trrunde Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 Hei har en Saab 9-5 2003 modell med automat, igår når jeg kjørte til jobb la jeg merke til en rar "ulelyd" når jeg trykker på gassen, tenkte ikke noe mer over dette. Idag la jeg igjen merke til den samme lyden og når jeg prøver å aksellerere går ikke dette i stedet for legger jeg igjen MASSE hvit røyk på motorveien. Minutter senere begynner det å lyse på oljelampa og jeg stopper for å peile denne, men det virker som det er nok av olje. Noen forslag til hva som er galt?
Dr. Brodsky Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 (endret) Sjekk om du har vann i oljen. Skru av lokket og håp at du ikke finner hvit gugge. I tillegg kan du prøve og lukte på eksosen og håpe den ikke lukter kjølevæske. Endret 8. april 2012 av Må jeg?
trrunde Skrevet 8. april 2012 Forfatter Skrevet 8. april 2012 Det lukter noe spesiellt av bilen, syns ikke det kjennes ut som lukt av kjøleveske. Får se etter om det er vann i oljen. Håper virkelig ikke det er noe alvorlig galt med bilen :/
Luske_Ludvig Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 Sjekke etter vann i olje og sot i kjølevann. Jeg heller mer mot gåen turbo pga ulelyd. Dersom turbo lekker olje kommer det mye røyk. Men dersom det lekker så mye at oljetrykk forsvinner, vil oljen forsvinne på minutter. Merkelig.
untouch4ble Skrevet 9. april 2012 Skrevet 9. april 2012 For all del ikke kjør mer før du finner ut av problemet. Turboras gir som regel et blåskjær i røyken. Blå røyk er olje og hvit røyk er vann(som regel). Sjekk pluggene og oljen.
trrunde Skrevet 10. april 2012 Forfatter Skrevet 10. april 2012 Har vært i kontakt med lokalt saab verksted på telefon, han mistenkte at turboen var gåen, han snakket også om en sil/filter til oljen som muligens var tett
osse-mon waits for alice Skrevet 10. april 2012 Skrevet 10. april 2012 Jeg heller også mot turboen, ja. I alle fall om oljen har riktig farge.
trrunde Skrevet 15. april 2012 Forfatter Skrevet 15. april 2012 Har fått svar fra verkstedet der jeg leverte inn bilen, var gåen turbo.
Ole3 Skrevet 15. april 2012 Skrevet 15. april 2012 Flott du tok deg bryet med å komme med fasiten! Lykke til med bilen! //Ole
osse-mon waits for alice Skrevet 15. april 2012 Skrevet 15. april 2012 Har fått svar fra verkstedet der jeg leverte inn bilen, var gåen turbo. Taff for tilbakemelding Dyrt å fikse?
trrunde Skrevet 15. april 2012 Forfatter Skrevet 15. april 2012 Har fått svar fra verkstedet der jeg leverte inn bilen, var gåen turbo. Taff for tilbakemelding Dyrt å fikse? Ja ble noen lapper for å fikse bilen, bare turboen kom på 16000, men så viste det seg at det også var gåen en støtdemper, rust på bremsene og noen andre ting. Totalt skulle de ha 30000 for å fikse alt.
Ole3 Skrevet 15. april 2012 Skrevet 15. april 2012 Høres ut som det kan være greit å ta en dag eller to i Sverige. //Ole 2
osse-mon waits for alice Skrevet 15. april 2012 Skrevet 15. april 2012 Har fått svar fra verkstedet der jeg leverte inn bilen, var gåen turbo. Taff for tilbakemelding Dyrt å fikse? Ja ble noen lapper for å fikse bilen, bare turboen kom på 16000, men så viste det seg at det også var gåen en støtdemper, rust på bremsene og noen andre ting. Totalt skulle de ha 30000 for å fikse alt. Sverigetur er bra. Fikset min bil for ca halv pris hos nordmarken bil i Årjäng...
trrunde Skrevet 15. april 2012 Forfatter Skrevet 15. april 2012 Har fått svar fra verkstedet der jeg leverte inn bilen, var gåen turbo. Taff for tilbakemelding Dyrt å fikse? Ja ble noen lapper for å fikse bilen, bare turboen kom på 16000, men så viste det seg at det også var gåen en støtdemper, rust på bremsene og noen andre ting. Totalt skulle de ha 30000 for å fikse alt. Sverigetur er bra. Fikset min bil for ca halv pris hos nordmarken bil i Årjäng... Bor i Rogaland og da er det litt vanskelig å få bilen til Sverige for reperasjon når jeg ikke kan kjøre bilen bort for egen maskin.
osse-mon waits for alice Skrevet 16. april 2012 Skrevet 16. april 2012 Ah. Ja, jeg ser den Synd, egentlig
Ole3 Skrevet 16. april 2012 Skrevet 16. april 2012 Er det ikke mulig å kjøre bilen om du holder øye med oljenivået? Hva med alternativt ferge til Danmark? //Ole
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå