Gå til innhold

Eyefinity-problem


i5-2500k

Anbefalte innlegg

Når jeg har opprettet Eyefinity-gruppen, dupliseres de tre 19"erne.

24"eren er tilkoplet et nVidia 6200tc, mens 19"erne er tilkoblet et 6970.

En av 19"erne er tilkoblet via en http://www.komplett....aspx?sku=619157

 

 

http://80.212.12.201...y-problem/1.png

 

 

http://80.212.12.201...y-problem/2.png

 

 

http://80.212.12.201...y-problem/3.png

Endret av i5-2500k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må koble alle skjermene til samme skjermkort for at det skal fungere...

minst 1 skjerm må bruke "native eller Aktive" Displayport. for og kunne fungere alla den du viste til..

 

hvis du skal bruke alle 4 skjermene må alle være tilkoblet til samme kort for og kunne kjøre eyefinity.. (så sant kortet støtter mer en 3.. men det mener jeg dit skal gjøre..

 

Nvidia kortet, kan du bare setteopp til physX så får du brukt det litt (mener Nvidia AMD støtter Hjelp fra 3parts kort) og Nvidia støtter hvertfall og kjøre kunn physX alene..

 

Edit: (skrivefeil)

Endret av Omland07
Lenke til kommentar

Du må koble alle skjermene til samme skjermkort for at det skal fungere...

minst 1 skjerm må bruke "native eller Aktive" Displayport. for og kunne fungere alla den du viste til..

 

hvis du skal bruke alle 4 skjermene må alle være tilkoblet til samme kort for og kunne kjøre eyefinity.. (så sant kortet støtter mer en 3.. men det mener jeg dit skal gjøre..

 

Nvidia kortet, kan du bare setteopp til physX så får du brukt det litt (mener Nvidia AMD støtter Hjelp fra 3parts kort) og Nvidia støtter hvertfall og kjøre kunn physX alene..

 

Edit: (skrivefeil)

NV kortet hans støtter ikke PhysX, og Nvidia har lagt dritt i veien for å kjøre PhysX sammen med ATi kort.

Så er ikke PhysX uansett ikke noe å jage etter uansett, de titlene der ute som er nevneverdige brukere av PhysX i hardware, kan man telle på en hånd.

 

Uansett, du vil neppe kunne kontrollere den 4 skjermen fra ATi eller Nvidia sitt kontrollpanel, du kan prøve å se hva du får gjort fra Windows sitt etter at Eyefinity er satt opp.

Lenke til kommentar

stort sett har jeg sverget til ati kort siste årene.. (bare bærbare "elitebooken" jeg har som kjører Nvidia (quadro) ellers må du tilbake til Nvidia 4200TI.).. men jeg leste litt om PhysX systemet.. og det virker fint..

 

Jeg vurderer jo Nvidia neste gang.. så sant de støtter 3 skjermer tilsvarende eyefinity (surround)

Men liker ATI som de fleste kortene støtter 3 til 6 skjermer.. avhengig av kortets styrke

Lenke til kommentar

Jeg har samme eller liknende problem med mine to 6870 kort.

Jeg har 3 like benq skjermer, for å få bildet på alle tre (ikke eyefinity) så må jeg koble til med 2 dvi (primær kortet) og vga/dvi på den tredje (sekundær kortet). Nå som jeg fikk tak i denne så prøver jeg å koble til med 2 dvi og en mini-dp til hdmi på primær kortet. Da får jeg bare beskjed om at jeg må deaktivere en av de andre skjemene for å få den tredje (minidp) til å fungere. Er dette fordi denne adapteren går fra mini-dp til hdmi og ikke til dvi eller vga?

Lenke til kommentar

Jeg har samme eller liknende problem med mine to 6870 kort.

Jeg har 3 like benq skjermer, for å få bildet på alle tre (ikke eyefinity) så må jeg koble til med 2 dvi (primær kortet) og vga/dvi på den tredje (sekundær kortet). Nå som jeg fikk tak i denne så prøver jeg å koble til med 2 dvi og en mini-dp til hdmi på primær kortet. Da får jeg bare beskjed om at jeg må deaktivere en av de andre skjemene for å få den tredje (minidp) til å fungere. Er dette fordi denne adapteren går fra mini-dp til hdmi og ikke til dvi eller vga?

 

Dit prob.. er at du MÅ ha en aktiv overgang.. den du linket til tror jeg er passiv

alle 3 skjermene må kobles til samme skjermkort for og kjøre eyefinity.. og derfor må du kjøre på en aktiv overgang.. koster ca 250,- på mpx eller komplett...

Lenke til kommentar

CustomTP.. som Arni90 påpeker.. så må du faktisk bruke en aktiv display (mini) Port og over til alternativ som skjermene dine takler... selvom du ikke ønsker og kjøre eyefinity.. så trenger du samme tilkoblingsmulighetene... for at skjermkortene skal støtte mer en 2 skjermer..

 

Og har du mer en 1 skjermkort.. er det bare en av de som kan kjøre skjermer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...