Gå til innhold

Psykologi Profesjon, Oslo


Maria1990

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som studerer psykologi profesjonsstudiet ved UiO?

 

Jeg har veldig lyst til å kombinere dette studiet med de studiene jeg har nå, men trenger å vite litt mer om programmet først.

 

Har lest meg opp på hjemmesidene for programmet på UiO. Men jeg vil gjerne høre erfaringer, råd og tips fra selve studentene.

 

Er det mye å lese? Er mye undervisning obligatorisk? Tror dere det er mulig å kombinere psykologi profesjonsstudiet med andre studeier eller blir det alt for mye å gjøre?

 

Takker så mye på forhånd; dette er utrolig viktig for meg!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Jeg har lyst til å studere kriminologi eller jus ved siden av.

 

Begge er masterstudier, og jeg vet det kan bli mye.

 

Poenget er bare at jeg kan være superrutiner og motivert dersom jeg vet hva jeg skal gjøre! Og jeg er mer enn villig til å bruke godt med tid på skolen!

 

Enda et spørsmål jeg har til psykologistudenter; hvordan er det med karakterer der? Er det masse karakterpress?

Lenke til kommentar

Jeg går heller ikke på profesjonsstudiet, men vet at det etter hvert er veldig mye obligatorisk opplegg man må være med på, av typen samtaleterapi på klinikk etc, iom at det faktisk er klinisk psykolog man skal bli. Jus/kriminologi er jo studier uten mye obligatorisk oppmøte så vidt jeg vet, men vil tippe det kan bli røft å lese jus i hvert fall ved siden av profesjonsstudiet i psykologi.

Lenke til kommentar

Nå fikk vel juristene-in-spe obligatoriske oppmøter fra og med 2011-reformen.

 

Det kan fungere med en annen hovedaktivitet i tillegg til jusstudier - selv tok jeg jusstudiet på halvparten av normert tid ved siden av full jobb - men særlig lurt er det trolig ikke. De senere avdelingene på studiet er ganske tunge, og den lille synergien du kunne fått ut av psykologistudier faller stort sett under fag som er plassert på 2. og 5. år - førstnevnte er rimelig kurante fag fra før av, og sistnevnte er valgfag.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke for å regne på paraden din, men tenk deg nøye om sånn at du ikke gaper over for mye.

Det er lettere å forestille seg et slikt løp enn å enn det er å gjennomføre hardkjøret i praksis, hvis du har et annet studie som krever mye av deg fra før.

 

Mitt råd er å gjøre en god jobb på det normerte studiet du har i utgangspunktet, evt vurdere å studere noe annet i stedet eller ta enkelte fag i tillegg, men det blir det jo helt opp til deg å vurdere.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...