Gå til innhold

Embalering av forsendelser, hvilke krav ville du stille ?


Anbefalte innlegg

Ja om du skulle sende fotoutstyr du har solgt, hvor nøye er du med innpakkingen og hvilke krav stiller du til ebaleringen når du mottar en vare ?

Jeg fikk her om dagen et brukt Sigmaobjektiv i posten som jeg skulle kjøpe, dette var tullet inn i en avis og så vanlig innpakningspapir utenpå .

Jeg mener at slikt ikke er holdbart i det hele tatt og det virket som selger ble rimelig sur når jeg påpekte dette .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedsaken er at innpaktningen absorberer støt. Hvis pakken skulle falle på golvet høres det snaut ut, men er pakken ordentlig behandlet i posten burde gå bra.

Jeg foretrekker at optikk er innpakket i bobleplast eller lignende med eske utenpå.

Lenke til kommentar

Sålenge det er nok avispapir og det er krøllet skal det være godt nok, er papiret rullet rundt stramt i ca 5mm tykkelse tåler det også mye.

 

Jeg har mottatt og sendt mindre objektiver i en bobleplast-konvolutt pakket godt inn med krøllet papir, større objektiver sender/mottar jeg i en ferdig frankert posteske, der bruker jeg bobleplast eller sier til selgeren at han/hun skal krølle mye papir rundt objektivet.

Lenke til kommentar

Sålenge det er nok avispapir og det er krøllet skal det være godt nok, er papiret rullet rundt stramt i ca 5mm tykkelse tåler det også mye.

 

Jeg har mottatt og sendt mindre objektiver i en bobleplast-konvolutt pakket godt inn med krøllet papir, større objektiver sender/mottar jeg i en ferdig frankert posteske, der bruker jeg bobleplast eller sier til selgeren at han/hun skal krølle mye papir rundt objektivet.

 

Må korrigere innpakninga litt, det var 2 lag med tynt papir av den typen som brukes rundt blomster (det er tynt) og så var det 2 lag med vanelig innpakningspapir .

jeg kunne aldri tenkt meg å sendt noe slik .

Når jeg har sendt noe har jeg det først i org embalasje så har jeg enten skummplast eller bobleplast rundt det før jeg så legger det i et tykk eske .

Lenke til kommentar

De gangene jeg har solgt fotoutstyr og sendt det med posten, har jeg pakket det inn bedre enn butikkene selv pakker det inn. Vil jo helst at kjøper skal få utstyret i en del, og etter å ha sett hvordan posten kan behandle pakker, ville jeg aldri tatt sjansen på å pakke inn noe på den måten du beskriver over.

 

Jeg sto på posten engang da det kom en bil inn med en del store pakker som kunne se ut som dvd-spillere eller den slags, og det ble kasta inn på bakrommet. Det fikk meg til å lure på hvordan de behandler pakkene når det ikke er kunder til stede ...

 

Synes det er helt greit å påpeke overfor selger at avis og innpakningspapir ikke duger, men det burde strengt tatt ikke være nødvendig å måtte fortelle dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...