Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn, da var vi på 1.8! :D

 

Som vanlig ved en oppdatering så vær oppmerksom på bugs og rare ting. I dette tilfelle har vi også gått fra Bukkit over til Spigot, så om noe er litt ekstra rart så nevn det gjerne.

 

OBS! Wither kan nå ødelegge blokker! Rett og slett fordi de er pusekatter når de ikke kan gjøre det!

Skrevet (endret)

Etter blod, svette og mange tårer fulførte vi idag guardian farmen. Den er hvertffall i brukende stand, fortsatt noe småplukk. Tok bare 72 dødsfall pga den fucking fisken, nøyt synet av den brenne :3

post-292578-0-25145900-1420332978_thumb.pngpost-292578-0-09047800-1420332993_thumb.png

Endret av D33PSpawn
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Tusen takk Netrum og Lakus :)

 

Håper dere en gang i fremtiden blir ferdige med prosjektet deres!

 

 

LYKKE TIL!

post-83865-0-47992800-1420412586_thumb.png

Endret av Sennepo
Skrevet

Et høyreklikk med kompass TPer deg nå hjem til senga di. Sålenge senga fremdeles er i brukbar stand :p

 

(Kan forklare nærmere hvorfor, men nå skal jeg sove :p )

Skrevet

Et høyreklikk med kompass TPer deg nå hjem til senga di. Sålenge senga fremdeles er i brukbar stand :p

 

(Kan forklare nærmere hvorfor, men nå skal jeg sove :p )

Genialt lakus! Men du må fjerne /sethome og /home. :p

Skrevet (endret)

Kan virke som om /pex promote er ute å kjører.. får at det er godkjent i chatten, men fyren forblir grå og gjest... han kan heller ikke bygge i andre verdener enn gjesteverden...

 

Eller kanskje det er en ny kommando med spigot?

 

Edit:

Fant feilen, fixed!

Endret av Itek
Skrevet (endret)

OOOoog ny error følger:

 

Alle som har sorteringsmekanisme på serveren har problemer. Jeg fikk et tips av Oberst, googlet litt rundt og fant denne siden...

 

Fant også en mulig løsning.

 

Lakus test solution?

post-214279-0-59932500-1420662790_thumb.jpg

Endret av Itek
Skrevet (endret)

Er endringen gjennomført og serveren restartet? - Jeg merker nemlig ingen forskjell...

 

 

En annen ting:

 

Når items blir skylt nedover en renne med vann, vil alle items innenfor ca 4m slå seg sammen til en "klump".

 

Dvs. at når man bruker droppere, må items komme seg 4m fra dropperen før en ny item kan skytes ut av dropperen. Ellers vil items klumpe seg sammen til stack. Dette fører til hoppere som spammes med items (en stack om gangen). Dette fører igjen til at filterne ikke fungerer...

 

Finnes det noen instillinger i Spigot som senker avstanden mellom items før de klumper seg sammen? - har forsøkt å søke litt, men har ikke funnet noe enda...

 

Jeg fant!

 

merge-radius:

↳ item
Default: 2.5
Type: Integer
Description: Controls the range - in blocks - which items will "group" together when on the ground.​
weird...
Default er 2.5, imens jeg telte 3.5 - 4 under test? Lakus, its up to you.
Endret av Itek
Skrevet

Prøvte litt eg og nå. merket ingen forskjeld, men hos meg ser dette ut som et redstone problem med første øyekast. når items kommer til hopperene så slukkes alle redstone faklene under istedenfor bare den under. har aldri merket noe problem før at hoppers blir spammet

Skrevet (endret)

Det er nok bare hos deg, diipii :p ?

 

Jeg klarte iallfall ikke å gjenskape akkurat det problemet...

Endret av Itek
Skrevet (endret)

Har forandret det du nevnte. Satse på at det funker...

 

Hopper timingen er god nå! fungerer slik det gjorde i bukkit. :)

 

Men Merge fungerer ikke på noen ny måte. Kan det tenkes at "0" = default? kanskje vi skulle sette denne til fra 2.5 (default) til feks 0.5?

 

Når jeg tester i creative, får jeg merge på ca 2.5.

I vanilla minecraft (SP) har jeg testet og får maks 0.5.

Endret av Itek
Skrevet

 

Har forandret det du nevnte. Satse på at det funker...

 

Hopper timingen er god nå! fungerer slik det gjorde i bukkit. :)

 

Men Merge fungerer ikke på noen ny måte. Kan det tenkes at "0" = default? kanskje vi skulle sette denne til fra 2.5 (default) til feks 0.5?

 

Når jeg tester i creative, får jeg merge på ca 2.5.

I vanilla minecraft (SP) har jeg testet og får maks 0.5.

 

 

Men funker sortering/redstone nå som i vanilla? Det er det som er målet.

 

Merging er en av måtene å få til den oppførselen på OFC, men om sortering etc fungerer uten å sette merge til 0 så sparer man noen serverressurser (ikke at det er så mye spart at man ikke kan droppe det).

 

 

Railroads!

attachicon.gifUten navn.jpg

 

Har lyst til å se om det finnes en måte å vise toglinjene på kartet. Will look into...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...