Gå til innhold

[Løst] Skjermkort for BF3 max på 32"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Full HD :)

 

EDIT: Går ikke spillet uten lagg så lenge det er over 30fps da?

 

Teoretisk er 23 -24 FPS lagg fri... det er samme som mange filmer kjører..

og øyet rekisterer ikke mer en 25 fps.. selvom vi liker høye tall 60fps - 120fps

 

Øyet merker ikkje meir enn 25 fps? er eg superhuman da?

Lenke til kommentar

Full HD :)

 

EDIT: Går ikke spillet uten lagg så lenge det er over 30fps da?

 

Teoretisk er 23 -24 FPS lagg fri... det er samme som mange filmer kjører..

og øyet rekisterer ikke mer en 25 fps.. selvom vi liker høye tall 60fps - 120fps

 

Øyet merker ikkje meir enn 25 fps? er eg superhuman da?

 

Superhuman... nei... det er en grund til at filmer som gårpå kinoen ikke kjører mer en 24 fps..

men det du merker av "lagg" ligger i kontroll delen. så de fleste foretrekker 60 fps for og føle at det er flimmerfritt i spill

 

ref_wiki_siste avsnitt

Lenke til kommentar

Det er flere programmer/filmer som går på høyere FPS også. Den undersøkelsen om FPS og hvor mange øyet kan se er en helt ærlig bare dritt, kommer veldig an på personen. Dessuten er det enorm forskjell på spill hvor du selv står for styring osv enn film der du bare ser på.

 

Personlig kan jeg ikke spille på noe lavere enn 50 fps, da blir det småhakkete og irriterende. Etter 50 fps og oppover merker jeg ingen forskjell, og det vil jeg ikke tro noen andre gjør heller. Det er også en venningssak, etter at jeg spilte CSS på en gammel bærbar med 25 fps i en uke var det plutselig helt greit.

 

Om TVen din er 1920x1080 holder nok 7870, om du vil kunne ha alt på ultra tviler jeg på. Tilogmed topp-end grafikkort sliter med høyeste kvalitet og høyeste AA på den oppløsningen der

Lenke til kommentar

jaja, men det å anbefale folk 30 fps er no pga det mennesklige øyet ikkje kan se meir enn 25 FPS er bullshit.

 

sjønner ikkje det med at 25 fps er så mye som øyet kan se...

 

Da eg merke lag på 30 fps, det må da være øyene som reagerer på det, er ikkje akkuratt lyden som irriterer meg på 30 FPS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Full HD :)

 

EDIT: Går ikke spillet uten lagg så lenge det er over 30fps da?

 

Teoretisk er 23 -24 FPS lagg fri... det er samme som mange filmer kjører..

og øyet rekisterer ikke mer en 25 fps.. selvom vi liker høye tall 60fps - 120fps

 

Øyet merker ikkje meir enn 25 fps? er eg superhuman da?

 

Superhuman... nei... det er en grund til at filmer som gårpå kinoen ikke kjører mer en 24 fps..

men det du merker av "lagg" ligger i kontroll delen. så de fleste foretrekker 60 fps for og føle at det er flimmerfritt i spill

 

ref_wiki_siste avsnitt

De kjører 24x2 altså 48 FPS, nettopp for å unngå "blinking".

 

 

Hilsen sønn av en gammel kinomaskinist

 

Ps: I de gamle lærebøkene så står det at et menneskelig øye ser ca 72FPS. :)

Endret av iNeo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Full HD :)

 

EDIT: Går ikke spillet uten lagg så lenge det er over 30fps da?

30 fps gir deg 67 ms lag, 100 ms lag med Vsync aktivert

60 fps gir deg 33 ms lag, 50 ms lag med Vsync aktivert

120 fps gir deg 16.7 ms lag, 25ms lag med Vsync aktivert

2000 fps gir deg 1 ms lag.

 

Lurer på om BF3 vil hakke med 30 fps? Det kommer an på hvor sensitiv du er for slikt, noen syns 60 bilder i sekundet hakker, andre syns 30 bilder i sekundet er nok for spill.

Lenke til kommentar

 

Superhuman... nei... det er en grund til at filmer som gårpå kinoen ikke kjører mer en 24 fps..

Mye av grunnen ligger i den "naturlige" motion bluringen en film/video kamera gir. Men det er ikke optimalt mtp mengden blurring og glatthet, det gir begrensinger.

Dengang var 24fps et kompromiss mellom glatthet, teknologi og kostnader, i dag er det mer pga mange mister film følelsen ved høyere framerate.

 

http://mashable.com/2012/04/28/the-hobbit-2/

 

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...