Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som var litt spesielt med denne verdenen var jo at ore-spawning osv var custom. Og de var feil. Hadde det vært en "vanlig" ny verden ville det ikke vært et problem. Har lært at jeg skal teste nye verdener litt ekstra neste gang uansett :p

 

Kan laste opp den oppdaterte world2 til den dedikerte serveren nå og så kan folk fly rundt for å prøve og finne eventuelle feil på det?

 

Jeg sitter egentlig bare å venter litt på at folk skal levere "flyttemeldingene sine". Kommer til å flytte ting snart uansett, men de som vil ha med ting må si ifra snart.

 

Dedikert-server-dette-blir-mange-streker-info.

 

Den dedikerte er nå klar for å ta imot mange store, varme filer. Før jeg kjører over ting må jeg be folk som har bygget i den nye verdenen som har lyst til å ta med byggene sine over til det oppdaterte kartet om å skrive koordinatene til byggene sine slik at jeg kan overføre dem til den oppdaterte versjonen av kartet. Det var en lang setning. Sleng gjerne med et bilde eller to også så jeg vet sånn ca hvordan de var plassert.

 

Dette gjelder kun for bygg i den nye verdenen. Den gamle skal jeg prøve å få fikset, til tross for min tidligere negativitet

Lenke til kommentar

Er det noe poeng i å bygge noe nå mens vi venter? :) Har ikke lyst til å bygge masse (ehh med min fart blir det vel ikke masse, men) tilfelle jeg må gjøre det på nytt :) .

Jada, bare å bygge. Planen er å overføre det som folk vil ta med fra world2 over til den oppdaterte versjonen. Så lenge jeg har koordinatene til det som skal taes med over så skal det gå helt fint. Den gamle verdenen kan jeg ikke love noe 100% sikkert for, men jeg skal gjøre så godt jeg kan for å reparere den. Så i teorien skal ikke noe bli borte i noen av verdenene.

 

PS: Jeg kopierte treet ditt bort til Edgeis.

 

Er på vei til verdens ende, og hva finner jeg der, etter å ha reist LEEEENGE i uberørt natur.

merk koordinatene...

WHAAAT?

post-214279-0-38391500-1362083612_thumb.jpg

Hva i all verden er sannsynligheten for at du skulle snuble borti det der ut ifra alle de andre stedene du komme kommet til? :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i all verden er sannsynligheten for at du skulle snuble borti det der ut ifra alle de andre stedene du komme kommet til? :p

 

Hmm, la oss si jeg klarer å se en lengde på 100 blokker, mappet er tydeligvis 10200x10200 blokker, ettersom dette byggverket viste seg å være rett ved verdens ende, og jeg gikk rett på det, kan man si:

 

10200 / 200 = 51 enheter jeg kunne ha observert på en sidekant, x4 sider blir det 204 forskjellige.

 

jeg gikk rett på en av dem, så sjansen var altså 1/204 = 0,0049 eller 0,49 % !!

 

Kanskje jeg burde begynne å spille lotto?

Lenke til kommentar

Hmm, la oss si jeg klarer å se en lengde på 100 blokker, mappet er tydeligvis 10200x10200 blokker, ettersom dette byggverket viste seg å være rett ved verdens ende, og jeg gikk rett på det, kan man si:

10200 / 200 = 51 enheter jeg kunne ha observert på en sidekant, x4 sider blir det 204 forskjellige.

jeg gikk rett på en av dem, så sjansen var altså 1/204 = 0,0049 eller 0,49 % !!

Mappet er 20400x20400 akkurat nå. Du gikk fra midten av kartet og ut til kanten. Om du hadde gått fra kant til kant ville det vært 20400. Men i praksis vil det være 20000x20000. Kommer til å sette en grense der så ikke folk går utenfor og bak det genererte landskapet.

 

Blir det da 0,245%?

Lenke til kommentar

Mappet er 20400x20400 akkurat nå. Du gikk fra midten av kartet og ut til kanten. Om du hadde gått fra kant til kant ville det vært 20400. Men i praksis vil det være 20000x20000. Kommer til å sette en grense der så ikke folk går utenfor og bak det genererte landskapet.

 

Blir det da 0,245%?

 

åj, glemte at jeg reiste fra sentrum.... kartet er 4x så stort ja... du har vel mer rett... ca 0,25% :p

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Da har jeg fått flyttet meg selv til huset mitt, men denne gangen tilbake i world1 igjen :) . Ser ganske kult ut der det troner som det eneste gigantiske treet i området. Hairymouse, Queen of the Redwood throne!

 

Prøvde nettopp å spille uten mus og på laggy laptop, ueegggnnnhhhh. Nei takk. Er i Norge frem til mandag og det er alt jeg har :p .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...