Gå til innhold

Noen som skal gå Petroleumslogistikk i Kristiansund?


Andy92

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt meg inn på Petroleumslogistikk i Kristiansund (HiMolde) til høsten, og lurer på om det er andre her som har tenkt å gå den linjen? Dersom noen har erfaringer med yrket, lønnsnivå, skolen osv kan de gjerne skrive det under her! :)

 

Så forøvrig at det var mange som hadde søkt seg inn på denne linjen i år, så jeg krysser fingrene for at jeg kommer inn. :hm: Har 4.2 i snitt i tillegg til 1poeng for ett semester i Bali der jeg utdannet meg som PT og 2 alderspoeng (er 20 år).

 

Jeg blir nok å pendle fra Molde til Kristiansund slik det ser ut nå. Heldigvis har jeg familie og slekt i Kristiansund, så kan innkvartere der dersom jeg finner ut jeg ikke gidder å kjøre eller busse en dag :green:

 

 

Andrea

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en kompis som har søkt seg inn der. Rundt 4 i snitt og søker med førstegangsvitnemålet :) Går for tiden ved atlanten vgs i Kristiansund selv, og er ferdig til sommeren :) Tror det skal være en bra linje med gode jobbmuligheter. Har også en annen kompis som hoppa ut under førsteåret på den linja, men han søkte vel mer for å ha noe å gjøre i stedet for å drive dank.. Hvis du ikke bor med foreldrene dine eller noe i Molde, anbefaler jeg heller at du bosetter deg i Kristiansund - tror det kan bli hardt å pendle etter hvert :) Spør hvis du lurer på noe ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har også søkt på Petroleumslogistikk i Kristiansund. det virker som et veldig bra studie. Jeg krysser også fingrene for at jeg kommer inn!! Har ingen plan B :)

 

Min plan er å bo i Molde, og pendle de dagene det trengs. Har snakket med høgskolen og det er bare petroleumsfagene som må tas i Kristiansund, resten kan tas i Molde. Jeg satser på å få plass på Studenthotellet :)

 

Gleder meg veldig til å flytte til Molde!

Lenke til kommentar

Takk for svar dere! :-)

 

Det virker som et veldig interessant studie ja, og i tillegg er det gode jobbmuligheter innenfor retninga. Gleder meg voldsomt! :green:

 

Jasså, det visste jeg ikke! Det passer jo fint dersom jeg bestemmer meg for å bo i Molde. Kommer fra Sunnmøre, og siden planen er å ta master i Logistikk etter bachelor i Petroleumslogistikk heller jeg mest mot Molde. Men Kristiansund frister også! Luksusproblem! :hmm:

Lenke til kommentar

Så forøvrig at det var mange som hadde søkt seg inn på denne linjen i år, så jeg krysser fingrene for at jeg kommer inn. :hm: Har 4.2 i snitt i tillegg til 1poeng for ett semester i Bali der jeg utdannet meg som PT og 2 alderspoeng (er 20 år).

 

 

Alderspoeng

Det gis 2 poeng for hvert år' date=' maks 8 poeng for fire år. Poengene tildeles automatisk etter fødselsåret.

Poengene gis i ordinær kvote, ikke i kvote for førstegangsvitnemål.

Alderspoengene blir gitt[b'] fra og med det året du fyller 20 år[/b] hvis du har

3-årig videregående utdanning

fagbrev/svennebrev

forkurs for ingeniør- og maritim høgskoleutdanning

(teknisk) fagskole

 

http://www.samordnaopptak.no/info/poengberegning/tilleggspoeng/alderspoeng/

Endret av Minus
Lenke til kommentar

Så forøvrig at det var mange som hadde søkt seg inn på denne linjen i år, så jeg krysser fingrene for at jeg kommer inn. :hm: Har 4.2 i snitt i tillegg til 1poeng for ett semester i Bali der jeg utdannet meg som PT og 2 alderspoeng (er 20 år).

 

 

Alderspoeng

Det gis 2 poeng for hvert år' date=' maks 8 poeng for fire år. Poengene tildeles automatisk etter fødselsåret.

Poengene gis i ordinær kvote, ikke i kvote for førstegangsvitnemål.

Alderspoengene blir gitt[b'] fra og med det året du fyller 20 år[/b] hvis du har

3-årig videregående utdanning

fagbrev/svennebrev

forkurs for ingeniør- og maritim høgskoleutdanning

(teknisk) fagskole

 

http://www.samordnao...ng/alderspoeng/

 

 

Ja, man får tildelt 2 alderspoeng det året man fyller 20 :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Ikke bare gode muligheter for jobb generelt, men de er veldig veldig flinke til å tilrettelegge for studenter i Kr.Sund med messer osv hvor man blir kjent med bedriftene - det er et kjempestort driv for å beholde unge hoder i Kr.Sund for tiden, det gjør deg veldig attraktiv som student i Kr.Sund :)

Lenke til kommentar

Ikke for å være veldig negativ, men om 3 år vil vel norsk oljeproduksjon ha falt med 7-8% årlig, noe som er helt irreversibelt hvis vi ikke finner et par nye Statfjorder. Storbritannias produksjon falt 18 (atten) prosent i fjor. Er det i det hele tatt sannsynlig at det ikke blir VELDIG store nedskjæringer på norsk sokkel dette tiåret?

 

Godt poeng, men jeg tror forsatt at oljebransjen vil være oppe å gå i veldig mange år fremover. Studiet er jo lagt til logistikk med fordjupning i petroleum, så man får vel jobb innenfor andre relative store bedrifter onshore? :hmm:

Jeg tror i alle fall at jobbgarantien er stor etter fullført eksamen! :green:

Lenke til kommentar

Utdanningen, gitt gode karakterer og avbalansert personlighet gir nok store muligheter for jobb innen feltet ja, men det er ikke til å stikke under stol at norsk oljeindustri aldri vil ta seg opp igjen (ned 40% i produksjon siden 2001). Jeg ville i alle fall tatt dette med i betraktningen siden det er en temmelig snever utdanning (selv om mye selvsagt kan brukes i andre miljøer også).

 

Edit: Leif

 

Yepp, true that! No pain no gain! Må satse for å vinne ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...