Gå til innhold

Anbefaling: SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker crucial m4, har ikke vert noe som helst problemer med den, den er bra priset, den er ikke SF basert. stabil som bare juling

kunne ikke vert mer fornøyd med den!

 

merkelig at den ikke er nevnt

Endret av EvenBratsberg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mine favoriterSamsung 830Intel 330Crucial m4de mest stabile SSD'ene.

Meget fornuftig! At OCZ Agility 3 er anbefalt av Hardware stiller jeg meg ytterst skeptisk til.

 

mulig på grunn av prisen, vet ikke helt hva jeg skal si mot den når man får 120GB til 850kr.

 

uansett, slik ville jeg stilt det opp:

 

Den generelle: Intel 520

Budsjett: Intel 330

Mellomsegmentet: Intel 520

Toppsjiktet: Intel 520

Entusiasten: Intel 910

Lenke til kommentar

Meget fornuftig! At OCZ Agility 3 er anbefalt av Hardware stiller jeg meg ytterst skeptisk til.

 

Hvorfor? Har hatt 2 stk av disse i de forskjellige PCer, aldri hatt kræsj eller bsod eller noe. Den gir mest for pengene mtp ytelse av alle SSDer i det norske markedet i både 60/90/120gb. Vennligst utdyp? :hmm:

Lenke til kommentar
Meget fornuftig! At OCZ Agility 3 er anbefalt av Hardware stiller jeg meg ytterst skeptisk til.
Hvorfor? Har hatt 2 stk av disse i de forskjellige PCer, aldri hatt kræsj eller bsod eller noe. Den gir mest for pengene mtp ytelse av alle SSDer i det norske markedet i både 60/90/120gb. Vennligst utdyp? :hmm:

Jeg ser på statistikker, ikke enkelterfaringer. OCZ har lenge holdt sorteper ved at de er den produsenten som har skilt seg klarest negativt ut i forhold til antall defekte enheter i lengden. Jeg gir selvsagt ethvert nytt produkt en sjanse, uavhengig av produsent, men statistikken taler altså ikke for at de har bedret seg noe særlig.

 

Bruker Newegg som kilde. Jeg synes det er en pålitelig referanse ettersom det er USAs største nettbutikk med en god kultur for tilbakemeldinger på produktet. Den viser at Agility 3 har minst 17% defekte enheter, mens f. eks Samsung 830 har 8%, Crucial m4 kun 5%, og Intel 320 lavest av alle 2%.

 

PS: OCZ Vertex 4 går bort fra Sandforce, og kan derfor være annerledes enn resten av produktene.

Lenke til kommentar

Meget fornuftig! At OCZ Agility 3 er anbefalt av Hardware stiller jeg meg ytterst skeptisk til.

 

Hvorfor? Har hatt 2 stk av disse i de forskjellige PCer, aldri hatt kræsj eller bsod eller noe. Den gir mest for pengene mtp ytelse av alle SSDer i det norske markedet i både 60/90/120gb. Vennligst utdyp? :hmm:

 

det at du ikke har hatt problemer med dem betyr ikke at resten av verden ikke har hatt det, det er jo ikke 100% av dem som har problemer, da hadde de blitt trukket fra markedet på minuttet.

Lenke til kommentar

Kjøpte just en OCZ SSD 120GB, veldig fornøyd som min første SSD (selvom den passet ikke 100% i kabinettet. Er ikke allverdens med plass heller, men for bare installere de viktigste programmene og spillene :)

 

Fikk den for rett under 1000 lappen hos Netshop.

 

Noen som har erfaring med disse diverse "checking Fan/Marvel/HDD" skjermbildene som kommer fram når man booter maskinen? Føler jeg kunne ha startet OS enda fortere hvis jeg kunne skippe disse.

 

Jeg har slått av Azus Flash OS, men fant ingenting under BIOS som gjaldt kontroll av HDD/FAN/MARVEL og etc.

 

Bruker Asus P6T Deluxe og Windows 7.

Lenke til kommentar

Kjøpte just en OCZ SSD 120GB, veldig fornøyd som min første SSD (selvom den passet ikke 100% i kabinettet. Er ikke allverdens med plass heller, men for bare installere de viktigste programmene og spillene :)Fikk den for rett under 1000 lappen hos Netshop.Noen som har erfaring med disse diverse "checking Fan/Marvel/HDD" skjermbildene som kommer fram når man booter maskinen? Føler jeg kunne ha startet OS enda fortere hvis jeg kunne skippe disse. Jeg har slått av Azus Flash OS, men fant ingenting under BIOS som gjaldt kontroll av HDD/FAN/MARVEL og etc.Bruker Asus P6T Deluxe og Windows 7.

Du slår av kontrollerne i bios. Slå av alle kontrollerne du ikke bruker. Marvel har vel en IDE kontroller på Deluxe kortet om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Man har jo selvsagt ikke bare OS på SSD, men også programmer og spill. Det er ikke lurt å fylle en SSD helt full heller, så 64GB blir litt knapt for mange. Dessuten er 256GB versonene ofte mye raskere enn 64GB. Men om man ikke har nok penger til 256GB, så vil selvsagt en 64GB SSD være bedre enn en vanlig harddisk så klart.

Lenke til kommentar

Man har jo selvsagt ikke bare OS på SSD, men også programmer og spill. Det er ikke lurt å fylle en SSD helt full heller, så 64GB blir litt knapt for mange. Dessuten er 256GB versonene ofte mye raskere enn 64GB. Men om man ikke har nok penger til 256GB, så vil selvsagt en 64GB SSD være bedre enn en vanlig harddisk så klart.

 

Helt sant. Om man har mye spill og programvare man trenger god ytelse på vil det være fornuftig å gå opp i størrelse. Men ytelsesforskjellene mellom ssd-størrelsene er ikke like stor på Marvell-kontrollerne som det er på Sandforce. Uansett må man jo kjøpe den størrelsen man trenger skikkelige ytelse for. Poenget mitt er at alle de som klarer seg med 64G vil ha god gevinst av å holde seg på Marvell-baserte ssd'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...