Gå til innhold

Anbefaling: SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dårlige erfaringer med Kingston Hyper X. Først plaget med blåskjermer, deretter døde den helt uten forvarsel. Blir Intel 520 på meg. Stabilitet er uansett viktigere enn hastighet.

 

Hadde samme erfaring i starten med BSOD. Det eneste som måtte gjøres var å oppdatere Firmware på SSD'en, etter det har jeg aldri hatt noen problemer.

Lenke til kommentar
Har dårlige erfaringer med Kingston Hyper X. Først plaget med blåskjermer, deretter døde den helt uten forvarsel. Blir Intel 520 på meg. Stabilitet er uansett viktigere enn hastighet.
Jeg er svært fornøyd med min!Aldri hatt noen BSOD eller noe. Men går nok får Plextor neste gang

 

Det er et ganske kjent bug issue med firmwaren som HyperX kommer med, anbefaler å oppdatere firmware selvom du ikke har problemer. http://www.kingston.com/us/support/technical/downloads?product=sh100s3&filename=SH100S3120G_332

På linken står det også forklart litt om bugs.

Lenke til kommentar

Kjøpte just en OCZ SSD 120GB, veldig fornøyd som min første SSD (selvom den passet ikke 100% i kabinettet. Er ikke allverdens med plass heller, men for bare installere de viktigste programmene og spillene :)Fikk den for rett under 1000 lappen hos Netshop.Noen som har erfaring med disse diverse "checking Fan/Marvel/HDD" skjermbildene som kommer fram når man booter maskinen? Føler jeg kunne ha startet OS enda fortere hvis jeg kunne skippe disse. Jeg har slått av Azus Flash OS, men fant ingenting under BIOS som gjaldt kontroll av HDD/FAN/MARVEL og etc.Bruker Asus P6T Deluxe og Windows 7.

Du slår av kontrollerne i bios. Slå av alle kontrollerne du ikke bruker. Marvel har vel en IDE kontroller på Deluxe kortet om jeg ikke husker feil.

 

Tror jeg har driter meg ut litt med endring av ting i bios, skal prøve å forklare så godt jeg kan:

 

Jeg har ikke rørt "storage configuration"

Under advanced &--#62; onboard devices configurations

 

Slo jeg av alle, det var følgende:

HD audio

Front panel type

 

Marvell storage controller

Marvell storage boot rom

 

Marvell SAS

SAS boot rom

 

Marvell Lan1

 

Marvell lan2

Lan boot rom

 

Onboard 1394 controller (forsatt slått av)

 

Jeg har tatt mellomrom mellom hver kategori.

 

Jeg slo av opprinnelig alt, men det endte med at etter asus post screen, fikk jeg beskjed om å sette inn proper boot device deretter reboot.

Jeg skiftet også på boot device priority, fra sata Samsung til ocz agility 3 (hvor jeg har w7 på).

 

Nå er ikke sata Samsung lenger tilgjengelig som valgmulighet på boot device priority, men vises under TAB main.

 

Samsung HDD1 er listet på main som sata 1, hdd2 som sata 2 og ocz agility 3 som sata 6. Skal jeg flytte på lesningen nå, eller har jeg klart å slette w7?

 

Takk for svar :)

 

 

Edit: glemte å nevne at en ny controller poppet før, yukon het det

Fikset problemet ved å flytte SSD sata kabellen til SATA 1 port istedenfor sata 6, flyttet forsåvidt alle de andre sata kablene til andre porter.

Deaktiverte alle kontroller, nå er det kun 1 sekund med asus logo screen, etterfulgt veldig kjapt av Windows 7 loading screen, kjempefornøyd! :)

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg feiret litt for tidlig. Reboota maskinen igjen etter å ha installert Ati driver, nå får jeg no boot device found, uansett hva jeg gjøre (bytte sata kabel, boot device priority, slå av/slå på kontroller).

 

Noe hjelp å få? :)

Jeg som dreit meg tydelgivis, jeg installerte ikke W7 ordentlig, fikset ved å gjøre riktig partisjon aktiv, og slettet helt den gamle C disken.

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar
Har dårlige erfaringer med Kingston Hyper X. Først plaget med blåskjermer, deretter døde den helt uten forvarsel. Blir Intel 520 på meg. Stabilitet er uansett viktigere enn hastighet.
Jeg er svært fornøyd med min!Aldri hatt noen BSOD eller noe. Men går nok får Plextor neste gang
Det er et ganske kjent bug issue med firmwaren som HyperX kommer med, anbefaler å oppdatere firmware selvom du ikke har problemer. http://www.kingston.com/us/support/technical/downloads?product=sh100s3&filename=SH100S3120G_332 På linken står det også forklart litt om bugs.

 

Hadde siste FW-oppdatering, det løste blåskjermene, men et halvt år gammel døde den totalt. Våknet aldri igjen fra hvilemodus.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mine favoriterSamsung 830Intel 330Crucial m4de mest stabile SSD'ene.

Meget fornuftig! At OCZ Agility 3 er anbefalt av Hardware stiller jeg meg ytterst skeptisk til.

 

mulig på grunn av prisen, vet ikke helt hva jeg skal si mot den når man får 120GB til 850kr.

 

uansett, slik ville jeg stilt det opp:

 

Den generelle: Intel 520

Budsjett: Intel 330

Mellomsegmentet: Intel 520

Toppsjiktet: Intel 520

Entusiasten: Intel 910

 

+1

Kunne ikke ha vert mer enig! :lol:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Litt overrasket at Intel 520 ikke er tatt med i listen. Kjører den selv og den er dønn stabil. Min første SSD var Intel X25 80GB, var kjempe fornøyd med den, nå ble det 520 256GB, er kjempe fornøyd med den, ingen ustabilitetet og ytelse så det holder i lange baner.

 

Valge mitt lå igrunnen på Samsung 830 eller Intel 520, valget ble Intel sin disk da den i ikke-syntetiske tester gjorde det sinnsykt bra.

 

 

 

Frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...