Gå til innhold

Aprilfest 2012 - HelenaN - Manuell fokus


Anbefalte innlegg

Heimdal stasjon falt i smak her. Kontraster mellom gammelt og nytt, farger og gråtoner.

 

Har aldri vært der, men sikkert kjørt forbi en del ganger uten å legge merke til noe spesielt. Har heller ikke sett de boksene andre steder som jeg har vært det bevisst.

 

Jeg ser det har vært ganske stille i en del tråder i påsken, så håper at det kommer flere bilder i andre tråder og flere kommentarer nå som folk er tilbake fra ferie.

 

Takk! Ja, det blir hyggelig når flere får tid till å poste bilder igjen.

 

Bilde 8 ble bra, spesielt i s/h! :) 9 var intresante farger du og mye info, stilig.

 

Takk! De fargete "glassen" har lenge fristet, men i måndags var det ekstra pent med sol gjennom og farget lysrefleksjon i vannet under stolene.

 

Må innrömme at det ble litt "trespassing" når jeg tok bilde nr. 8... Gikk in på Linjetrafikk sitt område, til tross for at det ikke er lov, men det var bare noen meter og dessuten ingen gjerder (bare et skilt). :)

 

Fin og stram komposisjon av traktoren.

 

@bykatt - de har samme venteroms-bokser på Lysaker stasjon; hvis jeg husker rett.

 

Takker!

 

Dette er/blir en veldig, veldig fin fest. Liker de nydelige, vare speia-tonene i 1. og 2., den fallende snøen i 3., nostalgien og komposisjonen den 4. - og så fin 3D-pop du fikk 6. april!

 

Pass på så du ikke blir hekta på knakende god fastoptikk med manuell fokus - ellers kan det gå som skrekkeksempelet - meg! ;)

 

Dette er retten og sletten veldig bra - alt sammen!

 

*kikker på bildene litt til*

 

Mange takk for hyggelig kommentar! Positiv start på dagen. :)

 

Takk også for advarsel om MF-objektiv. :ohmy::)

Vet at du har ZE 50/2. Noen fler? Akkurat nå sikler jeg ikke etter fler, men man vet jo aldri hvordan det går etter noen månader... Det er i hvert fall uventet hyggelig og moro med MF. Trodde det skulle väre vanskelig og kanskje frustrerende, men det föles helt naturlig. f/1.4 på närt hold er dog ikke lett, men etter at ha övet litt skal det nok gå bra.

 

Dag 11:

 

Pent vär idag, men kjedelig fotolys, så jeg gikk til jernbanestasjonen igjen. Har tatt bilde av dette för (dog ikke til Akam-fest). Regner med at det er greit?

 

post-178020-0-99682800-1334140533_thumb.jpg

 

EXIF: 35mm, 1/25, f/2.8, ISO 100.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott vinkling på den der.... :yes:

 

Takk Randi!

 

Merkelig syn -- snø helt nederst i trappa? Her har det vært snøfritt lenge nå. Taggerne i Heimdal må bruke hansker... Fint motiv også!

 

Takker! Vi fikk masser (kanskje 60cm?) snö i påskeuken. Nå har det blitt litt varmere, så snöen smelter nok fort.

Lenke til kommentar

Stilig bilde, likte lyset fra lyktene som kastes i veggen samt vinkelen som randi sier. Flott!

 

Jevnt over meget bra bilder. Må fremheve bilde 1 som traff spot on hos meg! Nydelig sak. plasseringen av elementene i bildeflaten var meget godt gjennomført, men det som gav meg kicket, var den nesten utbrente øverste delen av bildet. Godt manauvrert! :)

 

Mange takk til dere begge!

 

 

Dag 12:

 

Med inspirasjon fra Tom sine trestokk-bilder. :)

 

post-178020-0-98667600-1334248453_thumb.jpg

 

EXIF: 35mm, 1/1250, f/1.4, ISO 100.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott komponert, ja det minnet om Tom sitt...fint at vi kan få ideer fra hverandre.

 

Takker, ja det er inspirerende å fölge med i deres tråder.

 

Artig med trappa - snø innendørs, liksom! :D

Og joda - jeg har mer fastoptikk - Voigtländer 125mm, TS-E 24/3.5 II og Samyang 14/2.8 - fastoptikk med manuell fokus, alt sammen. ;)

 

Oi... :)

 

Mange fine bilder med fin etterbehandling, liker spesielt 3 (sofa - morsomt), 4 (Buvika - nesten pastellfarger), 9 (ventebua - knallfarger) og 11 (trappa - komp/lys).

 

Takk for hyggelig kommentar!

 

 

Dag 13:

 

Volkswagen:

 

post-178020-0-21646900-1334320036_thumb.jpg

 

EXIF: 35mm, 1/400, f/1.4, ISO 100.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...