Gå til innhold

Firefox 12 er offisielt lansert


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

I prinsippet trenger man ikke versjonstall i det hele tatt. Man har fiorefox og andre eller man har det ikke. Ser ingen grunn til at ff skal ha versjonsnummer med automatisk oppdatering. De feil som er er feil som er og må løses og fikses fortløpende uansett hvilken versjon man har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det nå grunnlag for å boikotte FF ?

 

Det kan bli et problem for de som har mobilt bredband med begrensning på hvor mye data de kan laste ned.

med alle oppdateringene som forekommer hver måned så blir denne begrensningen brukt opp før man kan gjøre noe fornuftig

Eh, vel mye synsing her, ta en titt på innstillingene i Firefox i stedet. Bakgrunnstjenesten gjør at man slipper UAC dialogen, den bestemmer ikke når programmet skal oppdateres. Skjermbilde av Firefox 13beta under.

post-1944-0-89343900-1335608933_thumb.png

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Helt riktig valg av Mozilla å pushe på oppdateringer. Det er bedre at nettleseren kræsjer/slutter å fungere enn at noen utnytter et sikkerhetshull og sprer drittvare over nett. Dersom du bryr deg nevneverdig om oppdateringer som eventuelt kan ødelegge Firefox-installasjonen, bør det ikke være noen stor kunst å velge noe annet i innstillingene. Standard er at Firefox installerer i bakgrunnen, men sier i fra hvis det er extensions som ikke er kompatible. Det er nok det beste for 99,999999999999999999999999999999999% av alle brukere. Da har man det som standard valg.

Lenke til kommentar

Helt riktig valg av Mozilla å pushe på oppdateringer. Det er bedre at nettleseren kræsjer/slutter å fungere enn at noen utnytter et sikkerhetshull og sprer drittvare over nett. Dersom du bryr deg nevneverdig om oppdateringer som eventuelt kan ødelegge Firefox-installasjonen, bør det ikke være noen stor kunst å velge noe annet i innstillingene. Standard er at Firefox installerer i bakgrunnen, men sier i fra hvis det er extensions som ikke er kompatible. Det er nok det beste for 99,999999999999999999999999999999999% av alle brukere. Da har man det som standard valg.

 

Etter innleggene tidligere i denne tråden så virker det som ad om sjekken feilet stort og man sitter med en nesten ubrukelig pc.

Er det viktigere at man blir hindret å komme seg på nettet en at man får oppdatert pcen ?

( selv om ikke nettleseren virker så kan forbindelsen man likevel være tilknyttet sider på nettet )

Lenke til kommentar

Etter innleggene tidligere i denne tråden så virker det som ad om sjekken feilet stort og man sitter med en nesten ubrukelig pc.

Ser bare ett innlegg med en som fikk blandet språk, hvis jeg forstod det riktig. Noe som ikke er superviktig. Hvilke innlegg (i flertall)?

 

Er det viktigere at man blir hindret å komme seg på nettet en at man får oppdatert pcen ?

Ja. Hvis du har uoppdatert PC ser jeg helst at du holder deg vekk fra nettet.

 

( selv om ikke nettleseren virker så kan forbindelsen man likevel være tilknyttet sider på nettet )

Hæ?

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

 

Ser bare ett innlegg med en som fikk blandet språk, hvis jeg forstod det riktig. Noe som ikke er superviktig. Hvilke innlegg (i flertall)?

 

Hvis man leser gjennom alle postene og tråden om firefox så dukker det opp en del tilfeller der FF har blokker maskinen eller laget annet tull for inkompatible tillegg ikke er blitt slått av ved oppdateringene.

 

 

Angående blandet språk så var det jeg som slett med ordlisten , men det var fordi jeg hadde fått lastet ned en engelsk utgave av FF

 

Ja. Hvis du har uoppdatert PC ser jeg helst at du holder deg vekk fra nettet.

 

Da hindrer/begrenser du faktisk muligheten til å oppdatere pcen

 

 

Hæ?

 

At man ikke får leste nettsider er ingen garanti for at man ikke har kontakt med en annen pc på nettet

 

 

Nå det gjelder oppdateringene så vil man jo aller helst at de ikke skal ødelegge for resten av systemet .

Da hender det at man venter til alle programmene er kompatible før man oppdaterer

Lenke til kommentar

Hva er det du snakker om den andre elgen? Resten av systemet? Hvilket system, operativsystemet eller de eldgamle *tilleggene* som enkelte kan ha installert i Firefox? Når de gikk over til "Add-ons Default to Compatible" *, så gjorde de det etter nøye vurdering av hvor mange tillegg på amo som det ville være problemfritt for, og den andelen var svær, nå finner jeg ikke stats på det, men det finnes på plant mozilla. https://wiki.mozilla.org/Features/Add-ons/Add-ons_Default_to_Compatible

 

Hvis nettleseren å laste nettsider etter en oppdatering, så har du feilsøking bygd inn i nettleseren, ellers -> bugzilla og rapporter...

Lenke til kommentar

og det gjelder selvsagt all programvare (bsod, 100% cpu, OOM osv er aldri gøy), så hvorfor du tar det opp her uten eksempler vet jeg ikke.

 

jeg tar det opp fordi man mer eller mindre blir pålagt å oppgradere FF samtidig som man ikke her none garanti for at installeringen klarer å utelukke alle problemer med Adon.

Lenke til kommentar

og det gjelder selvsagt all programvare (bsod, 100% cpu, OOM osv er aldri gøy), så hvorfor du tar det opp her uten eksempler vet jeg ikke.

 

jeg tar det opp fordi man mer eller mindre blir pålagt å oppgradere FF samtidig som man ikke her none garanti for at installeringen klarer å utelukke alle problemer med Adon.

Ingen blir pålagt til noe som helst, det er på som standard, slik som i f.eks. Opera og Chrome (prøv å skru av autoupdate der i de vanlige innstillingene), vil du ikke ha sikkerhetsoppdateringer, så får du la være å oppdatere, men det er viktig å holde slik programvare oppdatert siden det er risikoutsatt programvare (operativsystem, ting som java, flash på brukerpcer osv) Kanskje du bør sette deg inn i hvordan det fungerer først? Endret av mandela
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Automatiske oppdateringer er en god ide i når og hvis det fungerer. Vil f.eks ff vente med å oppdatere til det kommer ny norsk versjon, elelr vil den norske versjonen bli oppdatert til engelsk fordi den komemr først. Vil ff slå seg sammen med norton og legge inn nis og kanskje et registeropptimaliseringsssystem sammen med automatisk oppdateringer? Takler den egenvalgte innst.mapper elelr legger den seg bare i default? Vil den ta hensyn til om man ikke ønsker å ha den som standard nettleser, elelr er det automatisk valgt ved enste oppdatering. Mange slike ting som vil avgjøre hvor bra det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...