Gå til innhold

AMD FX-8120 Overclocking


asle12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den kan overklokkes fra Bios eller fra Asus sin programvare direkte i windows 7.

Du finner den i Asus sin verktøylinje under Tool TurboV evo , DIGI + VRM.

Alternativt kan du leke deg ved å gå inn direkte i bios under oppstart med Delete (det gir en god del mer kontroll ) .

Velger du da hvor mange GHz du vil overclocke den til?

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at du tar en Mild overklokk her , det viktigste er at serveren er stabil og at cpu yter bra nok.

Ytelsen på FX cpu'en skalerer dårlig med høyere klokk så det er liten vits i å presse den for hardt.

 

Skrive og lese ytelse til disk er ofte like eller viktigere enn ren cpu ytelse avhengig av programvaren som kjøres.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at du tar en Mild overklokk her , det viktigste er at serveren er stabil og at cpu yter bra nok.

Ytelsen på FX cpu'en skalerer dårlig med høyere klokk så det er liten vits i å presse den for hardt.

 

Skrive og lese ytelse til disk er ofte like eller viktigere enn ren cpu ytelse avhengig av programvaren som kjøres.

Hadde egentlig tenkt å kjøpe fx-8150 i stedefor fx-8120. Hvis jeg hadde gjort det hadde jeg da ikke trengt en mild overclock da siden 8150 har mer GHz enn 8120?

Lenke til kommentar
for en javaserver burde du kjøpt en fx-4100. en minecraft-server trenger heller ikke mye ytelse, så overklokking er litt bortkastet.
Ja, men 4100 har 3.6 GHz akkuratt som 8150, men det har ikke 8120 + at jeg kjører mange javaservere.
8150 hadde nok vært en bedre cpu i en server ja. Men alt kommer ann på hva behovet er. Den jeg hadde heller kostet på meg noen kr. Ekstra når det kommer til en server, isteden for å leke i bios. Er jo snakk om å ha en så stabil server som mulig. Men hva bruker du for harddisker?
Jeg bruker en elgammel harddisk akkuratt nå men skal kansje kjøpe en ssd seinere. Jeg kan bare overclocke 8120 til 3.6 GHz så blir den jo like god som 8150. Endret av asle12
Lenke til kommentar

Gå i bios og juster opp multiplyer slik at du får 3,6 ghz slik som 8150. Dette kan du gjøre uten og justere opp verken spenning eller noe annet. Da får du en 8150 i praksis, til prisen av 8120. Win Win :)

Helt enig der ja. Så sparte jeg 550kr. Men den største grunnen til at jeg kjøpte 8120 i stedefor 8150 er ikke prisforskjellen, men lagerstatus. 8150 var ikke på lager da jeg bestilte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...