Gå til innhold

Polens president Lech Kaczynski myrdet i 2010 ?!


Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget nylig en del påstander om at Polens president Lech Kaczynski visstnok skal ha blitt myrdet.

 

Kaczynski døde som de aller fleste vet i ei flyulukke ved Smolensk i Russland den 10. april 2010. I same ulykke omkom til sammen 95 mennesker, deriblant hans kone, den polske sentralbanksjefen, vise-utanriksministeren, hærsjefen og stabssjefen til presidenten.

 

 

 

Teoretisk sett er det jo ingen umulighet for russiske myndigheter å ta ned flyet og arrangere en coverup.

 

Kaczynski skal ha blant annet ha vært nær ved å spolere planene om en oljeledning og dermed påføre Russland enorme økonomiske tap.

 

Her er en film som visstnok skal være verifisert som ekte (hva vet vel jeg).

 

 

Vi kan i alle fall se en overlevende på filmen...

 

Dette er jo en gammel sak da, men siden det var 2 års jubileum tenkte jeg det var greit å høre om andre kanskje vet mer om saken.

 

EDIT: faktafeil.

Endret av αкαѕнα
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Teoretisk sett er det jo ingen umulighet for russiske myndigheter å ta ned flyet og arrangere en coverup.

Det er teoretisk sett ingen umulighet nei, men i praksis er det jo ekstremt usannsynlig.

 

Jeg har en viss forståelse for at dette er en "drømmesak" for konspirasjonsteorier; to nasjoner med liten tillit til hverandre, alle de mest dyrebare eggene til en nasjon samlet i en og samme gammeldagse kurven, en militær flyplass, CVR/FDR ("sorte bokser") hvor innhold til dels er skadet/uleselig, pengeuttak med død passasjers bankkort timer etter ulykken, uenighet mellom ulike etterforskere, uvedkommende i cockpit like før crash, osv, osv, osv...

 

Men dersom du mener dette flyet ble "tatt ned" og historien dekket over så innebærer det isåfall at du tror det ble gjort i et samarbeid mellom bla Polen, Russland, og USA, som alle hadde representanter med i etterforskningen. Polen og deres etterforskere har ikke vært helt fornøyd med den offisielle russiske havari-rapporten, de har diverse innvendinger, og ikke alt er klinkende klart. Men du vil finne at de alle er enige om hendelsesforløpet grovt sett, det er ingen som tror flyet ble "tatt ned".

 

Når det gjelder den filmen så vet jeg ikke hva som skal være "digitalt forbedret" men for meg høres lyden ut som forfalskning. Den likner forøvrig veldig på en av de første filmene jeg så like etter ulykken, men da uten såkalt skyting. Dog skal det sies at det finnes diverse filmer med folk som trasker rundt i vrakrestene ikke lenge etter krasjen, så det kan være en annen liknende film. Hvorfor noen tror det er overlevende vi ser løpe rundt her vet jeg ikke.

 

Så det må du nesten forklare hvorfor du tror?

Er den eldre herren vi ser stå rett foran kamera et par ganger også en overlevende som har børstet støvet av seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

BREAKING NEWS:

 

Traces of explosives have been discovered on the wreck of the Polish presidential jet which crashed in Russia in 2010, killing then president Lech Kaczynski and 95 other people, a newspaper reported Tuesday."Tests have confirmed the presence of TNT and nitroglycerine on 30 seats.

 

The substances were also found on the area linking the fuselage with the wing," Poland's leading Rzeczpospolita daily said.

 

The recent tests were conducted by "Polish prosecutors and experts" it said, but testing by Polish and Russian investigator immediately after the 2010 crash had ruled out explosives.Rzeczpospolita raised the possibility the reported explosives might be traced to unexploded World War II bombs in Smolensk, an area of western Russia which saw heavy fighting."We must wait for prosecutors to draw their conclusions and establish the source of the substance before taking any measures," government spokesman Pawel Gras told public TVP broadcaster.

 

Zbigniew Rzepa, spokesman for Polish military prosecutors supervising the

investigation, refused to comment but said prosecutors were expected to issue a statement around noon.

 

A July 2011 Polish crash report blamed errors by the ill-trained crew for the crash.

kilde: http://www.liveleak....=0cf_1351604195
Lenke til kommentar

Er politiske drap blitt den nye trenden ??

 

USA bruker droner til å kvitte seg med problemer og dreper heller mistenkte i stedet for å dra dem for avhør og det kan tenker at andre såkalte demokratiske stater nå forsøker seg på samme metode for å fjerne hindringer i deres plan...

 

Her er en liste over personer som har dødd under pussige omstendigheter i Polen etter ulykken og som da også har vært knyttet til ulykken på en eller annen måte.

 

Kilde: http://pressmix.eu/index.php/2012/10/27/lista-smierci-rzadow-platformy-obywatelskiej-czyli-polska-w-budowie/

 

Oversett teksten fra polsk til Norsk ved hjelp av google translate her

Lenke til kommentar
Men du vil finne at de alle er enige om hendelsesforløpet grovt sett, det er ingen som tror flyet ble "tatt ned".

 

Pussig at du sier det, fordi skeptikerne hadde den konklusjonen klar allerede dagen etter ulykken. Dere er veldig forutsigelige.

 

Vell, om man drar en slik konklusjon umiddelbart før man har flere opplysninger sier det strengt tatt mer om en selv enn noe annet. Men artig at du ufrivillig rørte ved noe veldig viktig og beskrivende ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Tests have confirmed the presence of TNT and nitroglycerine on 30 seats. The substances were also found on the area linking the fuselage with the wing," Poland's leading Rzeczpospolita daily said.

Nå er jeg ingen ekspert på sprengstoff, men hvorfor skulle de finne TNT og nitroglycerin i vraket? Om de brukte TNT er det da høyst usannsynlig at de ville bruke nitro/dynamitt i tillegg...?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg ingen ekspert på sprengstoff, men hvorfor skulle de finne TNT og nitroglycerin i vraket? Om de brukte TNT er det da høyst usannsynlig at de ville bruke nitro/dynamitt i tillegg...?

 

Hvorfor man bruker forskjellige typer sprengstoff vet jeg ikke, men det er vel også på nåværende tidspunkt rimelig uvesentlig med tanke på at de har påvist spor etter dette..

 

Ingen av delene skulle ha vært der... og begge deler er like injurierende for saken...

Lenke til kommentar

Teoretisk sett er det jo ingen umulighet for russiske myndigheter å ta ned flyet og arrangere en coverup.

 

Russerne står bak politiske drap de også. I dette tilfelle mer sannsynlig at han som ble ny president etter president Lech Kaczynsk var den mannen synderne ønsket i Polen, de samme synderne som senket Titanic kanskje? Det er så mange politiske drap i verden. Morderne får gjerne betaling over sveisisk bank etterpå.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Men du vil finne at de alle er enige om hendelsesforløpet grovt sett, det er ingen som tror flyet ble "tatt ned".

 

Pussig at du sier det, fordi skeptikerne hadde den konklusjonen klar allerede dagen etter ulykken. Dere er veldig forutsigelige.

Jeg vet ikke akkurat hvem "skeptikerne" eller "dere" er når du sier det du gjør, men det ser ut som du muligens har missforstått avsnittet du tok en liten del ut av. Eventuelt tar du bevisst en halv setning ut av kontekst å prøver å bruke den til å fremme et poeng som ikke har noe med det jeg skrev.

 

Så bare for å klargjøre, jeg skrev;

 

Men dersom du mener dette flyet ble "tatt ned" og historien dekket over så innebærer det isåfall at du tror det ble gjort i et samarbeid mellom bla Polen, Russland, og USA, som alle hadde representanter med i etterforskningen. Polen og deres etterforskere har ikke vært helt fornøyd med den offisielle russiske havari-rapporten, de har diverse innvendinger, og ikke alt er klinkende klart. Men du vil finne at de alle er enige om hendelsesforløpet grovt sett, det er ingen som tror flyet ble "tatt ned".

 

"Ingen" i denne sammenhengen betyr altså "ingen av partene som var involvert i etterforskning" (dvs Polen, USA, Russland, mfl)

 

Det har med andre ord overhodet ingenting med min mening å gjøre, og det var slett ikke klart dagen etter ulykken. At mange tilfeldige mennesker hadde sterke teorier om hva som måtte ha skjedd, eller ei, allerede dagen etter kan sikkert stemme, sånn er det ved alle ulykker.

 

De som måtte mene at dette var mord mener nødvendigvis samtidig at både Polen selv, samt USA, og Russland, var med på konspirasjonen og dekket over fakta i sine individuelle rapporter. Jeg vil ikke si det er umulig, men ekstremt usannsynlig.

Lenke til kommentar

Når det er mektige krefter som står bak et politisk drap er de også med i undersøkelseskommisjonen også. Ingen unntak. Finnes de mektige kreftene i både USA, Polen og Russland? Ja. (den 911-kommisjonen var så full av feil - og hemmelighetsstempling - at det hele ligger i dagen)

 

Politisk mord fra mektige krefter: mordet i Sarajevo... Lumumba ... JFK ... Dr Kelly... Lech Kaczynski. Vi vet med stor sikkerhet hvem som står bak neste politiske mord også - de samme

 

Disse kreftene er så mektige at de har en hel arme på nettet som skal fortelle oss at det var "lone lunatics" eller "ulykke" hver gang

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Disse kreftene er så mektige at de har en hel arme på nettet som skal fortelle oss at det var "lone lunatics" eller "ulykke" hver gang

Høres ikke ut som du har satt deg særlig mye inn i etterforskningen av denne ulykken. arme på nettet...! :huh:

 

Det har ingen av dere heller. Jeg beskriver det store bildet. I tilfelle JFK drives desinformasjon aktivt den dag i dag. Metoden er at folk skal fokusere på tekniske detaljer til folk ikke skjønner noe som helst lenger. Det er sikkert 1000 sider om mordet på Palme. Konklusjonen er vet ikke. Det er "vet ikke" beviselig.

Endret av Rosario
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser på armeen av benektere. Kan vi stole på dem?

 

Architects & Engineers for 9/11 Truth har ikke peiling på hvem som står bak. De mangler politisk forståelse. De tror det er "regjeringen". Hva Bush har sagt og gjort finnes det utallige referater av. Man vil ikke finne mye der.

 

(Når jeg tok opp tekniske detaljer om 911 falt du dere av lasset .... jeg har ingen utdannelse i fysikk hette det - så fortsetter dere der dere slapp, som om fakta ikke betyr noe :( )

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Hvorfor man bruker forskjellige typer sprengstoff vet jeg ikke, men det er vel også på nåværende tidspunkt rimelig uvesentlig med tanke på at de har påvist spor etter dette..

 

Nei, det er (eller rettere sagt kan være) vesentlig for om man skal tro på påstanden om at de har påvist det. Hvis en påstand er usannsynlig så har man åpenbart grunn til å være skeptisk til den i utgangspunktet.

 

Ingen av delene skulle ha vært der... og begge deler er like injurierende for saken...

 

Du forusetter at de faktisk var der:

 

WARSAW - Polish prosecutors denied a newspaper report that investigators found traces of explosives on the wreckage of the government jet that crashed in Russia two years ago, killing Poland's President Lech Kaczynski and 95 others.

 

Poland denies explosives found on wreck of crashed jet

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...