Gå til innhold

Handletur til Sverige, Reisemåte?


Anbefalte innlegg

Tenkte å dra til Sverige i morgen (søndag, 13.05) og lurte på derfor hvordan man kommer seg dit. Bor i Oslo og ønsker å dra til nærmeste og beste kjøpe senter til godteri og brus :) Har ikke dratt til Sverige på flere år så har glemt hvordan man reiser dit via buss. Har rett og slett glemt hvordan er greia å reise til Sverige. Hvilken buss burde jeg ta fra Oslo, hvilket sted er best å besøke for å kjøpe godteri og brus, noen prishøyde jeg burde bekymre meg om tollen? Dersom dere kommer med flere tips og råd som ikke er nevnt her i innlegget så hadde det vært hyggelig!

 

 

Er det noe å bekymre seg for tollen? Tenkte å ta med svære bagger og fylle med masse snop og brus.

 

Setter pris på alle slags svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder toll er grensa i verdi, ikke mengde. Du kan ta med varer med verdi inntil 3000 kr (som du har kjøpt i Utenlands) på dagstur inn i Norge. Om du er utenlands i over et døgn kan du ta med deg varer til verdi av 6000 kr. Du kan selvfølgelig ta med mer også men da må du betale toll. Viktig å huske på at det ikke er egen tollgrense om man kommer fra Sverige men en som gjelder alle innførsler til Norge.

3000 kr høres kanskje ikke så mye ut men det er jo 37 brett (inkludert pant) med cola for eksempel. I tilegg, om dere er to kan dere ta 6000 kr til sammen (12000 kr over et døgn)

 

De beste og forsovidt de eneste grensehandelsplassene er Nordby og Svinesund. Nå du har kommet over Svinesundbrua går det ganske fort en avkjørsel som leder inn i en rundkjøring. Derfra er det ca. 2 kilometer til Nordby den ene veien og samme distanse til svinesund andre veien.

 

Om du først og fremst skal kjøpe snop og drikke ville jeg anbefalt Svinesund handelsområde siden Nordby er et kjøpesenter med 2-3 godisbutikker.

På svinesund har de godisfabrikken som har et stort utvalg av snop og en del drikke. Så har du også godishuset som har en del snop og mye drikke (forskjellige typer).

 

Buss og reise vet jeg ikke noe om fordi jeg bor langt unna Oslo.

 

Om du lurer på priser så vet jeg litt om det også:

Hektopris i smågodt over det meste: 6,99

Brett med brus: 69,90 + pant (12 eller 24 kr)

Brett med Red bull: ca 250 kr

430g pose med M&M: 34,90

Life energy drink brett: 79,90 + pant

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...