Gå til innhold

Fikk du raskere nett i helgen?


Anbefalte innlegg

Tok kontakt med Get på lørdag og lurte på når jeg kunne forvente meg høyere hastighet. Da fikk jeg vite at for å få hastigheter over 20Mbps måtte de sende meg et nytt modem. De kunne de sende meg i dag og jeg håper at det kommer i posten i morgen.

 

Men poenget er, når Get VET at alle de som har 20Mbps i dag vil trenge et nytt modem, hvorfor kunne de ikke vært serviceminded nok til å sende kundene nye modemer selv istedet for at vi må ta kontakt for å få den nye hastigheten?

 

Har fortsatt kun 20/5 :hrm:.

 

Jeg har et CISCO EPC2100R2 kabel modem som støtter DOCSIS 2.0. I følge spec'en skal det støtte hastigheter opp til 43/10. Det burde vel holde for 30/10 hastigheter? Eller skulle du kanskje få et DOCSIS 3.0 modem?

 

Fikk svar fra Get:

"Det stemmer at du trenger et nytt modem, da altså et modem 3.0/3.1. Dette er noe vi dessverre ikke har noe mer igjen av på lager, men vil bli sendt ut så fort vi får det inn på lager igjen.

Det er også riktig at du vil med ekstra opplasting få 10 Mbit i opplasting."

Endret av Getoman
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Begynner snart å grine av Get...

Jeg er glad i nettverksspill, men nå er det bare å gi opp.

Dette er standard på en kveld nå, med min forbindelse helt idle:

Pinging www.vg.no [195.88.54.16] with 32 bytes of data:

Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=91ms TTL=245

Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=277ms TTL=248

Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=220ms TTL=245

Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=312ms TTL=248

Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=239ms TTL=248

Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=42ms TTL=245

Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=32ms TTL=245

Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=254ms TTL=248

Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=66ms TTL=245

Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=218ms TTL=245

Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=180ms TTL=248

Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=30ms TTL=245

Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=191ms TTL=248

Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=407ms TTL=245

Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=147ms TTL=245

Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=72ms TTL=248

Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=67ms TTL=248

 

Det har mer eller mindre være sånn i snart et år, og det eneste som skjer hos Get, er at de forandrer startdato på driftsmeldingen sin:

Enkelte kunder i dette området kan oppleve redusert kapasitet på tjenesten bredbånd i perioder med stor pågang.

Dette kan oppleves som tregere hastighet.

Get jobber kontinuerlig med å utbedre og bygge ut nettet, slik at du som kunde vil kunne bruke Internett på en enda mer optimal måte.

 

Kjenner jeg blir mektig provosert over at de jevnlig bytter startdato for problemet, for å late som det ikke har vart så lenge!

Lenke til kommentar

Opplevde store problemmer med nettet fra GET den gangen jeg bodde på Carl Berner.

Dem nektet å sende ut tekniker på kveldstid når problemmet var der med størst belastning på nettet. Det virket som hastigheten stupte med en gang alle skulle se KABEL-TV og være på nett samtidig i blokken.

 

Dem har innrømt, sist jeg pratet med dem via telefon, at det er store problemmer på kabelen på Carl berner, I ettertid etter at jeg har flyttet og igjen fått Nett fra GET. Og denne gangen er det stabilt.

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Begynner snart å grine av Get...

Så utrolig dårlig av Get!

Både når det gjelder linjen, og ikke minst (u)viljen til å rydde opp.

 

Jeg har selv 30/5 linje fra Get, og her er mine data:

ping -c 10 www.vg.no
PING www.vg.no (195.88.55.16): 56 data bytes
64 bytes from 195.88.55.16: icmp_seq=0 ttl=247 time=8.913 ms
64 bytes from 195.88.55.16: icmp_seq=1 ttl=244 time=8.450 ms
64 bytes from 195.88.55.16: icmp_seq=2 ttl=244 time=9.982 ms
64 bytes from 195.88.55.16: icmp_seq=3 ttl=247 time=8.504 ms
64 bytes from 195.88.55.16: icmp_seq=4 ttl=244 time=9.083 ms
64 bytes from 195.88.55.16: icmp_seq=5 ttl=247 time=8.980 ms
64 bytes from 195.88.55.16: icmp_seq=6 ttl=247 time=10.713 ms
64 bytes from 195.88.55.16: icmp_seq=7 ttl=247 time=8.405 ms
64 bytes from 195.88.55.16: icmp_seq=8 ttl=244 time=9.512 ms
64 bytes from 195.88.55.16: icmp_seq=9 ttl=247 time=8.404 ms
--- www.vg.no ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 8.404/9.095/10.713/0.731 ms

Lenke til kommentar

Vell du vet du har problemer når du har -800 ms til ruteren din.

Ja, du leste riktig, NEGATIV ping, trodde ikke det var mulig før jeg så det hos en kompis etter vi hadde store problemer med å spille grunnet lag og at spillet ikke kunne synes.

Pingen hoppet mellom en sum som tilsvarte 48 dager til -800 ms når vi kjørte ping kommandoen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

14.april ringte jeg for å bestille nytt modem, har enda ikke kommet eller hørt noe...

 

Jeg ringte også rundt den tiden til Get, og har ikke hørt noe mer fra dem. Har derfor heller nedgradert til 10Mbit. Får oppgradere til høsten når Get har fått ting på stell...

 

Egentlig greit siden sommerhalvåret kan brukes på andre ting enn internett :)

Lenke til kommentar

14.april ringte jeg for å bestille nytt modem, har enda ikke kommet eller hørt noe...

 

Jeg bor i Bergen og har Get. En dag da det var uvær i høsten 2011 tok routeren kvelden, jeg ringte Get og de sa jeg bare skulle dra til nærmeste butikk for å få ny. Så da fikk jeg nytt Superbredbånd-modem med en gang i butikken. Har ikke tatt det nye modemet i bruk ennå, så jeg kjører internett via HD-PVR dekoderen.

Lenke til kommentar

Sendte de en mail i går, og fikk svar nå at de fortsatt ventet på leverandør. Jeg vil antageligvis få modemet i løpet av juni...

Jeg tenkte å oppgradere fra 30/10 til 70/10 når jeg får det, så da sparer jeg de pengene så lenge :)

 

Ser også at get opplyser om dette på sidene deres:

På grunn av svært stor etterspørsel etter Superbredbånd samt utfordringer med levering av modem fra leverandør, kan vi dessverre ikke levere hastighetene M 30, L 70, XL 120 og XXL 200 via get.no i en kortere periode. Ønsker du disse superhastighetene kan du kontakte kundeservice på 02123.
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hadde vært bedre om de klarte å fikse denne driftsmeldingen som ligge rute for temmelig mange postnummere i Oslo ihvertfall:

Enkelte kunder i dette området kan oppleve redusert kapasitet på tjenesten bredbånd i perioder med stor pågang.

Dette kan oppleves som tregere hastighet.

 

Get jobber kontinuerlig med å utbedre og bygge ut nettet, slik at du som kunde vil kunne bruke Internett på en enda mer optimal måte. Denne utbedringen vil være ferdig i nærmeste fremtid, men til dette arbeidet er ferdig, vil enkelte av våre kunder kunne oppleve tjenesten som noe ustabil.

 

 

"Nærmeste framtid", temmelig artig når driftsmeldingene ofte har vært der i 8-9 måneder.

Og da var vi i gang igjen, bare 1.5 år etter forrige gang de måtte bygge ut.

Hva med å tenke litt mer enn 1 år fram i tid?

 

Enkelte kunder i dette området kan oppleve redusert kapasitet på tjenesten bredbånd i perioder med stor pågang.

Dette kan oppleves som tregere hastighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...