Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal man gjøre med en ex som ikke sier sannheten?


Anbefalte innlegg

Hei, for drøyt 3 måneder siden slo dama opp, for ganske snaue grunner. I ettertid har hun blitt god venn med en ny fyr hun aldri har hatt kontakt med særlig før. Hun sier til meg at dem bare er venner. Men en venninne av henne åpnet seg for meg og sa sannheten. Og det var at hun gjorde det slutt pga en affære de to hadde hatt. Av og høre på det folk sier, og det jeg har fått inntrykk av selv er de to i et uoffisielt forhold nå. Men alt dette nekter hun for til meg.

Jeg har lagt henne bak meg, og er godt på vei videre i livet, men mangler bare og få vite sannheten fra hun.

Hva kan jeg gjøre for og vinne litt i denne situasjonen? Anonym poster: 368b3e32ac11758ae2e7160bbce69173

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig råd: Si til hun at du har pult venninnen hennes, så får du nok høre om hun har vært utro mot deg.

 

Ellers, hvis det er viktig for deg: Spør hun rett ut, si du har fått vite at hun har vært utro. Om hun fremdeles nekter, drit i det og glem hele jenten. Du finner noe bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du kan jo la det gå, og heller gå videre i livet. Hun har kanskje ikke lyst til å fortelle deg, eller det er ikke noe å fortelle. Det burde du respektere og bevege deg videre.

Hun hadde rett og slett ikke noe ønske om å være sammen med deg noe mer, og det er ikke så mye du kan gjøre med det

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du har vell ikke noe med dette å gjøre da dere ikke er sammen lenger. Hvorfor tror du at du har rett til å få høre noe som helst av exen din. Ho slo i alfall opp med deg når ho fikk følelser for noen andre, istedenfor å holde på dere begge.

 

Dessuten så tror jeg ikke på deg når du sier du har lagt henne bak deg.

Endret av pipppipp
Lenke til kommentar

Nei, det var vel feil og si at jeg har lagt henne bak meg. Mente vel heller at ting har blitt bedre og at alt fungere mye bedre for meg en det det har gjort før. Som du sier Geir så har ikke jeg rett til og snoke i hennes privatliv lengre, og det har jeg heller ikke hatt særlig lyst til. Men det kommer ofte ting som bare dukker opp for meg, og da er det ikke særlig festlig og høre fra henne at det ikke er noe mellom dem, bare gode venner, osv. Vi hadde et seriøst forhold, så er synd at det skal ende på den måten.

 

Det jeg mente med og "vinne" på det, var vel: Jeg tror egentlig ikke hun føler seg så ille for det her, og at hun ikke har mista noe på det.

Det jeg da vil er vel og få litt den sammen følelsen. På en måte få hun til og se at det var hun som mista på det.

 

Mine planer er ikke få henne tilbake eller den slags. Det er vel helst det at man går rundt og irriterer seg over oppførslene hennes. Hadde aldri trodd det om hun.

 

Har satt pris på alle svar så langt :)Anonym poster: 368b3e32ac11758ae2e7160bbce69173

Lenke til kommentar

Det jeg mente med og "vinne" på det, var vel: Jeg tror egentlig ikke hun føler seg så ille for det her, og at hun ikke har mista noe på det.

Det jeg da vil er vel og få litt den sammen følelsen. På en måte få hun til og se at det var hun som mista på det.

Det er her - om du unnskylder uttrykket - du kortslutter litt. Du sier først at du vil få den samme følelsen som henne, med andre ord at dette ikke var så ille, så sier du at det du vil er at hun skal få den samme følelsen som deg, altså "få henne til å se" at hun tapte på det.

 

Det første er oppskriften på å komme seg videre, det andre er hevngjerrig og fører bare til bitterhet.

 

La det ligge.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke bry deg om henne. Jeg hadde også slike tanker etter at det ble slutt mellom meg og eksen, men det var selvfølgelig fordi jeg ikke var helt over henne. Det beste du kan gjøre er å droppe eksen din totalt. Slett henne fra alt som er å slette og ikke prat med henne til du eventuelt vet at du er over henne. Men når man er 100% over eksen vil man gjerne ikke ha mer kontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...