Gå til innhold

Rimelig laptop til spilling


Anbefalte innlegg

Jeg vet det er en umulig kombinasjon, men jeg er på jakt etter en rimelig laptop som er egnet til spilling.

 

Bakgrunnen er at jeg allerede har en god stasjonær, og at denne laptoppen kun vil brukes til ferien, LAN eller andre reiser der den stasjonære ikke kan være med ;).

 

Så det er her ikke snakk om en rå PC, men mer hvilken av de rimelige PCene er best egnet. Snakker her da prisklasse 6000 og under.

 

Typiske spill jeg ønsker å kunne kjøre er Starcraft II, Diablo 3 og Dota 2.

 

Takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GT525 er for svakt, SC2 må man ned til low på, og regner med det blir samme for D3.

 

Se etter maskiner med minimum nvidia GT540/550/555, GT630/635/640/650 eller AMD HD6650/6750/7690.

 

F.eks denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744829

 

eller denne om du ønsker quad core CPU: http://cdon.no/elektronikk/acer_as5750g-2674g50mnkk_i7-2670qm__4gb_500gb_15.6_w7hp_gt540m_1gb-15266488

 

Kvalitetsmessig foretrekker jeg asus fremfor acer.

Lenke til kommentar

thomit sitt forslag er et svært godt alternativ til den bruken du beskriver.

 

Et alternativ er dog.

 

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

 

Merk at denne har samme grafikkbrikke som den thomit linket til tross for annet navn.

 

Fordelen er større skjerm, og i7. Til ditt bruksområde vil du ikke ha bruk for 4 kjerner, og da u46 har lavere vekt og bedre batteri vil den være et bedre alternativ.

 

Jeg linket til denne da den også er et svært godt kjøp hvis du ønsker større skjerm.

 

edit: trykkleif

Endret av vitty
Lenke til kommentar

Hei og takk for alle gode svar.

 

Virker for meg som det finnes noen gode alternativer her og at det faktisk er mulig å finne rimelig spill-pc.

 

Hva med skjerm? ser at det meste her er blank skjerm, er matt-skjerm for mye å håpe på i denne pris.klassen?

 

Virker på meg foreløpig som at vittys alternativ med i7 er det beste atm.

Lenke til kommentar

Ærlig talt har jeg dårlige erfaringer med HP bærbar. Dårlig kjøling, dårlig byggekvalitet. Veit ikke om de har blitt bedre i det siste, jeg ville ikke tatt sjansen.

De har blitt bedre. Har selv en HP DV6 som snart er to år gammel. Kjølingen er like god som de fleste laptopper i dag. Det eneste jeg kan si på min er at den blir litt varm ved håndleddet når man spiller. Om dette også gjelder for denne modellen vet jeg ikke, men jeg hadde hvertfall kjøpt denne selv dersom jeg skulle hatt en tilsvarende bærbar i dag. Asus vet jeg er generelt kjøligere enn andre laptopper, men de er også betydelig dyrere.

 

Du kan ta en titt her. Dette er laptopper med ca samme grafiske ytelse, med ganske stor variasjon på prosessorfronten.

 

Kan liste opp her hvilke skjermkort som yter hva. Starter med det som yter mest selv om forskjellen mellom de ikke er alt for store. Noen av kortene er bedre i noen spill enn andre osv. Lager mellomrom der forskjellen er litt større.

 

GT640M

 

GT635M

HD7690XT

HD6770

 

GT555

HD7690

HD6750

GT550

 

HD7670

GT630

GT540

 

Tror jeg fikk med alle på lista nå som jeg mener kan brukes til spillene du vil. Plasseringen av kortene er ikke nødvendigvis helt korrekt, men prøver å gi deg et bilde av ytelsen du kan forvente.

 

Når det gjelder CPU så er nok alle Intel sine prosessorer bedre enn AMD sine her, men til gamingformål så vil de klare seg helt fint så lenge det er A6 eller A8 serien.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...