Gå til innhold

Breivik avslørte seg som løgner i dag. Vet retten om det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unøyaktigheter behøver ikke å være et tegn på løgn, men en sammenblanding av tidspunkter. Men summen av flere unøyaktigheter (som din) gir et bilde som sannsynliggjør at det er løgn/overdrivelser. Som f.eks som påpekt av mange (inkludert undertegnende) det absurde poenget å fortelle om celler som skulle angivelig være hemmelige tidlig i avhørene.

Endret av norskgoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om gærningen faktisk stoppet å rekognosere 5 år før terrorhandlingen så styrker det bare påstanden at han var utilregnelig og ikke rasjonell.

 

Ellers vil vel en løgn fra ham nå neppe kunne sees som særlig avgjørende etter alt han har gjort og innrømmer å ha gjort.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Etter å ha lest rettsreferatene er det umulig å påpeke om det menes de periodene som det går ut i fra her. En må aktivt tolke at det er en løgn, og da har man alvorlige problemer argumentmessig.

 

 

Holden: Ja, ok. Jeg skjønner, jeg skjønner. Da tror jeg vi vender tilbake til det jeg innledet med, du fortalte oss i sted at du hadde rekognosert åtte ganger ved regjeringskvartalet. Hva besto denne rekognoseringen i?

Breivik: Nei, jeg rekognoserte på to måter, kanskje fire av gangene så rekognoserte jeg på avstand, jeg observerte bygningen på avstand, ved fire avdelinger i hvert fall, så gikk jeg rett forbi, og for å unngå å bli flagget eller vekke mistenksomhet så kan man egentlig bare ofre et blikk bort, og man må prøve å hente inn så mye informasjon som mulig på de få gangene man har mulighet til å gjøre det. Jeg tok ikke sjansen på å bruke Google street view, selv om det selvfølgelig var en mulighet også, men jeg var redd for at det kunne bli flagget elektronisk så, men det som jeg så etter var selvfølgelig måter å komme inn under bygget på, eventuelle svakheter, hvor man kunne kjøre inn, om det var stor nok plass for å kjøre inn med en så og så stor bil, hvilke eventuelt begrensninger, når man på dagen det ble eventuelt satt opp sperring hvis det ble satt opp sperring, alle mulige slike detaljer.

Holden: Ja, ok. Og det, de fire gangene du var på avstand, hvor langt unna var du da?

Breivik: Nei, altså det nærmeste jeg vel kom var å gå på fortauet, rett utenfor bygget.

Holden: Men de fire gangene du var på avstand, hvor var du da?

Breivik: Den ene gangen var ved VG-bygningen. Og så var det vel litt lenger bort i Grubegaten. Den andre gangen var ved Deichmanske bibliotek. En annen gang var ved Hammersborg Torg.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

De kunne spurt om hvorfor Breivik var redd for at politiet skulle spore han i 2007, om han visste at de var kompetente nok til å klare det.

 

Hadde Breivik sagt at han var redd for at de fulgte med på det, kunne de spurt han om hvordan dette er mulig når street view ikke var tilgjengelig før i 2010. Den reaksjonen hadde vært spennede å sett ihvertfall.

Lenke til kommentar
Jeg syntes at folk burde høre på Breivik i stede for å ignorere alt han sier og tro at han bare er en gal terrorist! Massevis av det han mener er bra! Men ikke missforstå meg. Jeg støtter ikke terroraksjonen hans av den grunn!
Jeg mener vi ikke burde høre på ham eller gi ham noen talestol selv om det er flere momenter i hans analyse som stemmer. Det er nok av andre som kan legge ut om dette så det blir galt at man må være massemorder for å få mikrofonen.

 

Det er nok av andre gærninger der ute som bokstavelig talt er villige til å gjøre hva som helst for å få den oppmerksomheten og publisiteten som Norge nå gir Breivik. De trenger ikke engang være i nærheten av Breivik politisk, men vil likevel kunne bli inspirert av ham bare for å kunne få den samme oppmerksomheten. Faren for copycats vil bli veldig stor etter flere uker massiv dekning i pressen.

 

Når man hadde funnet ut hvem terroristen var og publiserte bildene hvor han så ut som en klovn i paradeuniform burde pressen helt sluttet å rapportere navn, bilder, sitater og analyser om ham. Man skulle bare nevnt han igjen når dommen var klar og fortalt hvor mange år terrorklovnen fikk.

Endret av robertaas
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Street View eksisterte ikke i 2006

Street View ble lansert av Google i 2006, men Norge var ikke med för 2010. Dersom han uansett ikke anså Street View som et alternativ, kan det väre fullt mulig at han ikke brydde seg om å sjekke hvorvidt Norge var med eller ikke i 2006.

Lenke til kommentar

Jeg syntes at folk burde høre på Breivik i stede for å ignorere alt han sier og tro at han bare er en gal terrorist! Massevis av det han mener er bra! Men ikke missforstå meg. Jeg støtter ikke terroraksjonen hans av den grunn!

 

Veldig viktig å høre på han og helst følge hans instruksjoner, hvis ikke kan flere bli drept.

Er vel greit at vi har det sånn her, at man kan bedrive massedrap for å få frem meningene sine.

 

Innvandring blir hyppig debattert rundt valg, men fortsatt velger altså folk å stemme rød/grønt, kan det hende at det er sånn folket faktisk vil ha det? Inntil man evt innser at det er ett stort problem?

 

Eller er brorparten av norge faktisk hjernevasket til å stemme rødt?

Lenke til kommentar
Innvandring blir hyppig debattert rundt valg, men fortsatt velger altså folk å stemme rød/grønt, kan det hende at det er sånn folket faktisk vil ha det? Inntil man evt innser at det er ett stort problem?

 

Eller er brorparten av Norge faktisk hjernevasket til å stemme rødt?

Legg merke til hva som skjer i media rett før hvert valg: alle problemer relatert til innvandring sensureres og de som er kritiske til situasjonen blir fremstilt som rasister.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg syntes at folk burde høre på Breivik i stede for å ignorere alt han sier og tro at han bare er en gal terrorist! Massevis av det han mener er bra! Men ikke missforstå meg. Jeg støtter ikke terroraksjonen hans av den grunn!
Jeg mener vi ikke burde høre på ham eller gi ham noen talestol selv om det er flere momenter i hans analyse som stemmer. Det er nok av andre som kan legge ut om dette så det blir galt at man må være massemorder for å få mikrofonen.

 

Det er nok av andre gærninger der ute som bokstavelig talt er villige til å gjøre hva som helst for å få den oppmerksomheten og publisiteten som Norge nå gir Breivik. De trenger ikke engang være i nærheten av Breivik politisk, men vil likevel kunne bli inspirert av ham bare for å kunne få den samme oppmerksomheten. Faren for copycats vil bli veldig stor etter flere uker massiv dekning i pressen.

 

Når man hadde funnet ut hvem terroristen var og publiserte bildene hvor han så ut som en klovn i paradeuniform burde pressen helt sluttet å rapportere navn, bilder, sitater og analyser om ham. Man skulle bare nevnt han igjen når dommen var klar og fortalt hvor mange år terrorklovnen fikk.

Hva om han har rett?

Kanskje om femti år så er Norge ett dødt land som ligger i ruiner. Noe som Anders Bering B ville forhindre i å skje. Jeg mener at de må gi han en talerstol og at han må få si sine meninger på TV og i media! Hvorfor skal disse andre som er imot Anders Bering få en talerstol men ikke han? Det han gjorde den 22.07.11 er uakseptabelt, men vi må høre på han for han har noe bra å si til oss! Norge burde få høre hva han har å si!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...