Gå til innhold

Anmeldelse: Risen 2: Dark Waters (PC)


Anbefalte innlegg

Ja men du diskuterte generelt som du selv forklarer her (selv om muliengs det var andre som trakk deg inn, det er ikke relevant), du hadde en dårlig holdning til andre forum medlemmer i måten du disukterte på (bedreviter + ovenfra ned holding), jeg svarte deg på dette.

 

Som nevnt før nå, i denne duren...

 

"Alt dreier seg om penger uansett, enkelt nok for deg nå, skjønner du?", " det er fordi alle synes det er kult å hate"

 

Her legger du ord i munnen på andre samt drar Egne konklusjoner, det er dette jeg plukket fra hverandre (siste gang jeg forklarer denne nå)

 

Tydeligvis har jeg god nok Norsk til at du sitter oppe til langt over midnatt med å svare (selv om jeg så du var på i det jeg svarte) så veldig mye tyder på at du har et forklaringsbehov i denne tråden, det forstår jeg godt ettet holdningen du hadde tidligere som er påpekt. Du har roet ned denne tonen Mange hakk nå.

 

Nå burde dette være fredig diskutert.... for 4 gang om du fortsatt lurer på hvorfor jeg gikk direkte på deg Skriv en PM!.

Endret av simalarion
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kommet ganske langt i Risen 2 nå, og det er et kjempegodt spill. Selv om spillet hadde stoppet brått her og nå med en dårlig slutt a la Risen 1, har jeg hittil allerede fått tilstrekkelig gode opplevelser og inntrykk fra dette spillet til at det er verd minst en 8er.

 

Jeg synes synd på alle dere som ikke klarer å sette pris på Piranha Bytes sitt kunstverk men heller henger seg opp i "målbare" forskjeller, som hvor mange forskjellige ansiktsmodeller som PB har hatt råd til å modellere, eller om de ikke klarte å få med svømming, eller om de "bare" har en type natur i spillet (hvor det allikevel er store variasjoner i hvordan øyene er designet. Ja, designet faktisk, ikke klasket sammen på halv-tilfeldig vis slik som naturen i Skyrim). Dette spillet er stort, vakkert og godt, og jeg får virkelig en god følelse når jeg spiller, som er det som pleier å kjennetegne PB-spill for meg. Jeg er enig med karakteren i de skarpe, frekke og morsomme dialogvalgene. Jeg liker piratsettingen. Jeg liker originaliteten i skills og måter man kan løse problemer på. Dette er et knallgodt spill, og det er en skam å foreslå 7 for dette spillet, når man ser på hvilke spill gjennom tidene vi har å sammenlikne det med.

 

Kanskje dere en gang vil gå lei av disse store titlene masseprodusert på samlebånd, og istedet søke etter dypere og mer givende opplevelser, kanskje ikke. Bare husk spillene fra Piranha Bytes, de ligger der og venter den dagen dere vokser opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å kjøpe Risen 2 i helga for å teste spillet selv. Samme opplegg som fra Risen 1 er tilstedet her også.., ved at man får quests fra enhver man snakker med, noe som gjør questsystemet rotete. Menyene virker litt konsollifisert. Jeg klarer ikke helt å se hva spillet vil at jeg skal gjøre. Kampsystemet virker å være vits ennå (buttonsmasher, hvor den med mest liv vinner). Noen texture pop-ups og blink i grafikken her og der. Voice-actingen er platt og kjedelig, men "pirat-aksenten" veier det noe opp.

 

Det er mulig jeg må legge inn noen flere timer for en endelig karakter på spillet, men slik det står nå, spørs det om det idet heletatt skjer. Mitt hovedproblem med Risen-serien er lack off tutorial. Spillet viser ingen kamp-tutorial når man møter den første fienden, endte opp med at jeg ikke fant blokkering = død = re-load. Jeg har ingen problemer med å dø i spill, men når spillet ikke engang gir meg ett tips på hvordan jeg kan unngå det, faller dette på dårlig design for min del.

 

90 % av de første questene jeg har mottatt, ser jeg ikke ut til å kunne bli ferdig med engang, før man har gått opp i level / unlocked spesifikk skill. Mulig jeg ikke skjønner alt, men det hjelper ikke på motivasjonen til å fortsette.

Lenke til kommentar

Samme opplegg som fra Risen 1 er tilstedet her også.., ved at man får quests fra enhver man snakker med, noe som gjør questsystemet rotete.

Altså.. fordi du kan få quests fra hvem som helst, så er quest-systemet rotete? Jeg synes Logbook fungerer ganske bra og Risen2 har et questsystem som er mye ryddigere enn noe tidligere Gothic/Risen spill ihvertfall...

 

Jeg klarer ikke helt å se hva spillet vil at jeg skal gjøre.

Spillet "vil" ikke at du skal gjøre noe som helst. Du må selv finne ut hva du skal gjøre i PB-spill, det er noe av sjarmen. Er man villig til å investere litt tid i et slikt spill får man mye igjen for det. Når det er sagt, vil du kun ha et casual spill du kan sette deg ned med og "mestre" innen 5min har du kjøpt feil spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg endte opp med å diskutere i denne tråden i det hele tatt, var at en av de opprinnelige postene i diskusjonen gjaldt at Gamer ga spillet for lav karakter. Deretter går samme bruker ut og sier at Skyrim ikke fortjener rosen det har fått. Det blir utrolig rart for meg å si at Risen 2 fortjener mer ros enn Skyrim, som objektivt sett er et langt bedre spill på alle områder. Ja, det er mulig å være objektiv når man sammenligner spill.

Blan

 

Følte meg egentlig ferdig med denne diskusjonen men dette kunne jeg ikke la stå uimotsagt. Har det ikke vært mange diskusjoner her på forumet om det går an å ha en objektiv anmeldelse? Og de fleste kom vel frem til at det er umulig.

Hat du brukt en vitenskapelig metode for å komme frem til at Skyrim er et bedre spill? Er det fordi det selger bedre? Da må jo Justin Bieber og lignende også være en av de beste artistene og McDonalds mat den beste maten man kan spise. (klisje eksempler, vet det).

Det er ikke slik at spillet du liker best er det objektivt sett det beste spillet. Verden roterer ikke rundt dine meninger.

Ellers kan jeg da godt si at Okami på PS2 er et objektivt sett bedre spill en Skyrim. Syns det er penere, mer interessant setting, bedre historie, morsommere å spille, mer interessant og originalt kamsystem og jeg opplevde ikke en eneste bug (bortsett fra den som satt på ryggen hele veien. :p )

Men dette er bare min mening, akkurat som at det er din mening at Skyrim er best, og det er andres mening at Twilight serien er de beste bøkene noensinne og at fotball er den beste idretten.

 

Man kan ikke plutselig hevde at sin egen mening er en universell sannhet. Ikke en gang de mest aksepterte vitenskapelige teorier blir sett på som sannheter alle må akseptere (derfor blir de kalt teorier). Hvordan i huleste kan da smak i spill plutselig bli noe mer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes synd på alle dere som ikke klarer å sette pris på Piranha Bytes sitt kunstverk men heller henger seg opp i "målbare" forskjeller, som hvor mange forskjellige ansiktsmodeller som PB har hatt råd til å modellere, eller om de ikke klarte å få med svømming, eller om de "bare" har en type natur i spillet (hvor det allikevel er store variasjoner i hvordan øyene er designet. Ja, designet faktisk, ikke klasket sammen på halv-tilfeldig vis slik som naturen i Skyrim).

 

Nå er mye av verdenen i Skyrim ikke klasket sammen på halv tilfeldigvis, men jeg kan skjønne at hvis man ikke tar seg tid til å se detaljene der så kan det virke sånn. Rent grafiskt sett så går Skyrim og Risen 2 hver sin vei med naturen, der Risen 2 gjenskaper ett tropisk klima skaper Skyrim ett klima basert på nordlige deler av jorda. Begge gjør sin greie på en god måte. I Skyrim finnes det mye detaljer som er lett å overse eller ikke tenke over, som gjør at man fort innser at ting er ikke bare klaska sammen halv tilfeldig. Risen 2 sin grafikk er ikke dårlig, den er veldig bra for settingen, men jeg ser ikke hvorfor man på død og liv skal sammenligne det med Skyrim siden spillene har såpass forskjellige klimaer.

 

Risen 2 er kanskje ett kunstverk i dine øyne, men for meg så er det et middels bra spill som ikke fenger. Mye pga av kampsystemet som er så dørgende kjedelig mot dyr, lip sync som kunne ikke vært dårligere og en overdreven gjenbruk bruk av animasjoner i en og samme cutscene. Det med at det ikke er svømming med er ikke ett problem, dog jeg ser ironien i at sjøfolk ikke kan svømme når de tilbringer mye av livet på en båt... På samme tid er jeg enig i at Skyrim fortjener ikke all den skryten det har fått, Skyrim har sine feil når det kommer til utførelsen av spillet det er det ingen tvil på. Fordelen med Skyrim er at vi som sitter på PC kan i stor grad fikse mye av de problemene med mods, og der er styrken til TES serien over mange andre spill.

Lenke til kommentar

Har kommet ganske langt i Risen 2 nå, og det er et kjempegodt spill. Selv om spillet hadde stoppet brått her og nå med en dårlig slutt a la Risen 1, har jeg hittil allerede fått tilstrekkelig gode opplevelser og inntrykk fra dette spillet til at det er verd minst en 8er.

 

Jeg synes synd på alle dere som ikke klarer å sette pris på Piranha Bytes sitt kunstverk men heller henger seg opp i "målbare" forskjeller, som hvor mange forskjellige ansiktsmodeller som PB har hatt råd til å modellere, eller om de ikke klarte å få med svømming, eller om de "bare" har en type natur i spillet (hvor det allikevel er store variasjoner i hvordan øyene er designet. Ja, designet faktisk, ikke klasket sammen på halv-tilfeldig vis slik som naturen i Skyrim). Dette spillet er stort, vakkert og godt, og jeg får virkelig en god følelse når jeg spiller, som er det som pleier å kjennetegne PB-spill for meg. Jeg er enig med karakteren i de skarpe, frekke og morsomme dialogvalgene. Jeg liker piratsettingen. Jeg liker originaliteten i skills og måter man kan løse problemer på. Dette er et knallgodt spill, og det er en skam å foreslå 7 for dette spillet, når man ser på hvilke spill gjennom tidene vi har å sammenlikne det med.

 

Kanskje dere en gang vil gå lei av disse store titlene masseprodusert på samlebånd, og istedet søke etter dypere og mer givende opplevelser, kanskje ikke. Bare husk spillene fra Piranha Bytes, de ligger der og venter den dagen dere vokser opp.

 

Blir helt absurd for meg å si at Skyrim mangler variasjon, men samtidig si at Risen 2 har det. Det er jammen ikke store forskjellen på måten øyene i Risen 2 er designet. Jeg opplever det sånn at hver øy består av et eller flere hub-områder, og alt utenfor disse områdene likegodt kunne vært satt til en hvilken som helst annen øy i spillet.

 

Videre sier du at spillet er stort og vakkert. Der må jeg også si meg uenig. Karakterene ser grumsete og uferdige ut og gjenbruket av miljøene er kvalmende. Vakkert er det ei heller med animasjoner som er verre enn i Skyrim, noe som blir et enormet problem for meg når spillet bare er i tredjeperson. Når det er sagt er det en ting med spillet som er virkelig vakkert, og det er å se solstråler som bryter seg gjennom tett jungel. Men når man ser dette så ofte, mister det mye av det som gjør det så spesielt. Det ville vært som å se nordlyset hver natt på Skyrim.

 

Jeg har aldri foreslått 7/10 for dette spillet, jeg har foreslått en firer. Blir for dumt med utsagn som "kanskje dere liker dette når dere vokser opp". Kom an, litt mer originalitet trenger man. Jeg har vokst opp på PC-platformen, og har spilt alle de klassiske rollespillene, så at et spill er vanskelig eller intrikat er ikke et hinder for meg. På toppen av det spiller jeg tonnevis av indie-spill og utrolig mye spill generelt.

 

Men uansett hvordan man snur og vender på det, tar jeg et "masseprodusert" spill som faktisk er godt, en hvilken som helst dag over et dårlig spill som Risen 2. Det som gjør meg mest forbauset er at du ikke innser at Risen på alle mulige måter er et samlebådsspill.

 

Pirater selger, rollespill selger. Dette vet utvikler og utgiver. Derfor slengte de ihop et hastverksspill, og det blir åpenbart for meg i gjenbruken av miljøene, null variasjon i alt fra terreng til ansiktsuttrykk. Pirhana Bytes har laget to spill jeg har satt pris på, og det er Gothic 2 og Risen, men dessverre er dette spillet så utrolig langt unna hva de spillene representerte at det er en skam.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg endte opp med å diskutere i denne tråden i det hele tatt, var at en av de opprinnelige postene i diskusjonen gjaldt at Gamer ga spillet for lav karakter. Deretter går samme bruker ut og sier at Skyrim ikke fortjener rosen det har fått. Det blir utrolig rart for meg å si at Risen 2 fortjener mer ros enn Skyrim, som objektivt sett er et langt bedre spill på alle områder. Ja, det er mulig å være objektiv når man sammenligner spill.

Blan

 

Følte meg egentlig ferdig med denne diskusjonen men dette kunne jeg ikke la stå uimotsagt. Har det ikke vært mange diskusjoner her på forumet om det går an å ha en objektiv anmeldelse? Og de fleste kom vel frem til at det er umulig.

Hat du brukt en vitenskapelig metode for å komme frem til at Skyrim er et bedre spill? Er det fordi det selger bedre? Da må jo Justin Bieber og lignende også være en av de beste artistene og McDonalds mat den beste maten man kan spise. (klisje eksempler, vet det).

Det er ikke slik at spillet du liker best er det objektivt sett det beste spillet. Verden roterer ikke rundt dine meninger.

Ellers kan jeg da godt si at Okami på PS2 er et objektivt sett bedre spill en Skyrim. Syns det er penere, mer interessant setting, bedre historie, morsommere å spille, mer interessant og originalt kamsystem og jeg opplevde ikke en eneste bug (bortsett fra den som satt på ryggen hele veien. :p )

Men dette er bare min mening, akkurat som at det er din mening at Skyrim er best, og det er andres mening at Twilight serien er de beste bøkene noensinne og at fotball er den beste idretten.

 

Man kan ikke plutselig hevde at sin egen mening er en universell sannhet. Ikke en gang de mest aksepterte vitenskapelige teorier blir sett på som sannheter alle må akseptere (derfor blir de kalt teorier). Hvordan i huleste kan da smak i spill plutselig bli noe mer?

 

Morsomt du sier det, for jeg får inntrykk av at de fleste som liker Risen 2 mener det er en "universell sannhet" at det er undervurdert, og at Skyrim ikke fortjener rosen det har fått.

 

Og foresten:

 

Justin Bieber - Du kan hate han så mye du vil(og det gjør jeg også), men han er god på hva han driver med, man er trangsynt hvis man sier noe annet.

McDonalds - Du kan kalle det søplemat så mye du vil, men de er også gode på hva de driver med.

Bethesda (skyrim) - I likhet med de to øverste kan du sikkert hate de så mye du vil, men de er også gode på hva de driver med, og nettopp derfor selger spillene.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg endte opp med å diskutere i denne tråden i det hele tatt, var at en av de opprinnelige postene i diskusjonen gjaldt at Gamer ga spillet for lav karakter. Deretter går samme bruker ut og sier at Skyrim ikke fortjener rosen det har fått. Det blir utrolig rart for meg å si at Risen 2 fortjener mer ros enn Skyrim, som objektivt sett er et langt bedre spill på alle områder. Ja, det er mulig å være objektiv når man sammenligner spill.

Blan

 

Følte meg egentlig ferdig med denne diskusjonen men dette kunne jeg ikke la stå uimotsagt. Har det ikke vært mange diskusjoner her på forumet om det går an å ha en objektiv anmeldelse? Og de fleste kom vel frem til at det er umulig.

Hat du brukt en vitenskapelig metode for å komme frem til at Skyrim er et bedre spill? Er det fordi det selger bedre? Da må jo Justin Bieber og lignende også være en av de beste artistene og McDonalds mat den beste maten man kan spise. (klisje eksempler, vet det).

Det er ikke slik at spillet du liker best er det objektivt sett det beste spillet. Verden roterer ikke rundt dine meninger.

Ellers kan jeg da godt si at Okami på PS2 er et objektivt sett bedre spill en Skyrim. Syns det er penere, mer interessant setting, bedre historie, morsommere å spille, mer interessant og originalt kamsystem og jeg opplevde ikke en eneste bug (bortsett fra den som satt på ryggen hele veien. :p )

Men dette er bare min mening, akkurat som at det er din mening at Skyrim er best, og det er andres mening at Twilight serien er de beste bøkene noensinne og at fotball er den beste idretten.

 

Man kan ikke plutselig hevde at sin egen mening er en universell sannhet. Ikke en gang de mest aksepterte vitenskapelige teorier blir sett på som sannheter alle må akseptere (derfor blir de kalt teorier). Hvordan i huleste kan da smak i spill plutselig bli noe mer?

 

Med objektivitet mener jeg ikke at man objektivt skal se at et spill er bedre eller dårligere. Det blir en smaksak. Ei heller sier jeg noe om objektive anmeldelser. Det jeg sier er at man rent objektivt sett kan ta for seg aspekter med spill og se om de er bra eller dårlige. Det er fullstendig mulig.

 

Her er et flott eksempel. Crysis på PC ser rett og slett fantastisk ut. Det har glitrende grafikk, og det ser man selvfølgelig objektivt sett såvel som subjektivt.

 

Kan ikke tenke meg at du er uenig i det? Man kan i aller høyeste grad være objektiv når det kommer til et underholdningsprodukt. Er man ikke det er man i fare for å få et innesluttet og firkantet syn.

Lenke til kommentar

Justin Bieber - Du kan hate han så mye du vil(og det gjør jeg også), men han er god på hva han driver med, man er trangsynt hvis man sier noe annet.

McDonalds - Du kan kalle det søplemat så mye du vil, men de er også gode på hva de driver med.

Bethesda (skyrim) - I likhet med de to øverste kan du sikkert hate de så mye du vil, men de er også gode på hva de driver med, og nettopp derfor selger spillene.

Flotters...

 

Da hva vi endelig fått satt Bethesda i det selskapet de hører hjemme. Sprøtt at vi egentlig var enige hele veien...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja men du diskuterte generelt som du selv forklarer her (selv om muliengs det var andre som trakk deg inn, det er ikke relevant), du hadde en dårlig holdning til andre forum medlemmer i måten du disukterte på (bedreviter + ovenfra ned holding), jeg svarte deg på dette.

 

Som nevnt før nå, i denne duren...

 

"Alt dreier seg om penger uansett, enkelt nok for deg nå, skjønner du?", " det er fordi alle synes det er kult å hate"

 

Her legger du ord i munnen på andre samt drar Egne konklusjoner, det er dette jeg plukket fra hverandre (siste gang jeg forklarer denne nå)

 

Tydeligvis har jeg god nok Norsk til at du sitter oppe til langt over midnatt med å svare (selv om jeg så du var på i det jeg svarte) så veldig mye tyder på at du har et forklaringsbehov i denne tråden, det forstår jeg godt ettet holdningen du hadde tidligere som er påpekt. Du har roet ned denne tonen Mange hakk nå.

 

Nå burde dette være fredig diskutert.... for 4 gang om du fortsatt lurer på hvorfor jeg gikk direkte på deg Skriv en PM!.

 

Kan på ingen måte skjønne at du synes jeg har holdninger som en bedreviter eller ser ned på noen når jeg diskuterer. Jeg sier meningene mine, og når det gjøres på kort måte kan det oppleves kvast, men det er bare at jeg ikke føler det jeg svarer på trenger et langt svar.

 

Synes for eksempel følgende sitat er langt mer nedssende:

 

- Kanskje dere en gang vil gå lei av disse store titlene masseprodusert på samlebånd, og istedet søke etter dypere og mer givende opplevelser, kanskje ikke. Bare husk spillene fra Piranha Bytes, de ligger der og venter den dagen dere vokser opp.

 

Men det er jo bare min oppfatning. Igjen må jeg arrestere deg, for jeg er fullstendig uenig i at jeg legger ord i munnen på noen. Da synes jeg heller jeg blir lagt ord i munnen på når noen vrir det til at jeg mener spillutviklere ikke kan ha yrkesstolthet, når jeg aldri har sagt noe lignende.

 

Diskusjonen er ferdig når en trekker seg fra den. Det gjør jeg ikke så lenge jeg føler du fremstiller meg på en fullstendig feil måte.

Lenke til kommentar

Nå er mye av verdenen i Skyrim ikke klasket sammen på halv tilfeldigvis, men jeg kan skjønne at hvis man ikke tar seg tid til å se detaljene der så kan det virke sånn. Rent grafiskt sett så går Skyrim og Risen 2 hver sin vei med naturen, der Risen 2 gjenskaper ett tropisk klima skaper Skyrim ett klima basert på nordlige deler av jorda.

Jo mer tid jeg brukte med Skyrim, jo mer innså jeg hvor generisk og tilfeldig alt i det spillet var. Tilfeldig natur, tilfeldige quests, tilfeldig story...

 

Vil du ha godt gjennomført vinterlandskap synes jeg Nordmar i Gothic 3 gjør en mye bedre jobb med det, i ekte Piranha Bytes stil. Stemningsfullt og farlig. Forskjellen der var at der Bethesda kun legger på andre teksturer for å gi inntrykk av forskjeller i verdenen, gjør Piranha Bytes noe helt annet, de endrer måten folk snakker på, hva de er opptatt av og hva slags type quests man får. Et eksempel er at de f.eks er veldig opptatt av penger i Varant, mens i Nordmar er penger av liten verdi, mens mot og ære er viktigere.

 

Risen 2 er kanskje ett kunstverk i dine øyne, men for meg så er det et middels bra spill som ikke fenger. Mye pga av kampsystemet som er så dørgende kjedelig mot dyr, lip sync som kunne ikke vært dårligere og en overdreven gjenbruk bruk av animasjoner i en og samme cutscene.

Risen 2 og alle andre Piranha Bytes spill er for meg kunstverk i kraft av den lidenskapen jeg kjenner ligger bak.

 

De småproblemene du nevner (lipsynch, animasjoner) blir for meg ubetydelige, da spillets atmosfære, karakterer og stemning får meg til å glemme dette glatt. Jeg synes forøvrig kampsystemet får helt urettferdig mye pepper her inne, både blandt fans og andre... I mine øyne fungerer det bra, og det er mye mer interessant og utfordrende enn det man f.eks finner i spill som Skyrim (som i stor grad fortoner seg som et FPS)

Endret av Visjoner
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du trekker forstsatt sluttninger jeg har på ingen måte bedt bedt deg om å slutte å diskutere, jeg ber deg fortsette på PM der jeg gjerne svarer deg videre som nevnt et pr ganger nå, dette er Offtopic....

 

Her en Lett samling der du da tydligvis mener du ikke har en bedreviter holding samtidig som du da også mener du ikke legger ord i munnen på andre forum Medlemmer.

 

 

 

sthusby

 

"Kan du ikke lese? Alle som lager spill, og legger de ut for salg, er ute etter å tjene penger på spillet sitt."

 

"Omformulert slik at alle kan forstå det, deg inkludert: Alle selger spillene sine for å tjene penger."

 

"Du er altså uenig i at noen selger et produkt for å tjene penger. Naivt vil jeg si."

 

"er så kult å hate det spillet at fy"

 

kan legge til Hersketeknikk også forøvrig.. velg selv... Fortsett gjeren på PM som Skrevet så slipper vi plage andre forum medlemmer om min personelig oppfatning om deg å hvor arogant du svarte en peroide i denne tråden (som jeg forøvrig har spurt pent om fra første stund). Om du sender PM samt fortsatt er like intressert i hva jeg mener om enkelte av dine savr kan jeg gjerne peke på dine setnigner ang hva som er å legge ord i munnen på andre samt hva som kan oppleves som ren hersketeknikk.

 

Edit

Forøvrig ferdig på jobb nå så får ikke svart før i kveld en gang da jeg ikke skal rett hjem.

Endret av simalarion
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Justin Bieber - Du kan hate han så mye du vil(og det gjør jeg også), men han er god på hva han driver med, man er trangsynt hvis man sier noe annet. McDonalds - Du kan kalle det søplemat så mye du vil, men de er også gode på hva de driver med. Bethesda (skyrim) - I likhet med de to øverste kan du sikkert hate de så mye du vil, men de er også gode på hva de driver med, og nettopp derfor selger spillene.
Flotters... Da hva vi endelig fått satt Bethesda i det selskapet de hører hjemme. Sprøtt at vi egentlig var enige hele veien...

 

Haha en liten innertier etter min mening ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

sthusby,

 

Jeg sa jeg ikke skulle ofre mer tid på deg, men siden du stiller spørsmålet om hvordan du troller, skal jeg forklare deg det.

 

Du sier du har korte og presise svar på unødvendig lange innlegg.. Hvem har bedt deg svare på det du svarer på? Du siterer lange, interessante poster i sin helhet for til slutt og komme med en one-liner som liksom skal opplyse oss? Din "Alle spill er laget for å selge"-kommentar kommer som et slikt svar på et sitat du har tatt med i sin helhet. Du svarer absolutt ikke på det personen skriver om, men henger deg opp i en ordlegging personen bruker, uten engang å utheve eller klippe bort resten av posten. Du viser forakt mot andre debattanter ved å sitere alt de har skrevet og avfeie det med en off-topic setning. Ja, kanskje den setningen du skriver er sann i seg selv (med litt godvilje), men den har absolutt ingenting å gjøre med det du siterer.

 

Hvis dette ikke er bevisst trolling fra din side skal du vite at det oppleves veldig provoserende og det tolkes lett som trolling. Det er vanskelig å tro at noen har såpass lite selvinnsikt at de ville oppført seg slik uvitende.

 

Du bruker jo tyve linjer å få frem et poeng som du kan bruke to linjer på å få frem. Jeg troller på ingen måte,

 

Hvis du mener mine tyve linjer er uinteressante så kan du bare la være å sitere dem! Det du holder på med er om ikke trolling ihvertfall å vise forakt for andre debattanter.

 

Gud bedre, så jævla pinlig du er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gud bedre, så jævla pinlig du er.

Hurr durr... Enda et troll i farta?

 

Gå gjennom postene mine. Prøv å svar på det jeg har skrevet. Du klarer jo ikke det, og derfor er det du som tyr til trolling. Risen 2 er et slapt spill, les mine tidligere poster hvis du vil ha en nærmere forklaring på hvorfor.

Lenke til kommentar

Altså.. fordi du kan få quests fra hvem som helst, så er quest-systemet rotete? Jeg synes Logbook fungerer ganske bra og Risen2 har et questsystem som er mye ryddigere enn noe tidligere Gothic/Risen spill ihvertfall...

Quest-systemet er rotete fordi du må inn i logbooken hele tiden for å lese hva du skal, kompasset er ubrukelig. At det blir rotete, tenker jeg på at man ender opp med 20+ quest på engang, da lurer jeg på hva som skal prioriteres samt det jeg nevnte "noen quest ser det ikke ut som man kan fullføre før ett annet quest er fullført". Slike quest skulle vært bundet sammen.

 

Spillet "vil" ikke at du skal gjøre noe som helst. Du må selv finne ut hva du skal gjøre i PB-spill, det er noe av sjarmen. Er man villig til å investere litt tid i et slikt spill får man mye igjen for det. Når det er sagt, vil du kun ha et casual spill du kan sette deg ned med og "mestre" innen 5min har du kjøpt feil spill.

Såklart spillet vil at jeg skal noe.. Nå vil spillet at jeg skal bli en del av piratene, grave opp en skatt + litt til. Men spillet sier ingenting om hvordan man gjør dette. Da sitter jeg som ett spørsmålstegn. Jeg har ingen problem med spill jeg må bruke x antall timer for å forstå, men noe tutorial må spillet ha. Til og med Demon Souls / Dark Souls inneholder en tutorial-bane hvor man ihvertfall får beskjed "R1 to attack" osv.. Her var det ingenting.

 

Har ingenting imot PB, prøver de gjerne jeg, men spillene deres føles som regel alltid uferdig ut syns jeg.

Lenke til kommentar

Gud bedre, så jævla pinlig du er.

Hurr durr... Enda et troll i farta?

 

Gå gjennom postene mine. Prøv å svar på det jeg har skrevet.

Det sier du? Du ofrer jo ikke folk her inne et minutt til å lese gjennom og prøve å forstå hva de faktisk skriver, enda mindre er du interessert i å svare skikkelig... Nei, jeg var egentlig ferdig med deg.

 

Og det er bare å konstatere at det har kommet et nytt troll inn i tråden, eller vil du kanskje påstå at Rottweiler her ikke troller?

Lenke til kommentar

Morsomt du sier det, for jeg får inntrykk av at de fleste som liker Risen 2 mener det er en "universell sannhet" at det er undervurdert, og at Skyrim ikke fortjener rosen det har fått.

 

Og foresten:

 

Justin Bieber - Du kan hate han så mye du vil(og det gjør jeg også), men han er god på hva han driver med, man er trangsynt hvis man sier noe annet.

McDonalds - Du kan kalle det søplemat så mye du vil, men de er også gode på hva de driver med.

Bethesda (skyrim) - I likhet med de to øverste kan du sikkert hate de så mye du vil, men de er også gode på hva de driver med, og nettopp derfor selger spillene.

 

Det kan godt være. Slikt foregår på alle sider i en debatt. Selv prøver jeg å få frem at ting er min egen mening (dog ikke alltid like bra), men man skriver selvsagt ikke det foran hver eneste setning. Jeg har dog ikke sett noen skrive at et spill er objektivt sett bedre enn et annet før. Det er bruken av ordet objektivt jeg reagerer på. Når man ellers sier at f.eks RIsen 2 er undervurdert så går man som regel ut i fra at det er personens egen mening selv om han/hun ikke skriver IMO etter. Dessuten mener jeg ikke at Risen 2 er undervurdert faktisk. Det virker som om 6/10 passer greit. Men jeg mener at Skyrim er overvurdert, men dette er selvsagt ikke en universell sannhet (jeg har forøvrig ikke noe hat for Bethesda. Hadde ikke kjøpt spillene deres i såfall).

Så for å klargjøre for all ettertid: Alt jeg skriver her er min personlige mening. :)

Og de er gode på det de gjør ja, men det at noe er best ser jeg på som en høyst subjektiv og personlig uttalelse.

 

sthusby: Ble en liten misforståelse da i så fall. Reagerte bare på at du sa at Skyrim objektivt sett er bedre på alle måter. Alle måter ville da i så fall inkludere ting som er veldig subjektive.

Grafikken i spill som Crysis er teknisk sett bedre enn et spill som Okami, men jeg synes den mer kunstneriske grafikken i Okami er mer behagelig for mine øyne og da rett og slett penere.

Så jeg er fortsatt ikke helt enig, men du har forklart ditt standpunkt mye bedre i de siste innleggene.

 

Egentlig er det litt deprimerende at vi alle (inkludert meg) blir så bastante i slike tullete diskusjoner som dette. Er ikke rart det blir mye krangling her i verden. Føler dog jeg blir mer relativist med årene. Så jeg får får avslutte med å si at Bethesda lager noen veldig bra spill innenfor sin sjanger. Det er ikke mye liknende der ute i hvertfall. Hadde mye moro med Skyrim selv om jeg tar frem feilene i det, og håper de fortsetter å lage spill. De er jo blant de få som lager rene enspillerspill også hvilket er viktig for meg som ikke liker online spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...