Gå til innhold

Årets Lag PL 2011/2012


Maefteda

Anbefalte innlegg

 

PS. Ekotto og defensiv trygghet er vel så langt unna hverandre som det er mulig å komme.

 

 

Hvis vi skal snakke om defensiv trygghet så burde vel strengt tatt Evra være langt ned på en evt. liste, fyren har underprestert så til de grader i årets sesong.

 

Det faktum at PSV drar frem Evra viser at han bare troller. Det er en grunn til at majoriteten av Man Utd-supporter vil ha han ut av laget. Det er en grunn til at majoriteten av Man Utd-supportere har klaget over han igjennom hele forbanna sesongen.

 

Ærlig talt, Evra? Haha!

Fra ca. midtveis i sesongen og ut holdt han et brukbart nivå. Men Ekotto har vært mye bedre.

 

Ellers synes jeg Richards blir oversett på høyrebacken. Han fortjener kanskje ikke en plass på årets lag, men han hadde veldig mange gode kamper gjennom sesongen.

 

QFT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det mener jeg blir feil i en slik kåring, ellers kan vi jo bare fylle opp et lag med de 11 beste spillerne uten å ta hensyn til hvor på banen de spiller og det er jo ikke like interessant, men for all del - hvis det er det man ønsker så har jeg misforstått intensjonen med denne kåringen.

 

Jeg forstår også hvor du kommer fra angående Ekotto men stusser på at du ikke har problem med å trekke frem Baines og Evra så da tenker jeg at du mer er ute etter å provosere, eller tar jeg feil?

 

Tror ikke du skjønte helt hva jeg mente. Ivanovic har spilt flest ganger som høyreback denne sesongen, og derfor syns jeg det er mest naturlig å ta han med i høyreback-kåringen og ikke i midtstopper-kåringen. Det samme gjelder Figueroa, egentlig midtstopper, men spilt flest ganger som venstreback. Blir det da feil å ta de med i de respektive back-kåringene fordi de "egentlig ikke er backer", selv om de har spilt der flere ganger enn i sin naturlige posisjon, og attpåtil bedre enn rene backer denne sesongen?

 

Jeg er enig i at Evra ikke har vært fantastisk, og at han ikke er den av de jeg nevnte som har vært best, men jeg mener likevel at han har vært bedre enn Ekotto. Men la oss nå for ordens skyld se litt på tallene - Evra har bedre vinnprosent på dueller (både på bakken og i lufta), samt takler oftere (oftest i ligaen), og bedre. I tillegg er Ekotto den backen i ligaen som har flest graverende defensive feil (4stk), der Evra har 1 feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Greit nok ang Ivanovic, men for meg er han ikke en typisk høyreback og det er heller ikke der hans virkelig styrke kommer frem. Det blir som om jeg skulle nominere Bale til høyrekant eller offensiv midtbane fordi det er stort sett der han har spilt denne sesongen, det betyr ikke at jeg ser på ham som en slik spiller og heller ikke at det er der han er mest effektiv. Men la gå, jeg ser poenget ditt.

 

Ang Ekotto, det er helt naturlig at han har flere feil da han er mye mer involvert i samtlige faser av Spurs spill. De som har sett mye av Spurs denne sesongen vet f.eks hvor viktig han er i den oppbyggende fasen av spillet og hvor mye som går gjennom ham, f.eks har han fått mye av ansvaret for å sette i gang hurtige kontringer med lange pasninger siden både Dawson og Huddlestone har vært skadet hele sesongen. Jeg har full forståelse for at de som ikke er Spursfans ikke får med seg dette fordi man må være godt kjent med vår spillestil og hvilke roller de forskjellige spillerne utfyller hos hverandre når laget blir rammet av skader og suspensjoner. Ja, Ekotto har en lei tendens til å tabbe seg ut med posisjoneringen av og til og dette er jo noe som kan få alvorlige konsekvenser når det bærer galt av sted, i tillegg er det ofte slike ting man får med seg når man ser høydepunktene fra en kamp. Det man derimot ikke ser er den utrettelig jobbingen opp og ned sidelinjen og den store involveringen i sentrale deler av banen og alle de smarte løpene hans. Man ser heller ikke hvor overlatt til seg selv han har vært pga Bales tidligere nevnte vandring over hele banen.

 

Alt dette er valg Harry har tatt og jeg synes det blir feil å skylde på Ekotto for taktiske feilgrep forårsaket av lagets spillestil og formasjon. Dette er ting som ikke kommer frem i statistikkene og selv er jeg tilhenger av å basere mine meninger på det jeg faktisk ser eller som andre gjør meg oppmerksom på enn hva tallene sier. Det igjen er årsaken til at jeg ikke uttaler meg for bastant om f.eks Figueroa som jeg har sett for lite av denne sesongen, men jeg har sett mye av Evra og det han har levert denne sesongen er for meg langt unna det Ekotto har bidratt med.

 

Men nå driver jeg med forsvar av «egne» spillere her og vet at mitt syn er farget så jeg er absolutt åpen for at andre har et helt annet syn på saken enn meg.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt greit å nominere (og stemme) på spillere i den posisjonen der de har spilt flest minutter i år. Phil Jones er for eksempel ikke en naturlig høyreback, men det er der han har fått flest kamper i år, og da hadde det vært pussig å nominere han som midstopper.

 

For øvrig synd at flere ikke ble gjort oppmerksom på tråden før man begynte å nominere og stemme. Jeg synes selv Richards hadde fortjent høyrebacken i år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da ble det til slutt Koscielny som fikk plassen sammen med Kompany, selv om det var close race.

 

Tar selvkritikk på at det ikke ble annonsert i PL-tråden. Glemte helt at folk her vanligvis bare bruker Mine Innlegg og ikke scouter PL-forumet til vanlig slik som jeg gjør. Feilen er uansett ikke større enn at vi kan stemme på nytt. Starter dermed opp en vote på høyreback, for så å ta en på venstreback før vi går videre. Virker som om Joe Hart er ganske bankers valg på keeperplassen uansett, så der gidder jeg ikke ta en vote, med mindre flere er veldig uenige i det valget.

 

Flotte diskusjoner her også. Keep it up! Stem også på ny høyreback.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Har ikke satt noen frist. Om det blir helt soleklart gidder jeg ikke å sette noen frist, men dersom det er jevnt så kanskje det kommer en frist på et senere tidspunkt.

 

Glemte forøvrig Micah Richards. Satte han inn nå. Burde ikke være vanskelig å slette sin egen stemme og stemme på nytt dersom man mener han bør få prisen.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Richards og Zabaleta har byttet en del på å spille, og begge har hatt meget bra sesonger. Men zabaleta holder et jevnere nivå, så han får min stemme. Men det er sant som noen sier, de har kanskje ikke spilt like mye som feks walker. Er litt usikker på hvor mye vekt jeg bør legge på det området. Synes vel nok zabaleta har spilt nok til å få min stemme. Er i tillegg en herlig type.

Lenke til kommentar

Man burde bli nominert og stemt på i de plassene man har spilt i sesongen. Vi kårer årets lag/årets prestasjoner. Dersom man bare har prestert på høyreback skal man også bli vurdert som høyreback, selv om man egentlig spiller en annen posisjon.

 

Tenk om f.eks en midtstopper hadde gjort det stort som spiss(Kunne skjedd i Stoke). Kunne ikke hatt han som midtstopper i en 4-4-2 da.

 

Ser ganske jevnt ut, så setter en tentativ frist til 17.00 imorgen.

Lenke til kommentar

Så når det står på FM at Ivanovic er stopper så er det feil å si at han burde nomineres der pga. han må spille back grunnet manglende spillere i den posisjonen?

Eeeeh.... Helt soleklart ja, hvis en spiller ikke spiller særlig med kamper som midtstopper, hvordan skal man da klare å vurdere han i forhold til de andre midtstopperne?

 

Han burde da nomineres på backplassen han spiller på.

 

For å dra det helt ut. Hva hvis Ivanovic ikke spilte en eneste kamp som midtstopper?

 

Er det omtrent 50/50 kan man like godt nomineres begge plasser om man har vært god nok.

 

Uenig?

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig i det du skriver. Du sier det også selv i den nest siste setningen. Ivanovic har spilt mange kamper på back, men også mange kamper på stopper.

19 som back, 17 som midtstopper i år. I de kampene jeg har sett han på høyrebacken har han holdt et jevnt over høyere nivå enn resten av høyrebackene i PL i år. Endret av Atald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...