Gå til innhold

Star Wars: The Old Republic mister abonnenter (PC)


Anbefalte innlegg

For min del var jeg drittlei kampsystemet i SWTOR allerede før spillet var lansert. Etter å ha spilt AO, EQ2 og WOW i mange år trenger jeg stor forandring av "MMO-formelen" om jeg skal gidde å spille. Liker kampsystemen i Tera, men savner et AAA spill med større fokus på utforsking og bygging, samt reelle konsekvenser når man dør, som feks i EVE Online. De forsøkene på sandkassespill de siste årene har stort sett vært bug-infisert søppel.

 

Anbefaler deg å teste ut Guild Wars 2 hvis du får muligheten. Der har du realtime elementer, grinding borte og et PvP system beregnet for e-sport .Jeg er akkurat som deg, om folk hadde betalt meg 50000 kroner for å spille dagens MMO hadde jeg ikke gjort det. Guild Wars 2 blew my mind ihvertfall.

 

Synes man hører det der støtt og stadig. Det må da være noen form for grinding i spillet? Personlig synes jeg grinding er et glimrende aspekt ved MMOer, ettersom det er godt og avslappende å bare grinde litt mens man ser på TV eller noe sånn :p

 

Jo det er oppdrag men det er gjort på en genial måte. Det er dynamiske oppdrag som utvikler seg hele tiden og alle sammen kan samarbeide (øker vanskelighetsgraden).

 

Grinding er noe av det verste med mmo. Gå å samle 10 stearinlys, gå å drep 15 griseunger, gå til oppdragsgiver Bob 5km unna. Alt dette er borte i GW2.

 

Jeg synes det er noe av det beste med MMO. Storkoser meg med slike oppdrag, og synes det er en fryd å bare samle opp 20 oppdrag, for så å levere dem inn og tjene tonnevis med erfaring :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke rart SW TOR går dunken, jeg hadde jo fullt top tier gear og millioner av credits etter bare noen uker...

Det er da "causual" spilling...

1 minigame stort sett, forferdelig engine, så pvp var ingen motivasjon heller. Måtte gjerne vente 20 min på ett game med 200+ på fleet

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

For min del var jeg drittlei kampsystemet i SWTOR allerede før spillet var lansert. Etter å ha spilt AO, EQ2 og WOW i mange år trenger jeg stor forandring av "MMO-formelen" om jeg skal gidde å spille. Liker kampsystemen i Tera, men savner et AAA spill med større fokus på utforsking og bygging, samt reelle konsekvenser når man dør, som feks i EVE Online. De forsøkene på sandkassespill de siste årene har stort sett vært bug-infisert søppel.

 

Anbefaler deg å teste ut Guild Wars 2 hvis du får muligheten. Der har du realtime elementer, grinding borte og et PvP system beregnet for e-sport .Jeg er akkurat som deg, om folk hadde betalt meg 50000 kroner for å spille dagens MMO hadde jeg ikke gjort det. Guild Wars 2 blew my mind ihvertfall.

 

Synes man hører det der støtt og stadig. Det må da være noen form for grinding i spillet? Personlig synes jeg grinding er et glimrende aspekt ved MMOer, ettersom det er godt og avslappende å bare grinde litt mens man ser på TV eller noe sånn :p

Problemet er at old republic har ikke et quest hvor du ikke må drepe 10+ mobs. Det er ingen variasjon mellom questene. Ikke et quest må du bruke hode. Å plassere 10 mobs foran en gjenstand du skal plukke opp, gjør ikke questen noe anderledes. Og jeg skal si deg, du går nok lei til slutt av å drepe samme mobs om igjen. Etter 4 år med samme type mmo er jeg dritt lei.
Lenke til kommentar

For min del var jeg drittlei kampsystemet i SWTOR allerede før spillet var lansert. Etter å ha spilt AO, EQ2 og WOW i mange år trenger jeg stor forandring av "MMO-formelen" om jeg skal gidde å spille. Liker kampsystemen i Tera, men savner et AAA spill med større fokus på utforsking og bygging, samt reelle konsekvenser når man dør, som feks i EVE Online. De forsøkene på sandkassespill de siste årene har stort sett vært bug-infisert søppel.

 

Anbefaler deg å teste ut Guild Wars 2 hvis du får muligheten. Der har du realtime elementer, grinding borte og et PvP system beregnet for e-sport .Jeg er akkurat som deg, om folk hadde betalt meg 50000 kroner for å spille dagens MMO hadde jeg ikke gjort det. Guild Wars 2 blew my mind ihvertfall.

 

Synes man hører det der støtt og stadig. Det må da være noen form for grinding i spillet? Personlig synes jeg grinding er et glimrende aspekt ved MMOer, ettersom det er godt og avslappende å bare grinde litt mens man ser på TV eller noe sånn :p

Problemet er at old republic har ikke et quest hvor du ikke må drepe 10+ mobs. Det er ingen variasjon mellom questene. Ikke et quest må du bruke hode. Å plassere 10 mobs foran en gjenstand du skal plukke opp, gjør ikke questen noe anderledes. Og jeg skal si deg, du går nok lei til slutt av å drepe samme mobs om igjen. Etter 4 år med samme type mmo er jeg dritt lei.

 

Nei altså, jeg har da spilt MMOer lenge, og uansett hvordan man snur og vender på det, så er grinding et aspekt jeg liker ved den type spill. Det er sånn jeg liker å spille MMO.

Lenke til kommentar

Grinding er nødvendigvis ikke kjedelig, men da må selve kampene være interessante. Det blir de ikke for min del når det går i autoattack mens jeg spammer et par knapper. Det føles stivt og lite dynamisk. Dessuten blir det bare kjedelig når man når topp lvl da man ikke lenger får noe igjen for grindinga foruten litt crafting mats og guld. (I motsetning til i Diablo hvor man hele tiden kan få bedre items når man grinder, da blir det gøy.)

 

Man skulle tro at det er mulig å lage bedre systemer enn det man hadde for 10+ år siden, men MMO sjangeren har desverre stått fast i ei myr siden WoW ble lansert. Alle prøver å kopiere formelen til Blizzard, noe som har drept alt av nyvinning.

 

Jeg savner den magiske følelsen av å starte et spill for første gang uten å vite hva jeg driver med. Illusjonen om en dynamisk og levende verden sprekker relativt fort når jeg føler jeg spiller WoW, men med en texturmod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...