Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tollerne får mistanke. De varsler politiet. Politiet følger han opp og får sjekket han ut av saken.

Gjorde de ikke jobben sin?

 

At han sier at de kunne sjekket på nett at han var fotograf hjelper ikke. Faktisk kongelige også som bruker dop. Så de gjorde rett. Har man mistanke skal man sjekke opp saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo da, de gjør jobben, men tollera TRODDE det var GHB, burde de ikke da gjøre en grundigere analyse?

Satt litt på kanten, men...

 

Men det skal bli spennende å se om han får erstatning for tapte kjemikalier.

I flg. artikkeln ble noe av væsken byttet ut med vann???

Endret av JKKLstudio
Lenke til kommentar

Har de mistanke om funn av narkotiske stoffer så overleveres saken til politiet.

Kjipt nok kan man bli satt under mistanke alle og enhver. Men har man ingenting og skjule så er det en grei sak og bli sjekket ut av saken. At han skal få erstattet fremkallingsstoffet regner jeg som en selvfølge, uten at jeg kjenner regelverket.

 

Er bare glad til at de er på tå hev når det gjelder slike stoffer (GHB).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når det er flotte etikker på flaskene, så bør det jo være enkelt å sjekke opp hva det i teorien er for noe. Og teste deretter. Jeg er ikke overrasket over at en forenklet GHB test slår ut med en "false positive" på fremkaller veske. Det er ganske så vanlig at disse enkle kjappe narkotestene virker slik. Det er f.eks. lite lurt å ete masse frøloff for du tar en tyisk "drug test" soim brukes i en del amerikanske firmaer.

 

edit: Og som fotografen sier i Dagbladet intervjuet - litt research rundt avsender og mottager hadde vært greit.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Regner med at tollerne sjekker pakker med fotopapir også, i dagslys!!

Firmaet Trond handler med kjenner jeg godt og er kunde der.

1. Trond bestiller varer

2. Varene kommer. Hans navn står på pakken.

3. Tollerne begynner å leke med varene uten å kontakte Trond.

5 På flaskene står det : Fabrikat, trenger Norsk toll opplysninger skal de selvfølgelig kontakte avsender / og Trond.

I 20 år kjørte jeg kontinentet/norge med tank/stykkgods og er i ettertid utdannet intenasjonal transportmegler. Å bli tatt ut for kontroll er prisverdig!!!!, men.....

Vanlig folkesjikk eier ikke lenger denne type kontroller. ( noen unntak finnes såfremt hudfarge og klesdrakt ikke vekker nyskjerrighet)

Tror tollere at tysk industri leker?

 

Mangel på ydmykhet over manglende kunnskaper er vel dette et godt eksempel på?

http://foto.no/cgi-b...id=610809&kat=8

Endret av 3G
Lenke til kommentar

fo2re, du har rett i det. Men de skal gå riktig frem. Det er en avtale mellom en avsender og Trond som er nedtegnet på et transport dokument. Dette internasjonale dokumentet er underlagt en internasjonal lov som skal følges.

Jeg håper at tollvesnet kan se på sine rutiner om skikk og bruk. Samt vedr,sine prinsipper om kvalitets sikring (isostandarden ).

Vi kan spørre Norsk Toll om de etter denne saken har et skjema for korrigerende tiltak slik at slike episoder/ skadeverk på varer ikke fortsetter.

 

Jeg lager et skjema for korrigerende tiltak slik.( eks. gravid )

Kolonne1- Gravid ( hvor bestille varen )

Kolonne2- føde eller abortere (........)

Kolonne3- Hvordan unngå å komme opp i slike konsekvenser? Jeg eksponerer lysbildefilm, fremkaller i Tyskland for kr.13.- pr rull men ber om problemer som x-ray eller tollkontroll hvor de drar ut filmen av kasetten for å se.

4X5"/9X12cm / 6,5X9cm lysbildefilm fra bryllupper, liket i kista og denslags legger jeg i en Agfa 64ISO lysbilde-film eske, setter på teip og sender den i posten via tysk toll.

Jeg har valget: pest eller ,,,,,,,,,,,,,

 

Derfor skal jeg også kjøpe disse kjemikaliene for bruk på Jobo sin nye fremkallingsmaskin, som skal kjøpes så fort den er levingsklar.

http://www.firstcall...47&preview=true

Endret av 3G
Lenke til kommentar

Tollere er ofte noe dritt å forholde seg til, de uskylder seg aldri når de gjør noe feil, akkurat som Politiet.

 

Vær litt ydmyke er mitt råd, har tatt de ofte i å ta feil, aldri fått en unnskylding for at de har holdt igjen en pakke samt sagt en vare er ulovlig når den IKKE er det..

Ofte ekspress pakker som jeg har betalt gjerne 120-150kr ekstra for å få raskere, så tar de lenger tid ofte 1uke, og jeg må hente de ut 1time unna der jeg bor, latterlig..

 

De åpner pakker uten å begrunne er også helt vanlig selv om det ikke skal forekomme de skal alltid begrunne hvorfor din pakke er åpnet..

Lenke til kommentar

Bedre føre var enn etter snar :) Men litt ydmykhet hadde ikke skadet dog..

 

Helt enig men tollere er noe ivrige her i Norge altså hehe, men vær ydmyk når du gjør åpenbare feil synes jeg er det minst man kan be om.

 

Spesielt når det koster folk en del tid og penger, de fleste hadde ikke fått ut de pakkene jeg får ut, da de ikke stiller spørsmål ved slike avgjørelser som myndighets personer gjør eller selv kan lovene.

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

De er ivrige, og det synes jeg ihvertfall er bra. Men vilje til å beklage feil, og evne til å gjøre opp for seg ser jeg på som en selvfølge. Hadde noen åpna pakken min, delaya den, og i tillegg påført meg et økonmisk tap hadde jeg blitt pissed. Men hadde jeg møtt forståelse og fått kompensasjon for mine tap, les: medmenneskelighet, hadde jeg forstått situasjonen og akseptert det. De har jo tross alt en viktig jobb å gjøre.

 

:)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

De er ivrige, og det synes jeg ihvertfall er bra. Men vilje til å beklage feil, og evne til å gjøre opp for seg ser jeg på som en selvfølge. Hadde noen åpna pakken min, delaya den, og i tillegg påført meg et økonmisk tap hadde jeg blitt pissed. Men hadde jeg møtt forståelse og fått kompensasjon for mine tap, les: medmenneskelighet, hadde jeg forstått situasjonen og akseptert det. De har jo tross alt en viktig jobb å gjøre.

 

:)

 

enig der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser fortsatt ikke det store problemet. Tollere og politi skal oppføre seg nøytralt. Det vil si at de ikke gir deg en klapp på skulderen hvis de finner noe de misstenker kan være narkotika, men heller sjekke saken inngående.

Det kan innebære at man føler seg misstenkeliggjort da de gjerne stiller spørsmål og flere oppfølgingsspørsmål for å få et helt sikkert bilde av saken.

Det kan føles ubehagelig men har man ingenting og frykte så ordner det seg greit.

 

Det kan også være grunner til at de velger å følge etter deg (f.eks for å se om du har noen du samarbeider med. nettverk) før de tar deg inn til avhør.

Når du er sjekket ut så er saken ferdig og du får en god historie og fortelle til hele verden.

 

Når det er gjort bør selvfølgelig en liten beklagelse og erstatning for reelt tap dekkes (det betyr ikke erstatning for at man syns det var litt ubehagelig). Men å klage på at de gjør en grundig jobb, blir feil i slike saker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...