Gå til innhold

Aprilfest 2012 - HelenaN - Manuell fokus


Anbefalte innlegg

Takk for hyggelige kommentarer! Jeg trives veldig bra med objektivet. Har värt meget fornöyd med 35L, men dette er faktisk enda bedre. Skerpe bryr jeg meg ikke så mye om (har nok aldri hatt et objektiv som ikke er skarpt nok), men farger og bokeh, nydelig...

 

Skal definitivt selge et par objektiver, men er litt usikker på hvilke. 35L er et logisk valg, men jeg bruker den brennvidden til 75% av alle bilder, så egentlig synes jeg det er greit å ha to stykker, når en er MF.

 

Igår ble det ingen bilder, men idag var vi på en nydelig skitur i Nordmarka, Klæbu, litt utenfor Trondheim.

 

 

Dag 6:

 

Lite furutre:

 

post-178020-0-09019600-1333733207_thumb.jpg

 

EXIF: 35mm, 1/4000, f/1.4, ISO 100.

 

 

 

Winter wonderland...

 

post-178020-0-98524600-1333731151_thumb.jpg

 

post-178020-0-33207700-1333732019_thumb.jpg

 

 

Endret av HelenaN
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestemte meg for et annet bilde (se post lenger ned). Bildet som Randi kommenterte er i spoiler:

 

 

Dag 8:

Skrotbil og masse snö (det var fint men merkelig lys og bildet ble litt "flatt"):

post-178020-0-87254600-1333894141_thumb.jpg

EXIF: 35mm, 1/640, f/2, ISO 100.

 

 

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

Så flott at du har rekognosert et sted.....jeg har dårlig med steder i nærheten nå som jeg ikke har fanget opp..venter bare på at snøen skal forsvinne i bedene mine igjen, så blir det flere motiver. Kan heller ikke gå så langt enda, da kjennes det...dessuten ingen vits å drasse kameraet så langt av gårde i slikt vær.

Lenke til kommentar

Takk for hyggelig kommentar Tom!

 

Dag 10:

 

Varmere idag og t.o.m. litt sol på formiddagen. Dog kom jeg meg ikke ut för det var gråvär igjen, så jeg gikk till industriområdet (ville tilbake dit för snöen er borte). De ble et traktorhjul:

 

post-178020-0-84636500-1334059953_thumb.jpg

 

EXIF: 35mm, 1/500, f/2, ISO 100.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heimdal stasjon falt i smak her. Kontraster mellom gammelt og nytt, farger og gråtoner.

 

Har aldri vært der, men sikkert kjørt forbi en del ganger uten å legge merke til noe spesielt. Har heller ikke sett de boksene andre steder som jeg har vært det bevisst.

 

Jeg ser det har vært ganske stille i en del tråder i påsken, så håper at det kommer flere bilder i andre tråder og flere kommentarer nå som folk er tilbake fra ferie.

Lenke til kommentar

Dette er/blir en veldig, veldig fin fest. Liker de nydelige, vare speia-tonene i 1. og 2., den fallende snøen i 3., nostalgien og komposisjonen den 4. - og så fin 3D-pop du fikk 6. april!

 

Pass på så du ikke blir hekta på knakende god fastoptikk med manuell fokus - ellers kan det gå som skrekkeksempelet - meg! ;)

 

Dette er retten og sletten veldig bra - alt sammen!

 

*kikker på bildene litt til*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...