Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke effekt av USBene!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har bygget et eget kabinett der jeg har skjermen bygget inn i kabinettet. Jeg bruker et Mini ITX-Atom basert hovedkort. Størmforsyningen er en 300W ATX (Med støpsel for strøm inn og monitor power ut). Jeg har strømmen på hovedkortet, men har ikke koblet på 4-Pin ATXen. Strømforsyningen er fra Clas Ohlsson...

 

Mitt problem er at jeg ikke får noe effekt ut av USBene. Jeg klarer å drive en USB-Wifi-dongel, men ekstern CD-brenner vil ikke starte. Det er strøm der tydligvis, men ikke nok...

 

Kan det være at jeg ikke har koblet i 4-pinen som skaper trøbbelet? Grunnen til at jeg ikke har testet er at jeg ikke har forlengelsesledning fra den korte 4-pin´en til hovedkortet.

 

Jeg håper så inderlig ikke at det er noe ukompatibelt mellom strømforsyning og hovedkort. Maskinen starter (har ikke koblet til monitor), vifter og lys tennes.

 

Om dere hadde kunne gitt meg svar på dette så er det to tonn med stress som forsvinner!

 

For å forstå problemstillingen min så kan dere sjekke ut bloggen min om dere orker :)

Bare bla litt ned på siden så skjønner dere hva prosjektet går ut på!

http://3credits.blogspot.com/

 

Beklager om jeg er uklar. Dette er supernytt for meg! Har kastet meg ut i et rimelig stort prosjekt som jeg har bygget fra bunnen av!

 

Mvh

Bjørn Inge

Endret av Sweet Tooth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er logisk det du sier. Eneste grunnen til at jeg valgte Claes, var at jeg ikke finner andre leverandører av strømforsyninger med innebygget støpsel for monitor. Greia er at jeg vil ha EN strømkabel ut av kabinettet. Hadde jeg hatt en vanlig strømforsyning måtte jeg hatt to, en for monitor og en for PSU :/

 

Men tusen takk for svar uansett Phyltre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...