Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny CPU: Nå fungerer ikke internett!


Anbefalte innlegg

Oppgraderte fra intel core DUO 8400 til QUAD på en 775 socket. Det som er veldig rart er at jeg ikke får internett etter dette! Har prøvd og bytte tilbake til den gamle og da popper internettet opp igjen. Har bytta frem og tilbake 4 ganger og akkurat det samme skjer hver gang så er ganske sikker på at den er satt på riktig. Noen som kan hjelpe/komme med no inspill? Hadde vært veldig fint og fått den til å fungere sikkelig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...Kan også prøve å resette biosen, enklaste måten å gjere det på er å ta ut batteriet på hovedkortet :)

Det enkleste er vel å gå inn i BIOS og velge default innstllinger.

Batteri (eller reset knapp) brukes bare hvis man av en eller annen grunn ikke kommer inn i BIOS.

Lenke til kommentar

...Kan også prøve å resette biosen, enklaste måten å gjere det på er å ta ut batteriet på hovedkortet :)

Det enkleste er vel å gå inn i BIOS og velge default innstllinger.

Batteri (eller reset knapp) brukes bare hvis man av en eller annen grunn ikke kommer inn i BIOS.

Prøvde det, men uten hell dessverre. Føler jeg har prøvd det meste nå egentlig, inkludert å reformatere os med den nye prossesoren i. Jaja, får vell bare greie meg med duo enn så lenge

Lenke til kommentar

Kanskje.. Er bare så rart at den funker som normalt i spill osv, er bare det at jeg ikke får nett.

 

Men det er vell det eneste som gjenstår nå.. Er bare det at jeg bestilte den i oktober i fjor, men har sendt mail til dustinhome nå for å høre åssen det er :shrug:

 

Takk for svar!

Endret av Hårek
Unødig sitering av innlegget over
Lenke til kommentar

1. Ikke for å være masette på dette, men så ikke et svar som viste direkte til spørsmålet: Har du oppdatert BIOS? (Ikke hovedkortdrivere, men flashet BIOS).

 

2. Kan du deaktivere kjerner på CPU i BIOS(feks velge 1 eller 2 kjerner fremfor AUTO)?

 

3. Er alle strømkontakter til hovedkortet koblet til? Kanskje den nye prosessoren krever tilkoblinger den gamle ikke gjorde som kan gjøre at den oppfører seg rart?

 

4. Sjekk på hjemmesiden til hovedkortet ditt, evt sjekk manual og se om det støtter CPUen du har kjøpt. Og evt send mail til de. Kanskje det er en jumper på hovedkortet som må flyttes for å bruke quad-core?

 

Hva er problemet med internett egentlig? Finner den ikke noe nettverkskort? Kan du pinge andre maskiner på nettverket? Kan du pinge deg selv? etc. Internett fungerer ikke er en litt mager feilmelding :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...