Gå til innhold

Anmeldelse: Risen 2: Dark Waters (PC)


Anbefalte innlegg

Det jeg innser av å ha lest diskusjonene her er en simpel ting. Ja jeg elsker gamle spill masse og kan spille dem i evigheter, men alle nye spill samme hvor mainstreamet folk mener de er gir meg stort sett den samme gleden og den samme entusiasmen om nyheter osv om dem. Så enten er noen for glad i fortiden eller stiller for store krav til produkter som er lagd for underholdning. Vi er jo alle forskjellige riktignok og vil alltid ha forskjellige meninger. Takker for youtube linken forresten til 4 chords, fantastisk eksempel, men 20 av sangene de nevner der er jo slagere av en grunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sthusby:Ser ut til at Simalarion og Visjoner har svart på det meste for meg, så jeg har ikke mye å tilføye (det er dog mer ved Skyrim og TW2 som irriterte, men jeg har fortrengt det meste da det er lenge siden jeg spilte de. Har skrevet mye om det før i de rette tråder så vidt jeg husker).

 

Sitat fra ditt innlegg:

"Synes det er et feilslått og lite klokt syn å påstå at spillbransjen er i ferd med å bli mindre interessant og regelrett ødelagt. Opplever det helt motsatt. Nå har man spill som appelerer til en større gruppe mennesker. Tror ikke nødvendigvis mengden kvalitetsspill som appelerer til kjernespillerene er mindre, tror bare man kan få den oppfatningen på bakgrunn av at det lanseres langt flere spill idag, og at flesteparten av disse blir markedsført til et bredt publikum".

 

Problemet er jo at serier som har vært solide før har blitt forvandlet til kjedelige ultrafolkelige greier som byr på minimalt med utfordringer. Det er klart det skuffer mange av oss som har spilt en stund. Det er lite trøst i at det finnes enkelte nisje-spill som fortsatt har litt mer å by på (om du er flink til å lete bak støyen rundt de mest opphausede titlene som får mest oppmerksomhet i media). Men mange av de spillene er temmelig sære igjen og er ikke helt etter min smak. Jeg synes ikke det at det finnes indie-utviklere / småselskap som lager spill for spesielt interesserte er et godt alibi for de store selskapene for at de kan direkte rævkjøre egne titler og maltraktere dem til å bli spillindustriens svar på Justin Bieber (som andre har trukket frem som et godt eksempel).

 

Spillindustrien har på mange måter blitt minst like kommersiell i verste betydning som musikkindustrien og det er direkte plagsomt for mange av oss som ønsker at spillene skal ha mer dybde og by på flere utfordringer og samtidig være atmosfæriske og spennende. GOG er snart eneste alternativ for å finne bra spill. Kjedelig at vi må tilbake til fortiden for å få valuta for penga. Det er vel også begrenset hvor mange gamle titler vi kan spille om igjen og om igjen før vi kjenner mettheten komme sigende.

 

Du må være vennlig å nevne disse seriene du snakker om. Det finnes såklart eksempler, men med tanke på måten dere fremstiller det på, vil jeg gjerne se en liste på 15-20 spill hvor dette er et problem. Er veldig uenig at du må lete så veldig mye for å finne titler som appelerer til den såkalte kjernespilleren. Men på akkurat samme måte som det er Avatar og The Avengers som får spalteplass i filmverdenen, er det Call of Duty og Battlefield som får spalteplass i spillverdenen.

 

Dette betyr jo ikke at det er de beste spillene eller filmene, men det er produkter som har vært flinke å markedsføre seg, og som har tjent mye penger på bakgrunn av det. Det fører igjen til at de har mer penger til nye annonseplasser og reklamer. Kall det en ond sirkel om du vil.

 

Likevel tror jeg de fleste er enige om at filmer som Drive og Blade Runner er bedre filmer, og at spill som The Witcher 2, Mass Effect 2 og Skyrim er bedre spill. Skyrim har solgt veldig, veldig bra, men jeg vil likevel ikke karakterisere det som en topptittel på samme måte som COD og BF. Tror mye av suksessen til Skyrim skyldes at HBO-serien Game of Thrones eksisterer.

 

Har aldri sagt at man må lete på indie-markedet for å finne spill direkte rettet mot kjernespilleren. Og jeg stiller meg megakritisk til påstanden din om at det blir færre spill med ordentlig dybde. Det finnes tonnevis av dem der ute, og som sagt, man må bare løfte en stein og se litt, tar ikke mye tid. EVE Online, Sins of a Solar Empire, Starcraft 2 og League of Legends are alle eksempler på spill som krever massevis av spilleren.

Lenke til kommentar

Det jeg innser av å ha lest diskusjonene her er en simpel ting. Ja jeg elsker gamle spill masse og kan spille dem i evigheter, men alle nye spill samme hvor mainstreamet folk mener de er gir meg stort sett den samme gleden og den samme entusiasmen om nyheter osv om dem. Så enten er noen for glad i fortiden eller stiller for store krav til produkter som er lagd for underholdning. Vi er jo alle forskjellige riktignok og vil alltid ha forskjellige meninger. Takker for youtube linken forresten til 4 chords, fantastisk eksempel, men 20 av sangene de nevner der er jo slagere av en grunn.

 

Youtube linken har sin sjarm den og ja mange av dem er slagere, Men samtidig er den ett lite spark i siden til musikkbransjen. Ser man på mengden musikk som kommer så er det mye som er relativt likt, dette er hva man kan kalle typisk radiohits som blir spilt til døde. Spørsmålet hvor stor % av all den "masseproduserte" musikken vil vi faktisk huske om 5-10år?

 

Ser man på spillverdenen så er det enkelte spill titler som man hører om den dag i dag. Blant rollespillene så går spill som Baldur's gate, Planescape, Neverwinther night's, Daggerfall, Morrowind etc igjen ofte når man diskuterer hvorvidt nye eller gamle er best. På denne tiden de var tilstede var det mye andre rollespill som kom, men ett fåtall husker man den dag i dag. Jeg ser ikke bare negative ting med at man spillindustrien har blitt mr mainstream, men det som er synd er at enkelte utviklere går mer og mer mot det å lage rene action RPG hvor action er i fokus, mens mye av RPG elementene blir skyvd under ett teppe og glemt bort. Det går an å kombinere action med ett godt RPG system, men enkelte spill ser ut til å ha glemt dette helt.

Lenke til kommentar

Her er min anmeldelse av spillet, for de som måtte være interessert i å lese min skamløse ros av Piranha Bytes ;)

 

http://www.diskusjon...owtopic=1434293

 

(Jeg er ikke en skribent i det hele tatt og har kun spilt spillet i cirka 10 timer)

 

Det var veldig godt skrevet men jeg syntes at det er for lite objektivitet og du legger ganske lite vekt på det negative. Det er ganske omfattende grafiske feil i spillet, animasjonene er veldig dårlig og spillmekanikken er middelmådig. Men ellers så var den en veldig fin anmeldelse og er enig med det meste (unntatt det jeg nettopp nevnte). :thumbup:

 

Edit: Det er for tidlig for meg å dømme spillet men med tanke på alt jeg har sett fram til nå så syntes jeg at en karakter nærmere 7.5/10 er rettferdig.

Endret av Symmetrical
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var veldig godt skrevet men jeg syntes at det er for lite objektivitet og du legger ganske lite vekt på det negative. Det er ganske omfattende grafiske feil i spillet, animasjonene er veldig dårlig og spillmekanikken er middelmådig. Men ellers så var den en veldig fin anmeldelse og er enig med det meste (unntatt det jeg nettopp nevnte). :thumbup:

Først av alt, tusen takk for tilbakemeldingen! :)

 

Jeg er fullstendig klar over at anmeldelsen er veldig subjektiv. Men er det ikke sånn med anmeldelser og meninger om underholdningsverdi i bøker, filmer og spill at dette er noe veldig subjektivt. Spillet gir meg en såpass god følelse at problemene (som jeg jo påpeker eksisterer) ikke bidrar til å trekke karakteren noe særlig ned. Det er vanskelig å sette ord på hvorfor jeg liker det så godt, og objektive lister om hva som er bra og dårlig blir ikke dekkende. Jeg begynte med å sette karakteren 8.7, men ettersom jeg skrev anmeldelsen, ble jeg ført gjennom spillet og husket de gode øyeblikkene i spillet. Det var da jeg forsto at det samme kommer til å skje i Risen 2 som det har gjort med tidligere PB-spill, nemlig at spillet blir bedre og bedre for hver gjennomspilling. Det ligger altså en viss grad av spådom i den nåværende karakteren, det er mulig jeg blir skuffet ved 2. og 3. gjennomspilling, og isåfall skal jeg gå med på at karakteren for høy. Men PB har aldri skuffet meg tidligere.

 

Grafiske glitches er noe jeg ikke engang enser når jeg spiller, jeg ville aldri funnet på å kalle det omfattende. Forøvrig synes jeg grafikken er fantastisk, langt over noe jeg har sett tidligere (inkludert tidligere PB-spill), men dette kan jo selvfølgelig være subjektivt. Dette er noe jeg prøver å få frem i anmeldelsen, men det er vanskelig å få full følelse fra stillbilder.

 

Jeg er heller ikke enig i at spillmekanikken er middelmådig. Jeg opplevde at jeg jeg likte kampteknikk osv bedre etterhvert som jeg kom lengre i spillet, og jeg synes ikke dette er noe som trekker ned.

 

Men alt dette er subjektivt, og min spådom er at folk kommer til å bli glad i Risen 2 på samme måte som de har blitt glad i tidligere PB-spill, derav høy karakter. Vi får se :)

Lenke til kommentar

Problemet med disse dungeons - Baldurs Gate- Risen - Gothic folka , er at dere er så forbanna gammel i tanke gang, dere trur det er det beste i verden når det kun er EU som liker det, men når vi kommer med det samme om japanske spill så kommer øksen,

 

Dette er problemet til Gamer alle Veteran Forum brukere er rett og slett for mye fan av Amerikanske , og EU spill , dere gir ikke rom til andre spill,

 

Wake up (et eksempel - og jeg sier ikke at dette bestemmer alt) Baldurs Gate 2 har 180 000 tusen folk på youtube på høyeste video, FF 7 som ble laget i 1997 eller Mario ellet Onimusha , whatever har 100 talls millioner folk på youtube... Allikevel skal man disse alt fra Tera til WII

Lenke til kommentar

Problemet med disse dungeons - Baldurs Gate- Risen - Gothic folka , er at dere er så forbanna gammel i tanke gang, dere trur det er det beste i verden når det kun er EU som liker det, men når vi kommer med det samme om japanske spill så kommer øksen,

Dette er problemet til Gamer alle Veteran Forum brukere er rett og slett for mye fan av Amerikanske , og EU spill , dere gir ikke rom til andre spill,

Wake up (et eksempel - og jeg sier ikke at dette bestemmer alt) Baldurs Gate 2 har 180 000 tusen folk på youtube på høyeste video, FF 7 som ble laget i 1997 eller Mario ellet Onimusha , whatever har 100 talls millioner folk på youtube... Allikevel skal man disse alt fra Tera til WII

 

 

Litt usikker på hvem du henviser til nå, for jeg kan ikke huske at noen i denne tråden har dissa tera og wii, og nei jeg gidder ikke bla meg tilbake å lese. Derimot så har enkelte vært ivrigie på å disse Risen 2 og Skyrim om hverandre. Måten du har skrevet denne kommentaren på skulle man nesten tro du har posta den i feil tråd.

Endret av Squeekie
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Problemet med disse dungeons - Baldurs Gate- Risen - Gothic folka , er at dere er så forbanna gammel i tanke gang, dere trur det er det beste i verden når det kun er EU som liker det, men når vi kommer med det samme om japanske spill så kommer øksen,

 

Vet ikke hvem du sikter til, men jeg har flere gode opplevelser med japanske rpg. Er mest tilfeldigheter som har gjort at det ikke har blitt så mye av de, og det faktum at det er mye konsollspill (?)

 

Husker jeg spilte FF8 en gang i tida, og har testet FF7 også. Et spill jeg husker jeg digga skikkelig var Legend of Legaia til PS1. Har ikke nok erfaring med jrpg til å si om hva slags nivå de holder generelt, men jeg kommer ihvertfall absolutt ikke med noen øks.

Lenke til kommentar

Det er ikke siktet mot personer, det er lite Veteran brukere her i anmeldensen , jeg snakker om hele Gamer,

 

Dere legger ikke merke til det , men det er faktisk de samme folkene som skriver om og om igjen som en syklus her i Gamer, som får meg til og tenke litt,

de største forum brukerne Baldurs Gate - Gothic - Risen- og Dungons 80- 90 games super fans, Nå slår jeg mange i en bås, men det er alt for mye elsk mot Mørke 1800 talls drage spill.

 

Og jeg føler at hele Gamer er overpopulert med disse fansen, som Dragon Age 1, Spillet er bra men fy faen sett det i hendene på feil spiller og han sovner av, mest hypa spill ever, og dette kommer av alle disse Gothic type spillene,

 

" eksempel" Witcher 2, spill som blir priset som drit bra, jeg har spillt spillet og jeg ser ikke hva som skiller det fra andre spill ???? de er helt ok

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Problemet med disse dungeons - Baldurs Gate- Risen - Gothic folka , er at dere er så forbanna gammel i tanke gang, dere trur det er det beste i verden når det kun er EU som liker det, men når vi kommer med det samme om japanske spill så kommer øksen,

Dette er problemet til Gamer alle Veteran Forum brukere er rett og slett for mye fan av Amerikanske , og EU spill , dere gir ikke rom til andre spill,

Wake up (et eksempel - og jeg sier ikke at dette bestemmer alt) Baldurs Gate 2 har 180 000 tusen folk på youtube på høyeste video, FF 7 som ble laget i 1997 eller Mario ellet Onimusha , whatever har 100 talls millioner folk på youtube... Allikevel skal man disse alt fra Tera til WII

 

 

 

Står under, jeg tar hele Gamer i en tråd,

Lenke til kommentar

Og jeg føler at hele Gamer er overpopulert med disse fansen, som Dragon Age 1, Spillet er bra men fy faen sett det i hendene på feil spiller og han sovner av, mest hypa spill ever, og dette kommer av alle disse Gothic type spillene,

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg har aldri vært noe begeistret for Dragen Age 1, jeg synes det er en middelmådig blockbuster (med noen elementer av awesome) og et stort tilbakeskritt fra Neverwinter Nights-spillene. Og jeg digger Gothic og Risen. Baldur's Gate har jeg til gode å spille, jeg håper jeg får tid en gang....

Endret av Visjoner
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med disse dungeons - Baldurs Gate- Risen - Gothic folka , er at dere er så forbanna gammel i tanke gang, dere trur det er det beste i verden når det kun er EU som liker det, men når vi kommer med det samme om japanske spill så kommer øksen,

Dette er problemet til Gamer alle Veteran Forum brukere er rett og slett for mye fan av Amerikanske , og EU spill , dere gir ikke rom til andre spill,

Wake up (et eksempel - og jeg sier ikke at dette bestemmer alt) Baldurs Gate 2 har 180 000 tusen folk på youtube på høyeste video, FF 7 som ble laget i 1997 eller Mario ellet Onimusha , whatever har 100 talls millioner folk på youtube... Allikevel skal man disse alt fra Tera til WII

 

 

 

Står under, jeg tar hele Gamer i en tråd,

 

Ah men slik posten var skrevet virket det nesten mer som ett akutt nerd rage enn noe annet. :p

 

Ser poenget ditt, personlig har jeg aldri hatt sansen for den typiske JRPG sjangeren, litt pga av den visuelle stilen de har en tendens til å kjøre på.

Endret av Squeekie
Lenke til kommentar

Og jeg føler at hele Gamer er overpopulert med disse fansen, som Dragon Age 1, Spillet er bra men fy faen sett det i hendene på feil spiller og han sovner av, mest hypa spill ever, og dette kommer av alle disse Gothic type spillene,

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg har aldri vært noe begeistret for Dragen Age 1, jeg synes det er en middelmådig blockbuster (med noen elementer av awesome) og et stort tilbakeskritt fra Neverwinter Nights-spillene. Og jeg digger Gothic og Risen. Baldur's Gate har jeg til gode å spille, jeg håper jeg får tid en gang....

Jeg har noen gode venner som jeg har lagt merke til oppførsel,

En venn snakker negativt om hver etterfølger siden 1998 men sier det er det en klassiker når det nye kommer ut,

Og en digger alt siden 2000 og er positiv som faen,

mens han siste elsker kun avanserte type spill som simulatorer og type spill som jeg snakker om nå.

Lenke til kommentar

Problemet med disse dungeons - Baldurs Gate- Risen - Gothic folka , er at dere er så forbanna gammel i tanke gang, dere trur det er det beste i verden når det kun er EU som liker det, men når vi kommer med det samme om japanske spill så kommer øksen,

Dette er problemet til Gamer alle Veteran Forum brukere er rett og slett for mye fan av Amerikanske , og EU spill , dere gir ikke rom til andre spill,

Wake up (et eksempel - og jeg sier ikke at dette bestemmer alt) Baldurs Gate 2 har 180 000 tusen folk på youtube på høyeste video, FF 7 som ble laget i 1997 eller Mario ellet Onimusha , whatever har 100 talls millioner folk på youtube... Allikevel skal man disse alt fra Tera til WII

 

 

 

Står under, jeg tar hele Gamer i en tråd,

 

Ah men slik posten var skrevet virket det nesten mer som ett akutt nerd rage enn noe annet. :p

 

Ser poenget ditt, personlig har jeg aldri hatt sansen for den typiske JRPG sjangeren, litt pga av den visuelle stilen de har en tendens til å kjøre på.

 

Ja jeg hadde forventet meg noe sånt , men det er noe med Gamer som er veldig spesielt, med Gothic spill

Lenke til kommentar

Ja jeg hadde forventet meg noe sånt , men det er noe med Gamer som er veldig spesielt, med Gothic spill

 

Gothic er en spillserie jeg i det store og hele hoppa over, aner ikke hvorfor men ingen av mine venner spilte det eller preka om det så det forsvant under radaren min. SÅ hvordan den serien er aner jeg ikke. :p

Lenke til kommentar

Ja jeg hadde forventet meg noe sånt , men det er noe med Gamer som er veldig spesielt, med Gothic spill

 

Gothic er en spillserie jeg i det store og hele hoppa over, aner ikke hvorfor men ingen av mine venner spilte det eller preka om det så det forsvant under radaren min. SÅ hvordan den serien er aner jeg ikke. :p

Mente type Gothic spill ikke spillet, men det er et av spillene jeg snakker om uansett, og det det spillet du snakker om blir tatt opp så mange plasser at jeg skjønner ingen ting.

 

Det er umulig og ta det opp nå, fordi disse type spillene eldrer seg ikke godt , og man vil aldri forstå hva fansen likte med det fordi som FF 7 så ligger det i tiden ... desverre,

 

Men takk for at du ikke hater, jeg kommer med ganske frekke utsagn om Gamer :p

Jeg er bare lei av holdningen Gamer har, tør jeg si en Norsk holdning etter og og studert kompisene mine XP hehe

Lenke til kommentar

Mente type Gothic spill ikke spillet, men det er et av spillene jeg snakker om uansett, og det det spillet du snakker om blir tatt opp så mange plasser at jeg skjønner ingen ting.

 

Det er umulig og ta det opp nå, fordi disse type spillene eldrer seg ikke godt , og man vil aldri forstå hva fansen likte med det fordi som FF 7 så ligger det i tiden ... desverre,

 

Men takk for at du ikke hater, jeg kommer med ganske frekke utsagn om Gamer :p

Jeg er bare lei av holdningen Gamer har, tør jeg si en Norsk holdning etter og og studert kompisene mine XP hehe

 

nå er det jo sånn at folk har forskjellige meninger, og hvorfor skal man mislike at andre ikke mener det samme? Da faller jo hele poenget bort med å diskutere, og på forum er jeg først og fremst for å diskutere. Ikke for at alle skal være enig med meg, da hadde det blitt kjipt vet jeg. :)

 

Ett av de spillene jeg henviser mye til er Baldur's gate, og spesielt Baldur's gate 2 er etter mine øyne ett fantastisk rollespill på alle måte. De skal nå bli relansert i sommer, ihvertfall det første og det andre kommer vel senere så skal bli artig og spille igjennom det på nytt og se om det holdt alderen godt eller ei. Jeg tror nok at det er et av de spillene jeg kommer til å kose meg glugg ihjel med fordi det hadde en atmosfære og folk man møtte som rett og slett skilte seg ut. Kampsystemet er klassisk AD&D så det betyr og at taktikk i kamp betyr mye mer enn bare å klikke på en egenskap for deretter å hoppe dit å slå løs. De fleste som vokste opp med baldur's gate vil nok ha gode minner fra dette spillet, og det ser man ofte i diskusjoner og siden det er ett av de gamle spillene som blir dratt frem gang på gang.

 

Som jeg har nevnt i andre tråder så misliker jeg den retningen mange rpg tar for tiden, om man kaller det konsollifisering, fordumming, strømlinjeforming etc har ikke så mye å si. Endel rollespill titler ser ut til å fokusere så mye på kamp at de rett og slett glemmer at det er ett rollespill. Og det er synd fordi ett godt rollespill består av så mye mer enn bare det å slakte ned monstre. Men det å kunne bygge opp relasjoner med kompanjonger, oppdrag som får en til å føle at valgene man tar har en konsekvens osv. En del rollespill mangler dette og det er synd fordi man kan lett føle at man ikke får en tilkobling til personen man spiller.

Endret av Squeekie
Lenke til kommentar

Mente type Gothic spill ikke spillet, men det er et av spillene jeg snakker om uansett, og det det spillet du snakker om blir tatt opp så mange plasser at jeg skjønner ingen ting.

 

Det er umulig og ta det opp nå, fordi disse type spillene eldrer seg ikke godt , og man vil aldri forstå hva fansen likte med det fordi som FF 7 så ligger det i tiden ... desverre,

 

Men takk for at du ikke hater, jeg kommer med ganske frekke utsagn om Gamer :p

Jeg er bare lei av holdningen Gamer har, tør jeg si en Norsk holdning etter og og studert kompisene mine XP hehe

 

nå er det jo sånn at folk har forskjellige meninger, og hvorfor skal man mislike at andre ikke mener det samme? Da faller jo hele poenget bort med å diskutere, og på forum er jeg først og fremst for å diskutere. Ikke for at alle skal være enig med meg, da hadde det blitt kjipt vet jeg. :)

 

Ett av de spillene jeg henviser mye til er Baldur's gate, og spesielt Baldur's gate 2 er etter mine øyne ett fantastisk rollespill på alle måte. De skal nå bli relansert i sommer, ihvertfall det første og det andre kommer vel senere så skal bli artig og spille igjennom det på nytt og se om det holdt alderen godt eller ei. Jeg tror nok at det er et av de spillene jeg kommer til å kose meg glugg ihjel med fordi det hadde en atmosfære og folk man møtte som rett og slett skilte seg ut. Kampsystemet er klassisk AD&D så det betyr og at taktikk i kamp betyr mye mer enn bare å klikke på en egenskap for deretter å hoppe dit å slå løs. De fleste som vokste opp med baldur's gate vil nok ha gode minner fra dette spillet, og det ser man ofte i diskusjoner og siden det er ett av de gamle spillene som blir dratt frem gang på gang.

 

Som jeg har nevnt i andre tråder så misliker jeg den retningen mange rpg tar for tiden, om man kaller det konsollifisering, fordumming, strømlinjeforming etc har ikke så mye å si. Endel rollespill titler ser ut til å fokusere så mye på kamp at de rett og slett glemmer at det er ett rollespill. Og det er synd fordi ett godt rollespill består av så mye mer enn bare det å slakte ned monstre. Men det å kunne bygge opp relasjoner med kompanjonger, oppdrag som får en til å føle at valgene man tar har en konsekvens osv. En del rollespill mangler dette og det er synd fordi man kan lett føle at man ikke får en tilkobling til personen man spiller.

Takk for seriøst inlegg.

Ja nye rollespill har blitt litt for mye action , jeg er helt enig med deg, det eneste lille jeg ikke likte med Gamer som er fakta, men ingen dårlig ting, bare en skuff for folk som meg,

er at det er nesten bare folk her som liker disse type spilla, og mange av de nye og mørke dungeons spille får alt for mye respekt, istedet for de fantasifulle spillene med farger og overdreven mekanikk ^^.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

*offtopic igjen, men ser de fleste er det så da gjør det nok ikke så mye*

 

Realzi:

Ikke generaliser så mye da, i forhold til det du skriver blir du da trolig oversasket over at feks jeg liker FinalFantasy 7, enkelte av Suikoden spillene og Ds versjonen av Zelda osv, men ingen av disse spillene har noen ganger Prøvd å bli\være noe annet en de de er, de har stort sett holdt seg innenfor rammene de allerede er i (man vet hva man får).

 

Det er ofte snakk om at man må vite hva man får også for min del samt hvordan det gjøres\originalitet, det jeg så ofte missliker nå om dagen er at noen spillserier pluttselig tar en helt annen retning som stort sett dreiers seg inn mot Konsoll oppskriften på å selge mest mulig, pluttselig sitter man med et helt annet produkt en man trodde det skulle være - Cyrysis 2 - Witcher 2 feks (Selv Konsoll oppskriften har jeg nevnt så mange ganger tidligere i tråden at jeg lar vær å ta den igjen).

 

Det er mye nyskapende om samt orginalitet jeg mer en gjerne roper Hurra for, men jeg hyller ikke den kjente konsoll Blockbuster Hollywood oppskriften, i alle fall ikke når jeg får dette servert uten at jeg er klar over det (største bomben der var jo Oblivion, for å ta med et eksempel til).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...