Gå til innhold

Hvilken bok er den morsomste du har lest?


Anbefalte innlegg

Jeg er alltid på jakt etter gode bøker og jeg har alltid hatt en forkjærlighet for humoristiske bøker så derfor lurer jeg på hvilke bøker du synes er morsomme. Jeg er ikke ute etter tegneserier (da er Rocky og Frode Øverli favorittene), men grafiske noveller er OK.

 

Blant de morsomte jeg har lest så kommer de fleste bøkene av Erlend Loe, men spesielt Muleum, Naiv.Super og Doppler. Fakta om Finland synes jeg derimot var ganske kjedelig. Haikerens guide til galaksen (bør leses på engelsk) er også en opplagt kandidat.

 

Av mindre opplagte kandidater kan jeg nevne Sult. Jeg ble mildt sagt overrasket da jeg forventet 150 sider med pretensiøs høylitteratur, men istedet fikk en fornøyelig leseopplevelse.

Endret av haarod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

"Hitchhiker's guide to the galaxy" regnes som hysterisk morsom av mange, uten at jeg har klart å få særlig tak på den. Med morsomme bøker tenker jeg fortsatt på bøker som "Danny og den store fasanjakten". Og "

" av Are Kalvø er veldig morsom, men det er ikke akkurat noen roman.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gidder ikke kommentere Hitchhiker's guidle to the galaxy, da den er logisk og nevnt før. Discworld er ofte meget morsomt, og har hørt mye positivt om bøkene til Christopher Moore. Prøvde å lese "Bloodsucking freaks", men den falt ikke helt i smak for meg. Men andre kan nok like den. :)

 

Ellers har vi jo bøkene til Dan Brown, selv om de havner mer i kategorien tragi-komisk. Det er så dårlig skrevet at jeg ikke aner om jeg skal le eller gråte, så gjør litt av begge deler. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

"Hitchhiker's guide to the galaxy" regnes som hysterisk morsom av mange, uten at jeg har klart å få særlig tak på den.

 

Jeg synes den er helt fantastisk morsom.

 

Andre er Catch-22 (Heller), Tristram Shandy (Sterne), Candide (Voltaire) og The Hippopotamus (Fry).

 

Elefantpassernes barn av Peter Høeg er også supermorsom. De klassiske komiske bøkene er selvsagt alt av Wodehouse.

Endret av Moose Murders
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Bokinteressen for min del forsvant i løpet sommeren 2010, men har gradvis kommet tilbake. Kjøpte ei bok jeg fant svært underholdende her i forrige uke. Klarte ikke å legge den fra meg, men må nå plassere den på hylla grunnet total manko på uleste sider. Boka heter Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant, og er et morsomt og historiekritisk tilbakeblikk på de siste hundre årene. Høyt nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...