Gå til innhold

ABBs ideologiske grunnstener


  

50 stemmer

  1. 1. Hva anser du som ABBs ideologiske grunnstener?

    • Kristendom
      14
    • Nasjonalisme
      31
    • Rasisme
      8
    • Hensikten helliger midlene
      18
    • Anti-islamisme
      28
    • Annet
      9


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

For å sammenligne med Oklahoma-bomberen, så hadde også han et "ideologisk grunnlag"

formulert i et slags manifest. Jeg har ikke lest dette manifestet, men en amerikaner som

jeg kjente, fortalte meg at dette manifestet inneholdt for han sunn fornuft slik som at en må

ta vare på hverandre og naturen. Og konklusjonen til Oklahoma-bomberen

ble at han sprengte et handle-magasin.

 

Jeg mener at det blir helt feil å prøve å finne opp "ideologisk motgift" eller konformitet

mot terror. Al-Quida kan sikkert også hevde mye sunn fornuft. Og er man bare litt enig

med dem - så må jo ikke dette bli tatt til inntekt for terrorisme ! Også Hitler, Stalin, Mao

og Nord-Koreanske ledere kunne sikkert snakke sunn fornuft :-))

Lenke til kommentar

For å sammenligne med Oklahoma-bomberen, så hadde også han et "ideologisk grunnlag"

formulert i et slags manifest. Jeg har ikke lest dette manifestet, men en amerikaner som

jeg kjente, fortalte meg at dette manifestet inneholdt for han sunn fornuft slik som at en må

ta vare på hverandre og naturen.  Og konklusjonen til Oklahoma-bomberen

ble at han sprengte et handle-magasin.

Nå var det ikke ett handlemagasin, men en Regjeringsbygning han blåste i lufta. Kan ikke finne dette manifestet, du nevner, men der eksisterer endel uttalelser og essays som klargjør hans meninger. Det som det ser ut til at har til felles med ABB er at "Hensikten helliger midlene", for ellers ser ikke hans motivasjon ut til å ha noe annet felles såvidt jeg kan se.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Oklahoma_Bomber

 

Jeg mener at det blir helt feil å prøve å finne opp "ideologisk motgift" eller konformitet

mot terror.

Isåfall er det bare å forberede seg på neste "smell".Jeg tror det er adskillig bedre å demonstrere HVOR feilen i disses tenkning ligger, problemet er vel at samme feilen er utbredt innen Staten.

 

Al-Quida kan sikkert også hevde mye sunn fornuft.  Og er man bare litt enig

med dem - så må jo ikke dette bli tatt til inntekt for terrorisme !

Nei, om du er 100% i overenskomst med meningene til disse følger det naturlig at du er enige i deres handlinger. Om ikke ER det en forskjell mellom din og deres ideer.

 

  Også Hitler, Stalin, Mao

og Nord-Koreanske ledere kunne sikkert snakke sunn fornuft :-))

Tja, om du leser "Mein Kampf" vil du finne at den er kanske lik de meninger som idag kalles sentrum, forutsatt at du klarer å se bort fra noen få rasistiske bemerkninger mht til jødene (ikke det at ikke det er sentrum mht lignende bemerkninger om muslimer per idag).

Lenke til kommentar

Synes A.B.Breivik burde miste sitt Norske statsborgerskap etter sin død.

 

Synes også alle likesinnede burde ha mistet alle sine rettigheter her i Norge.

 

Rettigheter som uføretrygd, pensjon, arbeidsløshetstrygd, rett til å få dekket økonomiske utgifter vedrørende sykdom, barnetrygd, hjemmehjelp, moderasjonskort - ja faktisk alt der samfunnet går inn med støtte, moderasjon eller økonomisk støtte.

 

Egentlig burde disse også ha mistet sitt statsborgerskap og blitt utvist til utlandet.

 

Uten støtte ville de ha forlatt landet selv.

 

Se på fjordmann, han hadde ikke støtte blandt befolkningen og rømte landet han var så glad i?

 

Motstandsmann?

 

Jomen sa jeg smør, sandalene lå vel igjen etter ham på Gardermoen eller rettere sagt treklumpene da han stakk av.

 

Samme som sandalene lå igjen i Sinaiørkenen etter araberne da Israel gikk til motoffensiv.

 

For å si det slik, vil jeg heller at en Somalisk alenemor får noen kroner mere i støtte ved juks eller ikke, enn at disse mottar en eneste krone i støtte fra den Norske stat.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Vi er endel som ser på abb`s invasjonsmotstand på samme måte som max manus og gunnar sønstebys invasjonsmotstand på dem sin tid. Samme krig, men ny invasjon. Det du kaller "rettigheter" som du tror samfunnet deler ut til alle som trenger sier litt om hvor lite du kjenner NAV.

Uføretrygd, en lang kamp som sjelden fører frem.

Pensjon, tja, man betaler jo selv inn sin egen pensjon og staten tar uansett til seg om man er så dum å være gift.

Arbeidsløshetstrygd, er nok delt opp i andre ting nå. Dagpenger får man ikke uten videre, må bl.a ha tjent 1,5G og være svært aktiv arbeidssøker. Har man ikke tjent så får man ikke dagpenger..

Rett til å få dekket økonomiske utgifter vedrørende sykdom, barnetrygd, hjemmehjelp, moderasjonskort - ja faktisk alt der samfunnet går inn med støtte, moderasjon eller økonomisk støtte. Skal ikke si så mye her, men skjønner ikke hvorfor du tror at man blir rik av å være syk. Sykdom, tja man får kanskje en 50-lapp i trygd om man er heldig. Barnetrygd...kan love deg at det koster mer å ha barn enn man får i trygd så ingen karrierevei å få masse unger. Hjemmehjelp. Ja, det kalles så. Ondskapsfulle vesener som kommer innom 20 minutter, nok til å stjele eller begå overgrep.

Fjordmann "rømte" ikke landet, men det er en annen sak.

 

Personlig så har jeg ingen følelser igjen for norge, og får heller ingenting av norge. Har derfor ingenting å miste, og ingenting å fratas.

 

Jeg synes også det er en rasistisk undertone i å stemple somaliske alenemødre som juksemakere.

Maxaa af soomali lagu yiraahdaa trygdejuks?

Lenke til kommentar

Personlig så har jeg ingen følelser igjen for norge, og får heller ingenting av norge. Har derfor ingenting å miste, og ingenting å fratas.

Personlig har jeg sterke følelser for Norge, jeg får mye av Norge, det er fantastisk.

 

Jeg vil ikke la landssvikere som ABB ta det fra meg. Når ABB var både frimurer og kristen så sier det seg selv at han ikke ville sloss for, men mot Norge.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Skjønner at det er fantastisk å få mye av norge og at det gir sterke følelser, men det er deg.

 

Quisling kallte vel motstandsfolka for landssvikere i sin tid, så tar den biten med en klype salt. Det er tydelig at du ikke kjenenr mye til frimurerne, eller kristne for den del, siden du langer slik ut mot dem. Blir bare latterlig.

 

Kanskje om du hadde tatt deg mer tid til å sette deg inn i hva han sloss mot, så hadde du forandret mening.

Lenke til kommentar

Han sloss mot Norge, norsk kultur og norsk religion.

 

 

Vel, dere har tydeligvis to helt forskjellige og motstridende forståelser av hva "norsk" betyr. Ikke det at det burde overraske noen ettersom "norsk" er ett imaginært begrep som alle og enhver legger den betydning de selv ønsker.

Norge eksisterer kun i deres hoder, i versjoner som har sterke konflikter mellom seg. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Når ABB var både frimurer og kristen så sier det seg selv at han ikke ville sloss for, men mot Norge.

 

Betyr det at du tror folk automatisk blir like snille som Jesus, hvis de bare melder seg inn i kristne organisasjoner/klubber?

Lenke til kommentar

Kan ikke helt se at dette er en idaologi, videre skiller han seg ikke ut fra flertallet på Stortinget i så hendseende.

 

Hvor mange nordmenn har flertallet på stortinget skutt og drept i aksjoner for å undergrave demokratiet i Norge i forsøk på å starte væpnet revolusjoni den hensikt å skape et religiøst/sekulært totalitært/fascistisk regime?

 

Hvor mange av dem på stortinget på venstresiden har gått til drapsaksjoner fordi FRP er ved makten?

Hvor mange av dem på stortinget på høyresiden har gått til drapsaksjoner fordi SV er ved makten?

 

Hvor mange på stortinget anser det som legitimt å drepe sine meningsmotstandere her til lands?

 

Det er overhode ikke sammenlignbart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke helt se at dette er en idaologi, videre skiller han seg ikke ut fra flertallet på Stortinget i så hendseende.

 

Hvor mange nordmenn har flertallet på stortinget skutt og drept

Anser du at livene til utlendinger er mindre verdt enn nordmenns?

 

Dog, siden du spør: http://no.wikipedia.org/wiki/Det_norske_landssvikoppgj%C3%B8ret

 

i aksjoner for å undergrave demokratiet i Norge
Såvidt meg bekjent ser det ikke ut til at formålet til ABB var å "undergrave" (eliminere) demokratiet, tvert imot, det ser ut til å ha vært nettopp å "bruke" demokratiet til å oppnå hans egne mål (reduksjon av innvandring) ved å påvirke flertallets mening om saken i hans egen rettning.

 

Hvorvidt han har lykkes er foreløbig usikkert, men han har utvilsomt satt innvandringspolitikken frem til vurdering av folket, og desverre er jeg redd han tildels vil lykkes i sitt forsett.

 

i forsøk på å starte væpnet revolusjoni den hensikt å skape et religiøst/sekulært totalitært/fascistisk regime?
Du er klar over at religiøs og sekulær er antonymer?
Et antonym (fra gresk; anti = mot og onoma = navn) er et ord som har motsatt betydning av et annet ord.
http://no.wikipedia.org/wiki/Antonym

Dermed er ditt utsagn meningsløst i den delen.

 

Ellers kan jeg ikke si at jeg har fått med meg at hverken vepnet revolusjon, eller totalitært/fascistisk styre befinner seg bland ABBs formål. Dog, du har sikkert gode grunner for din beskrivelse som du gjerne vil dele med oss andre?

 

Hvor mange av dem på stortinget på venstresiden har gått til drapsaksjoner fordi FRP er ved makten?

Hvor mange av dem på stortinget på høyresiden har gått til drapsaksjoner fordi SV er ved makten?

Det er en fordel om du prøver å forstå det jeg har skrevet før du svarer.

 

Hvor mange på stortinget anser det som legitimt å drepe sine meningsmotstandere her til lands?
Nei, de foretrekker vel å drepe kun de som befinner seg i utlandet? Libya, Afganistan, etc

 

Det er overhode ikke sammenlignbart.

Tja, jeg ser ikke store forkjeller mellom politikerne jeg. De er stort sett enige om at de selv har rett, og at det er greit å bruke vold (eller trusler derav) for å få andre til å lyde deres vilje istedenfor sin egen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hat, trangsynhet og fremmedfrykt.

 

a Political Ideology is a certain ethical set of ideals, principles, doctrines, myths, or symbols of a social movement, institution, class, or large group that explains how society should work, and offers some political and cultural blueprint for a certain social order. A political ideology largely concerns itself with how to allocate power and to what ends it should be used.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ideology#Political_ideologies
An ideology is a set of ideas that constitute one's goals, expectations, and actions. An ideology can be thought of as a comprehensive vision, as a way of looking at things (compare worldview), as in several philosophical tendencies (see Political ideologies), or a set of ideas proposed by the dominant class of a society to all members of this society (a "received consciousness" or product of socialization). The main purpose behind an ideology is to offer either change in society, or adherence to a set of ideals where conformity already exists, through a normative thought process. Ideologies are systems of abstract thought applied to public matters and thus make this concept central to politics. Implicitly every political or economic tendency entails an ideology whether or not it is propounded as an explicit system of thought.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ideology
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Han sloss mot Norge, norsk kultur og norsk religion.

Når man angriper Ap og AuF så sloss man ihvertfall mot dem. Ser ikke hvordan han sloss mot norge, med mindre man setter ett likhetstegn mellom Ap og norge. norsk kultur, tja, han sloss vel mer for å BEHOLDE en norsk kultur. norsk religion...vel, han har nå engang sagt at han anser seg som mest katolikk. Er vel ikke en typisk religiøs mann, men han sloss vel tross alt mest MOT islam enn FOR katolisismen.

 

Han sloss for en fremmed asiatisk religion og en fremmed ideologi. Han er ikke annet enn en lakei for internasjonale krefter.

Katolisismen er vel ikke først og fremst asiatisk? Antiislamisme er riktignok en fremmed ideologi for mange, men jeg mener at konservativ islam med sharialover er verre enn katolisismen. Laklei...mener du han er en del av new world order, mystiske hemmelige konspirasjoner og nettverk? Neppe. Han sloss med likesinnede mot en felles fiende. Ikke det jeg definerer som lakei ihvertfall.

Lenke til kommentar

jeg mener at konservativ islam med sharialover er verre enn katolisismen.

Det mener ikke jeg! Katolisismen har ødelagt så mye for norsk kultur og religion. Katolisismen er romersk, men kristendommen er en asiatisk religion. Han sloss mot Norge fordi han sloss mot norsk religion og kultur. Han vil forby norske tradisjoner, norske høytider, norske lover og regler. Dette vil han erstatte med fremmede tradisjoner og fremmede høytider. Han vil innføre fremmed religion i Norge, han vil innføre fremmede religiøse lover i Norge. Etter at islam er borte, hva skjer da? Da fortsetter vel jobben med å fjerne alle andre religioner, slik tradisjonen er i katolikismen. Etter at norsk religion og alle andre religioner er forbudt og fjernet så sitter han igjen med et kristenteokrati der de som gjør motstand blir drept. Du som kvinne har selvfølgelig ikke noe du skulle ha sagt i Breiviks diktatur, du har bare to oppgaver og det er å lage mat og føde barn.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...