Gå til innhold

[Løst] Funnet meg loddestasjon. Hva mer må jeg vite?


Profanity

Anbefalte innlegg

Elfa selger nå en loddestasjon fra solomon for halv pris ca og jeg er veldig klar for å bestille den ettersom jeg ikke har noe å lodde med, og vil jobbe med å fikse f.eks. fjernkontrollene til alamen i bilen, bytte kondensatorer i psu'er og annet ødelagt utstyr og mulighet til å lage mine egne prosjekter.

 

det jeg lurer på er da, om jeg kjøper denne: https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=82-422-08

 

vil det da være mulig å bare kjøpe nye tupper og sette på eller er det forskjellig fra bolt type osv? jeg har ikke peiling på åssen det fungerer. hadde en loddebolt en gang med tupper man kunne skru fast, har også en tykk penn med tupp som kan skru fast nå men som bare har 1 ALT for stor tupp, men denna ser ut til at det er en tupp man setter i, og fester en sko utenpå eller no.

 

vil bare være sikker på at jeg får bytta tupper til mitt bruk, eller i hvertfall finner ut hva jeg skal se etter når jeg kjøper tupper. mangelen på display og sånt gjør ikke meg no. skal ikke bli SÅ mye brukt, bare den fungerer de gangene jeg trenger den:D frister mer med den enn en stasjon til over 1000 lappen, eller en bolt/penn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Ser grei ut. Den er analog, dvs du stiller inn hva du vil ha tempen på (ofte rundt 300 grader) men såvidt jeg ser er det ingen indikasjon på hvor varm den er. Neppe noe problem. Kjøpte min på biltema http://biltema.no/no/Verktoy/Sveising-og-lodding/Loddeverktoy/Loddestasjon-19727/

 

Har fungert feilfritt hos meg, men den er omtrent samme effekt så forskjellen er vel at den indikerer hva tempen er på loddeebolten.

 

Kjenner ikke den du ser på, men fungerer sikkert greit. Så bare gled deg til smeltet tinn på fingrene og masse nye banneord hver gang loddebolten finner veien til en finger eller stuebord :-)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Om du bare skal lodde litt innimellom så sliter du neppe ut spissen før stasjonen. Ulike spisser er vel mer til ulikt arbeid. Lodder mest på kretskort osv så fortrekekr selv en tynn som kan lirkes rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...