Gå til innhold

Så mye koster Samsung-flaggskipet


Anbefalte innlegg

Med lagring av bilder, epost, kontakter o.l. på minnekortet (eventuelt en sikkerhetskopi on-the-fly) er ikke alt tapt om telefonen skulle bli ødelagt på en slik måte jeg ikke kan starte den opp eller jeg får feil i internminnet.

Se mot himmelen (skylagring).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Størrelse på internminne spiller da liten rolle så lenge telefonen støtter opptil 64GB minnekort.

 

Det er det å ikke måtte starte livet med telefonen ved å kjøpe et minnekort fordi den ikke kommer med nok lagring i utgangspunktet.

 

Særlig kjipt er det når den finnes i større versjoner, den bare ikke kommer hit av en eller annen arbitrær årsak.

 

Spørsmålet blir nok SIII, One X eller en evnetuell ny iPhone for min del. Kan bli artig å finne ut av.

Lenke til kommentar
Det er det å ikke måtte starte livet med telefonen ved å kjøpe et minnekort fordi den ikke kommer med nok lagring i utgangspunktet.

 

Hvor raskt klarer du å bruke opp 16GB på en telefon, si meg?

 

Kan tenkes at du mener det vil bli problematisk å flytte over filer til den nye minnebrikken når du en gang går tom for plass, men jeg vil tro Samsung har tenkt på det problemet og gjør det enkelt for deg å organisere filer og mapper.

 

 

Lenke til kommentar

Hvor raskt klarer du å bruke opp 16GB på en telefon, si meg?

 

Kan tenkes at du mener det vil bli problematisk å flytte over filer til den nye minnebrikken når du en gang går tom for plass, men jeg vil tro Samsung har tenkt på det problemet og gjør det enkelt for deg å organisere filer og mapper.

 

Musikken jeg vil ha på den fyller opp 16GB med en gang. Jeg vil helst ha plass til alt basic umiddelbart, og heller utvide senere om jeg trenger det til spesielle ting. :)

Lenke til kommentar

Og folk klager på at iphone er dyr til 4890.

Det er da bøttevis av folk som kjøper iPhone hos f.eks. Komplett til 5.495,-, så din sammenligning av et helt nytt produkt som ikke er på markedet med best mulig pris tilgjengelig på en 8 måneder gammel modell som - hvis Apple hadde fulgt vanlige trender i markedet ville ha kostet 3000 i dag - virker ganske spesiell...

 

Det er kun snakk om uker etter lansering før Galaxy S3 faktisk er billigere enn iPhone 4s hos de aller fleste forhandlere. At folk klager på prisen på iPhone har vel mer med at mange føler man får lite for pengene, men alikevel kjøper de. Utrolig, spør du meg.

Endret av Schnapps
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Størrelse på internminne spiller da liten rolle så lenge telefonen støtter opptil 64GB minnekort.
Det er det å ikke måtte starte livet med telefonen ved å kjøpe et minnekort fordi den ikke kommer med nok lagring i utgangspunktet.Særlig kjipt er det når den finnes i større versjoner, den bare ikke kommer hit av en eller annen arbitrær årsak.Spørsmålet blir nok SIII, One X eller en evnetuell ny iPhone for min del. Kan bli artig å finne ut av.

 

Joda men skal du ha 32 vs 16 så er det ofte 800 kr dyrere, mens et 16 gb minnekort koster deg ca 200? Jeg skal nok ha 16 gb + 32 GB minnekort klasse 10 som jeg får til under 300kr ;) og da har en 48gb + 50gb i dropbox så ca 100gb...

Lenke til kommentar

Og folk klager på at iphone er dyr til 4890.

På tide at du våkner opp. iPhone er dyr med tanke på hvor dårlig spesifikasjoner den har. Samsung Galaxy S II er jo mye bedre enn iPhone 4S, men alikavel er iPhone 4S omtrent 40-50% dyrere enn Galaxy S II.

Sammenligner vi specs til pris, så grisebanker jo Galaxy S III iPhone 4S på rubbel og bit. Selv på pris.

Jepp.

 

Android folk sitt store forsvar er speccs. Dere er sånn mega pixel folk.

 

Min iphone 3gs føltes raskere enn min galaxy s2 dessverre. Og for all del, speccs er jo vel og bra, men når du ikke har software eller applikasjonsbibliotek å backe det opp med, så er det skuffende.

 

Samsung bæsja skikkelig på leggen her. Og HTC virker nå sterkere i år.

 

Skjønner ikke hvorfor ikke du er skuffet Vindicator du skrev jo til flere for et par måneder siden at du var skråsikker på at galaxy s3 ville få 1080p skjerm, super amoled plus, det ble det jo langt der ifra, skjermen er jo dårligere enn galaxy s2. Samtidig så skulle det bli 12mp camera, og 60fps 1080p opptak.

 

Virker jo som de bruker samme kamera som i fjor, som er veldig mye dårligere enn iphone 4s sitt, og dette er før den nye iphonen har kommet.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Joda men skal du ha 32 vs 16 så er det ofte 800 kr dyrere, mens et 16 gb minnekort koster deg ca 200? Jeg skal nok ha 16 gb + 32 GB minnekort klasse 10 som jeg får til under 300kr ;) og da har en 48gb + 50gb i dropbox så ca 100gb...

 

Du har et poeng der, men det er fortsatt et forsøk på å slippe unna å faktisk sette nok lagring i telefonen. Spør du meg er ikke telefonene priset i forhold til lagrinskapasiteten de tilbyr, men prisspørsmålet er jo langt mer komplisert enn det, så man kan ikke akkurat trekke en konklusjon ut av det heller.

 

Det går nok litt på hvordan man liker å ha det, akkurat som at folk bruker harddisker i maskinene sine på forskjellige måter, eller hvordan man organiserer skrivebordet sitt. :)

Lenke til kommentar

Og folk klager på at iphone er dyr til 4890.

På tide at du våkner opp. iPhone er dyr med tanke på hvor dårlig spesifikasjoner den har. Samsung Galaxy S II er jo mye bedre enn iPhone 4S, men alikavel er iPhone 4S omtrent 40-50% dyrere enn Galaxy S II.

Sammenligner vi specs til pris, så grisebanker jo Galaxy S III iPhone 4S på rubbel og bit. Selv på pris.

Jepp.

 

Android folk sitt store forsvar er speccs. Dere er sånn mega pixel folk.

 

Min iphone 3gs føltes raskere enn min galaxy s2 dessverre. Og for all del, speccs er jo vel og bra, men når du ikke har software eller applikasjonsbibliotek å backe det opp med, så er det skuffende.

 

Samsung bæsja skikkelig på leggen her. Og HTC virker nå sterkere i år.

 

Skjønner ikke hvorfor ikke du er skuffet Vindicator du skrev jo til flere for et par måneder siden at du var skråsikker på at galaxy s3 ville få 1080p skjerm, super amoled plus, det ble det jo langt der ifra, skjermen er jo dårligere enn galaxy s2. Samtidig så skulle det bli 12mp camera, og 60fps 1080p opptak.

 

Virker jo som de bruker samme kamera som i fjor, som er veldig mye dårligere enn iphone 4s sitt, og dette er før den nye iphonen har kommet.

 

Så lenge specs er med på å gjøre våres muligheter under Android større, så er det jo en selvfølge at specs er viktig.

 

Dagens smartmobiler (utenom iPhones) kan brukes som HTPC maskiner. Og vil da med 100% sikkerhet si at specs vil hjelpe ENORMT mye på.

 

La oss se på hva en latterlig iPhone 4S kan gjøre mot en Samsung Galaxy Note eller Galaxy S II.

 

Akkurat ja. Tror du ser hva jeg snakker om. Dette med at specs ikke er viktig døde ut i 2010.

 

Og dette med kameradelen. Nytter lite at bildene iPhone 4S tar er noe skarpere enn Samsung Galaxy S II / Note sine bilder når man ikke kan justere på en dritt på kameraet i iPhone 4S. Joda, er man i rette forholdene så blir bildene bra på iPhone 4S, men er man i andre forhold som man ikke kan justere kameraet i iPhone 4S etter, så kan bildene bli helt herpet og ødelagt.

 

Desverre så er Samsung Galaxy S III telefonen MYE kraftigere enn HTC One X. Galaxy S III har også en bedre skjerm, den har også et materiale over telefonen som tåler mye mere knall og fall.

 

Så jeg ville nok ikke ha kalt HTC One X for en bedre telefon enn Galaxy S III. Men at HTC One X er en bra telefon, det er det ingen tvil om. For den er faktisk enormt bra. Den får faktisk en iPhone 4S til å se ut som et misslykket badeleketøy.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jepp.

 

Android folk sitt store forsvar er speccs. Dere er sånn mega pixel folk.

 

Det er interessant siden siste oppdatering av iPhone kun dreide seg om specs. Hadde ikke iPhonebrukerne vært «mega pixel folk», hadde den vel neppe solgt noe særlig.

 

Mitt problem med Android er at der få spillene jeg spiller gjør telefonen treg etterhvert. Jeg restarter den omtrent en gang i uken for at ting skal flyte raskere igjen. Skulle gjerne sett at det var bedre komtroll på programvaren i programvarebutikken.

Lenke til kommentar
Det er fordi Iphone ikke er verdt den prisen vel
Du får riktignok en kjappere telefonen med bedre og større skjerm til noen hundrelapper mer.

 

Den blir sikkert bitte litt kjappere, men det burde ikke være sånn at du merker det utenomved benchmarking, de er jo bygget på samme arkitektur. Og mulig minnekortet vil være tregere enn internminnet på one x.

 

Større skjerm, ja, 0,1" - også merkbart? :p

Bedre skjerm? Neppe... sterkere farger, men pentile. jeg må si jeg liker skjermen i min one x bedre enn jeg likte den i galaxy nexus som jeg hadde før.

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...