Gå til innhold

Hvilket kabbis burde jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel..

 

Etter pris ville jeg gått for Chieftech men etter kvalitet ville jeg gått for Lian Li.

Jeg har seff ett Lian Li selv så jeg er nok ikke helt partisk. :oops:

 

Chieftech har mye mer flashy design med farger og lys mens Lian Li er rett å slett stil tvers gjennom.Der er seff mange andre bra "kabbiser" men en av disse to ville jeg valgt.

 

Shortyboy

 

Ps.Hva skal det brukes til?Fulltower eller midi?

Lenke til kommentar
jeg skal kjøpe meg nytt kabbis og vil ha ett som ikke er altfor dyrt, og med ganske bra kjøleevne og plexi i døra :yes:

 

Tja.. Det er mange kabbiser som er billige og de to siste kriteriene ordner du ved hjelp av en dremel ;)

 

Men hvis du ikke vil modde så er Compucase sine kabbiser fine. Ta en titt på www.microplex.no (gidder ikke å mekke direkte link :p )

Lenke til kommentar

er nok et midi jeg hadde tenkt meg. gir compucase kabbiset god kjøling? burde være det med 2x120mm. lian li og lepont blir litt vel durt. har sikla på thermaltake, men vet ikke helt om det er det jeg skal gå for. chieftech blir kanskje litt for kjedelig og er jo ikke det billigste hvis man skal ha plexi i tilleg. tror ikke jeg skal gå berserk med dremel enda. skal først mekke noen viftehull i den gamle pc'en først og øve meg litt :)

 

edit: vil 2x120mm gi bedre luftgjennomstrømming enn 4 eller 5 80mm? (alle med støynivå på mellom 25 og 35)

Lenke til kommentar

edit: vil 2x120mm gi bedre luftgjennomstrømming enn 4 eller 5 80mm? (alle med støynivå på mellom 25 og 35)

2x120mm Delta vifter har vel sånn ca 640m³/time og det er vel mere en 4 "vanlige" 80x80mm vifter har, men de har jo 59db hver da så du burde vel kjøpe viftestyring eller ørepropper hvis du vil ha dem :p

Lenke til kommentar

2x120mm Delta vifter har vel sånn ca 640m³/time og det er vel mere en 4 "vanlige" 80x80mm vifter har, men de har jo 59db hver da så du burde vel kjøpe viftestyring eller ørepropper hvis du vil ha dem :p

 

Det er grenser for hvor mye gjennomstrøming du trenger.

Sett at du har et rom på 15*14*3 meter. Med denne vifteløsningen vil du altså pumpe all lufta i dette rommet gjennom pcen en gang i timen. Tenk igjennom hvor stort et slik rom egentlig er...

Lenke til kommentar

2x120mm Delta vifter har vel sånn ca 640m³/time og det er vel mere en 4 "vanlige" 80x80mm vifter har, men de har jo 59db hver da så du burde vel kjøpe viftestyring eller ørepropper hvis du vil ha dem :p

 

Det er grenser for hvor mye gjennomstrøming du trenger.

Sett at du har et rom på 15*14*3 meter. Med denne vifteløsningen vil du altså pumpe all lufta i dette rommet gjennom pcen en gang i timen. Tenk igjennom hvor stort et slik rom egentlig er...

 

Godt sagt!

Lenke til kommentar

Jeg har nettop investert i Compucase CI-69U6 og er såre fornøyd. Med to av de største 12-centimeterne til Papst og en Sunbeam rheobus gir dette tilstrekkelig kjøling på meget behagelig lydnivå eller eventuelt brutalt vindsug med litt mer bråk. (Radeon 9000 passiv kjøling, 2*7200 hd og xp2500@xp3200).

 

Du skal overklokke MYE før du trenger mere luft enn dette...

 

Forøvrig er dette et solid og bra kabinett. En fryd både å eie og å bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...