Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Shell's nye drivstoff; V-power Nitro+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette skriver Shell på sin nettside:

 

http://www.shell.no/...ower_nitro.html

 

Renser motoren

Nye Shell V-Power Nitro+ diesel er utviklet for bruk i alle dieseldrevne biler og inneholder tilsetningsstoffer som begrenser oppbyggingen av avleiringer i nye motorer, samt fjerne avleiringer i eldre motorer.

– Med den nye dieselen har vi bygget videre på teknologien fra Shell V-Power bensin. Shell V-Power Nitro+ diesel renser injektorene i motoren, noe som ofte har en innvirkning på motorens ytelse. Dieselen er utviklet for å gjenopprette og opprettholde motorkraften gjennom aktiv motorbeskyttelse, sier markedsdirektør i Shell Norden, Jacob Olsbø.

 

 

Virker som det skal ha en rensende effekt,

ikke at det er rakettbrensel som kun er laget for sportsbiler.

Jeg pleier å fylle Shell V-power 95 oktan på bilen og mopeden min. De er fra midten av nittitallet, og overhode ikke laget for ekstrem ytelse.

 

 

EDIT:

Kanskje ikke så lurt å bruke V-power på totaktere, ifølge denne forumtråden:

http://www.apriliaforum.no/viewtopic.php?f=48&t=563&sid=ee7a6c23fb7ec7b1c5d5d40786cc3cb1&start=15

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd denne, og hva trur dere i tilfelle om dette drivstoffet?

Jeg har 2012'modell dieselbil og det frister og prøve, men redselen for at noe skjærer seg er vel en stopper.. Det burde vel ikke skje noe?

 

Shell har vel kjørt noen millioner kilometer med det drivstoffet med mange vanlige bilmodeller for å teste at det er trygt. En 2012-modell har neppe mye avleiringer i systemet som dette 'fantastiske' drivstoffet skal fjerne så til ~1 Kr. mer per liter er vel kanskje ikke det veldig viktig (foreløpig)... Kan jo alltids bruke det som forebyggende middel?

 

Er litt allergisk mot Shells vanlige diesel selv, av en eller annen grunn gir det sporadisk hikke på min '05 VW 1.9 TDi. Så kommer neppe til å prøve superduperdrivstoffet på min.

Lenke til kommentar

Shell har vel kjørt noen millioner kilometer med det drivstoffet med mange vanlige bilmodeller for å teste at det er trygt. En 2012-modell har neppe mye avleiringer i systemet som dette 'fantastiske' drivstoffet skal fjerne så til ~1 Kr. mer per liter er vel kanskje ikke det veldig viktig (foreløpig)... Kan jo alltids bruke det som forebyggende middel?

 

Er litt allergisk mot Shells vanlige diesel selv, av en eller annen grunn gir det sporadisk hikke på min '05 VW 1.9 TDi. Så kommer neppe til å prøve superduperdrivstoffet på min.

Nei, jeg tenkte på det. Det er vel ikke så mye dritt i motoren min enda.. Kunne vel tatt en full tank med V-power Nitro+ hver 15.000 km eller noe sånt :p

Hvor fyller du diesel? Hvor er det egentlig best å fylle?

Endret av Møreboy
Lenke til kommentar

Shell har jo lang erfaring med bensintilsetninger. De hadde noe på slutten av 80-tallet som gjorde at mange forskjellige motortyper endte opp med brente ventiler og rep i 10.000-kronersklassen. Kanskje det er restlageret av denne tilsetningen de pusher nå, med nytt navn?

Lenke til kommentar

For meg så sier de bare "Vår gamle diesel er for dårlig". Jeg gidder ikke å bruke penger på å kjøpe noe som liksom skal være bedre, når den gamle dieselen fungerer helt fint for meg. Hvis det var noe poeng å drive å fylle på denne typen diesel, så burde det også være et poeng å kjøpe en slik flaske med tilsetningsstoffer, noe det normalt sett ikke er.

 

Det litt merkelige er at jeg kjørte igjennom europa i fjor, og nesten alle bensinstasjoner sør for danmark hadde to typer diesel, og Shell hadde "Fuelsave diesel" og "V-power diesel". Jeg testet med begge deler, uten at jeg merket noe forskjell, så det gikk i "Fuelsave diesel" da heller.

 

Jeg har en 2011-modell, bare så det er sagt.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...