitetsmatte. Viss noken skulle stå fast på den eller lure litt.. :)

 

Edit: Har no endelig klart å få laga det som pdf. Måtte komprimere det for å få lasta det opp, fordi eg har heilt sjukt ustabilt nett for tida. :hrm:

 

Her er i vertfall link til ei fil med sjukt dårlig oppløysing. Viss det er uleselig kan eg prøve å laste opp originalfila seinare.. viss nettet tillata det. Argh.

 

https://docs.google....dFhuaC00aXBoaVE

 

 

Edit 2: Det blei sjukt stygt, eg ser det. Berre spør om det er tvil om noke..

Endret av sanddyret
  • Liker 1
Lenke til kommentar

-snip-

 

Syntes det var godt forståelig, og fikk det samme som deg (med unntak av 2 deloppgaver hvor jeg hadde irriterende fortegnsfeil) og induksjonsoppgaven. noen av dem var litt uvante, men var veldig god trening! tusen takk! lurer litt på hvorfor du fikk full uttelling på oppgave 1d ettersom du ikke svarte på "finnes det en verdi av N slik at summen blir 185 :p, men fikk den til selv tror jeg :).

 

takk igjen!

Lenke til kommentar

-snip-

 

Syntes det var godt forståelig, og fikk det samme som deg (med unntak av 2 deloppgaver hvor jeg hadde irriterende fortegnsfeil) og induksjonsoppgaven. noen av dem var litt uvante, men var veldig god trening! tusen takk! lurer litt på hvorfor du fikk full uttelling på oppgave 1d ettersom du ikke svarte på "finnes det en verdi av N slik at summen blir 185 :p, men fikk den til selv tror jeg :).

 

takk igjen!

 

haha, trur nok både eg og læraren har oversett den delen av oppgava.. note to self: dobbeltsjekk på eksamen!!

Lenke til kommentar

Har en halvdagsprøve i fysikk for kapitlene 1-7, altså alt utenom diff.likninger. Har prøven som word-dokument. Er dog oppgave og løsn.forslag i ett, slik at det er lett å bare se løsningen med en gang.

 

Løsningsforslag til årsprøve R2 våren 2012 (1).docx

 

Hvis noen gjør den, hvordan vil dere si at vanskelighetsgraden på denne prøven er. Fikk selv alt riktig bortsett fra deloppgave 5 d), som ga meg 5/6.

Lenke til kommentar

Ser ut som om vi må belage oss på mange oppgaver på R2-eksamen, i alle fall om vi tar R1-eksamen som utgangspunkt. Oppgavene er derimot ikke så omfattende som tidligere, men denne oppgavetypen stiller høyere krav til det å regne raskt og effektiv. Hva tenker folket om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...